Hoofdstuk 2,3 en 8 Gratis webinar terugkijken van auteur Patrick Petersen over Content, Conversie en de Customer Journey

Pin It

CqfgUjKWYAASyNp

Klik hier om het gratis webinar terugkijken van auteur Patrick Petersen over Content, Conversie en de Customer Journey.

De webinar duurt 30 minuten. Inloggen kan via Facebook of LinkedIn.

 

 

 

 

Hoofdstuk 12 [Onderzoek] ‘Vlogs zijn vooral voor jongeren’

Pin It

vloggen

De hype op gebied van contentmarketing is vloggen. Vlogs zijn populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan 18 kijkt minimaal één keer per maand een vlog. Enzoknol is de meest populaire vlogger. Vlogs zijn vooral populair bij jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak. Dit blijkt uitmarktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.007 Nederlanders boven de 18 jaar.

Continue reading

Hoofdstuk 14 [Onderzoek] ‘Candy Crush meest gespeelde mobiel spel in Nederland, Wordfeud 2e!’

Pin It

heres-proof-that-candy-crush-influences-everything-including-religion

De game Candy Crush is in Nederland met 2 miljoen gebruikers de meest gespeelde game op de smartphone. Het is vooral populair bij vrouwen, het tevens populaire Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Nederlanders geven gemiddeld bijna 2 euro per maand uit aan games. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.349 Nederlanders.

Candy Crush grote winnaar

In Nederland spelen op dit moment 2 miljoen 18-plussers Candy Crush. Daarmee is het bij Nederlanders van 18 jaar en ouder het populairste spel. Twee op de drie (64%) Candy Crushers zijn vrouwen. De huidige gebruikers spelen het spel gemiddeld bijna 2 jaar. Vooral de eenvoud en dat je het alleen kunt spelen maakt het een succesvolle app. Wordfeud volgt met 1,7 miljoen actieve gebruikers. De Scrabble-variant is vooral populair bij ouderen. Ee´n op de drie 50-plussers die weleens een spel spelen, gebruikt deze game.

Continue reading

Hoofdstuk 2 en 3: [Onderzoek] ‘Rijksmuseum populairste Nederlandse museum online’

Pin It
unnamed (1)
Dat de culturele sector het zwaar heeft is bekend. Overheidssubsidies lopen nog altijd terug en geld uit het bedrijfsleven vinden blijkt een lastige opgave. Toch blijft het bezoek aan Nederlandse musea stijgen. In december 2015 werd bekend dat het bezoek zelfs gestegen zou zijn met 2,3 miljoen. Hoog tijd om eens dieper in de Nederlandse culturele sector te duiken. Desondanks tegenslagen lijken musea het beter dan ever te doen.

Continue reading

Pioniers projecten SIDN fonds 2016 zijn bekend! #crowdfund

Pin It

SIDN-fonds-2016

De uitslag van de Pioniers projecten van het SIDNfonds uit de eerste aanvraagronde van 2016 is bekend. 10 veelbelovende projecten zijn gehonoreerd en kunnen aan de slag met de uitwerking van hun idee! Na een zorgvuldige weging zijn de Pioniers projecten geselecteerd die het best aansluiten bij onze criteria en doelstellingen. De procedure voor de Potentials projecten loopt nog. Deze uitslag verwachten we begin juli bekend te kunnen maken.

Continue reading