Hoofdstuk 12 [Social business] Kinderen steunen asieldieren met verzamelen van Panini stickers

Uitgevers Panini – bekend van de aloude voetbalplaatjes – en Pizzardi Editore brengen in samenwerking met de Dierenbescherming het stickeralbum ‘Amici Cucciolotti Dierenvrienden’ naar Nederland. Daarmee doneren zij €20.000 voor de medische zorg van 625 dieren in de asielen van de Dierenbescherming in Nederland. Uitgeverij Pizzardi Editore doneerde de afgelopen tien jaar al meer dan € 3.000.000 aan de bescherming van dieren in Italië. Sinds deze week ligt het stickeralbum in de winkels en beschermen zij nu ook Nederlandse dieren. 
Het is een voorrecht om het “Amici Cucciolotti Dierenvrienden” project samen met de Dierenbescherming in Nederland te beginnen!
Zo vertelt Huw Price, Panini’s export manager voor Nederland. “We hebben met eigen ogen de asielen door het hele land mogen zien, we zijn erg trots dat we dit belangrijke werk van de Dierenbescherming mogen ondersteunen.’’
Met het stickeralbum en bijbehorende stickercollectie willen de initiatiefnemers op een leuke en geschikte manier het belangrijke werk van de Dierenbescherming Nederland aan kinderen uitleggen. Door gebruik van grappige, makkelijk te begrijpen teksten , cartoons en illustraties hopen ze een grote hoeveelheid kennis en informatie rondom dieren en natuur over te brengen op de jeugd. Het album is zelfs gecontroleerd en getoetst door natuurkundigen en een kinderpsycholoog. De ‘Amici Cucciolotti stickercollectie’ is nu te koop bij alle verkooppunten, waaronder: AKO, Albert Heijn, Bruna, CIGO, Coop, EMTÉ, Hoogvliet, Jumbo, PLUS, Poiesz, Primera, SPAR, The Read Shop. Dierenliefhebbers en verzamelaars van alle leeftijden kunnen een starterspakket van zes stickerzakjes en een gratis verzamelalbum aanschaffen voor slechts €3,95.

Continue reading

Hoofdstuk 12: Handige tips voor WhatsApp

Whatsapp is het meest gebruikte ‘social media’ platform van Nederland. Het bereik is enorm en de ‘apps’ vervangen onze dagelijks telefoonverkeer massaal.

 

1. Vind belangrijke informatie terug met de zoekbalk

In al die WhatsApp gesprekken kan het vaak lastig zijn een belangrijk berichtje terug te vinden. Gelukkig is dit probleem opgelost met een fantastische functie: de zoekbalk. Hoe? Scroll in het startscherm van WhatsApp, waar u ook al uw gesprekken ziet, helemaal naar boven. Hier vindt u de zoekbalk. Natuurlijk kunt u hier zoeken naar contacten, maar ook naar woorden! Wilt u bijvoorbeeld een berichtje terugvinden waar bijvoorbeeld een adres in vermeld staat. Zoek dan op het woord adres en u heeft een grote kans dat u het betreffende berichtje terugvindt.

2. Creatief met tekst

Een tekst vetgedrukt, cursief of doorgestreept opmaken en versturen via WhatsApp? Dat kan! Hoe? Plak de volgende symbolen voor en na de tekst die u wilt opmaken: *dikgedrukt*,_ cursief_ en ~ doorgestreept ~.   Continue reading

Hoofdstuk 8: Opvallende inhakers #Valentijnsdag

 

Ook tijdens deze Valentijnsdag diverse markante inhakers. Zo geeft Tele2 2 GB aan… de liefde:

2GB data voor jou! Helemaal gratis op Valentijnsdag. Genoeg data voor je eerste tindermatch tot het laatste booty call-berichtje.

TONZON Vloerisolatie met Thermoskussens doet onzichtbaar zijn werk, net als die trefzekere HR-Radiatorfolie.

Continue reading

Hoofdstuk 12 Insta-story: Rivier Irrawaddy in kaart met ballonnen plus GPS-trackers

Een team van onderzoekers en studenten van de TU Delft vertrekt deze week naar Myanmar, om daar de stroming van de grootste rivier, de Irrawaddy, in kaart te brengen. Zij nemen daarvoor 15 speciaal gemaakte GPS-trackers en 400 ballonnen met ledlampjes mee. Na hun ‘tewaterlating’ worden ze door het team enkele honderden kilometers gevolgd op hun reis stroomafwaarts. De onderzoekers hopen op deze manier data te verzamelen over de variaties in stroomsnelheid van de rivier. Daarnaast zullen ze waterkwaliteitsmetingen doen. Deze gegevens gebruiken ze om een hydraulisch en waterkwaliteitsmodel van de rivier te kunnen ijken.

Op het Instagramaccount van de TUDelft zijn vanaf nu hun vorderingen te volgen via #theweekof. www.instagram.com/tudelft/

 

Continue reading

BOEK NU! 22 maart Steven Van Belleghem, Patrick Petersen, Rob Beltman en Jurjen Jongejan: MarketingJUSTDOIT!

 

Prof. dr. Steven van Belleghem, Patrick Petersen RMD MA MSc, Drs. Rob Beltman en Drs. Jurjen Jongejan zijn topauteurs en -sprekers uit de stal van Van Duuren Media en Van Duuren Management. To the point leert u over werkende, moderne marketing en de customer experience anno 2017. Woensdag 22 maart 2017 spreken de auteurs, onderzoekers, sprekers, docenten en vooral marketingprofessionals over MARKETING? Just do it!

Marketing, agile, lean?

Lean, agile en alle nieuwe vormen van (digital) marketing verdienen een nieuwe aanpak en vooral nieuw inzicht. Ook digital marketing is aan verandering onderhevig nu de consument vooral ‘digital’ zijn customer journey beloopt.  Is uw marketingafdeling klaar voor de toekomst? 

Continue reading