Hoofdstuk 12 Facebook Dating per direct uitgerold

Facebook lijkt door te hebben dat de groei toch vooral van vernieuwing moet komen. Facebook rolt hun Dating app uit. Op hun Newsroom zegt het sociale netwerk:

We’re launching Facebook Dating in the US. We’re also giving people the ability to integrate their Instagram posts directly into their Facebook Dating profile and giving people the ability to add Instagram followers to their Secret Crush lists, in addition to Facebook friends. By the end of the year, we’ll make it possible to add Facebook and Instagram Stories to your Dating profile too.

Het wordt mogelijk om met Facebook en ook gelinkt aan Instagram connectie te leggen met mensen buiten jouw netwerk. Facebook benadrukt de veiligheid. Na een opt-in en uitdrukkelijke toestemming, kun je suggesties krijgen voor eventuele matches buiten jouw netwerk.

Starting today, you can choose to opt into Facebook Dating and create a Dating profile (separate from your main profile) if you’re 18 years or older and have downloaded the most recent version of Facebook. You will be suggested to others who have also opted in. People are suggested based on your preferences, interests and other things you do on Facebook. Facebook Dating isn’t about swiping or having to wait for someone to like you to get a first chance at reaching out. If you are interested in someone, you can comment directly on their profile or tap on the Like button to let them know. If you aren’t interested, you can pass on them. Facebook Dating allows you to match with friends of friends and/or people not in your friend circle. Facebook Dating won’t match you with friends, unless you choose to use Secret Crush and you both add each other to your list. All of your Dating activity will stay in Facebook Dating. It won’t be shared to the rest of Facebook.

 

 

 

 

Hoofdstuk 12: Tiktok? Facebook in cijfers en gedrag dominant!

In Nederland heerst Facebook  nagenoeg over het gehele speelveld van apps voor messaging en sociale netwerken en is een zeer dominante speler, zo blijkt uit het onlangs verschenen Dutch Apps Market-rapport. WhatsApp, Facebook, Instagram en Facebook Messenger kennen een installed base van tussen de 44 en 94 procent en blijven alternatieven zoals bijvoorbeeld iMessage, Skype, Telegram, Signal en Snapchat ver voor. De installed base van alternatieven komt niet verder dan 25 procent. Wanneer naar de marktontwikkelingen over de afgelopen jaren gekeken wordt, zijn diverse voorbeelden zichtbaar dat Facebook ter verdediging van zijn dominante positie maatregelen neemt, waarbij de toegevoegde waarde van opkomende concurrerende social- en messaging apps al in een vroeg stadium teniet wordt gedaan.

Facebook heeft diverse unieke functionaliteiten van concurrerende apps zoals bijvoorbeeld Skype en Snapchat geïntegreerd in de apps voor Facebook, WhatsApp, Instagram en ook Facebook Messenger. Daarmee heeft Facebook de afgelopen jaren zijn dominante positie vast kunnen houden, terwijl de concurrerende apps de installed base hebben zien dalen. Voorbeelden daarvan zijn de (video)belfunctie waar Skype al jaren om bekend stond en de stories-functie die feitelijk het bestaansrecht van Snapchat vormen.

 

Continue reading

Hoofdstuk 1 en 2 ‘We kopen in Nederland vaker bij buitenlandse webshops’

Afbeeldingsresultaat voor webshop pixabay

Elk jaar shopt de gemiddelde Nederlander meer bij buitenlandse webshops. Zo deed 9 procent van de Nederlanders hun online aankopen in 2018 alleen maar bij webshops over de grens en nog eens 40 procent maakte zowel gebruik van webshops in Nederland als in het buitenland. In 2016 was dit respectievelijk 7 en 32 procent. Het aantal mensen dat enkel in Nederland online winkelt daalde in die periode van 63 naar 51 procent. Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld. De redenen – maar ook mogelijkheden die het bedrag biedt – worden beschreven in het Handboek E-commerce.

Continue reading

Hoofdstuk 4 #IoT Europese primeur: ‘Bezorgrobot bedient zelf de lift’

Afbeeldingsresultaat voor sodexo bezorgrobot

Nederland heeft een Europese primeur: een robot die in een kantooromgeving actief is en zelf ook via de lift naar andere verdiepingen kan. Het is een bezorgrobot die wordt inzet in het kantoor van hun klant Aegon in Den Haag. De Sodexo bezorgrobot Relaybrengt bijvoorbeeld broodjes en drankjes van het restaurant naar de vergaderzaal op een andere verdieping. Het gaat om een experiment.

 

Continue reading

Bijlage Hoofdstuk 3 met de video over permission marketing door Seth Godin #Idea

Bijlage Hoofdstuk 3 bij het Handboek Online Marketing met de video over permission marketing (3 minuten):

 

 

 

6303, video, permission, HOM, Handboek Online Marketing, Online, geen basisboek, #6303