Hoofdstuk 8: Contentmarketing: #TeamNL biedt interactieve #OS16 met Periscope, wake-up selfies en Team NL App

Pin It

CnQ2QuCXEAA3Hws

De Olympische Spelen van Rio komen steeds dichterbij en gaan 5 augustus 2016 van start. #TeamNL wordt vanmiddag officieel gepresenteerd op het strand van Den Haag. De voorbereidingen van de Nederlandse topsporters op de Spelen zijn te volgen via de Twitter-estafette van @TeamNLtweets. Iedere dag geeft een andere Olympiër of Paralympiër een kijkje in zijn of haar leven en zie je hoe alles in het teken staat van het Olympische motto sneller, hoger, sterker. Met de Twitter-estafette zien sportliefhebbers hoe het écht is om bij TeamNL te horen en hoe onze sporters iedere dag werken aan hun droom. Als je wilt weten hoe de roeiers, wielrenners, volleybalsters en alle andere sporters zich voorbereiden op de Spelen in Rio, volg dan @TeamNLtweets op Twitter.

Kijk snel  hier hoe het is om een sporter van #TeamNL te zijn.

 

Continue reading

Hoofdstuk 12 en 15: [Video] Parodie laat Instagram ‘in real life’ zien #Like

Pin It

 

Delft - Netherlands - wielrennen - cycling - radsport - cyclisme -  illustration - sfeer - illustratie  a 3 D printed body of cyclist Tom Dumoulin (Netherlands / Team Giant - Alpecin) pictured during aerotest in the department Aerospace of the Technical University of Delft - photo Wessel van Keuk/Cor Vos © 2016

Creatief videobedrijf Haugen Creative toont hoe Instagram er uit kan zien in het echte leven. Waarom? Simpelweg omdat meer dan 500 miljoen gebruikers Instagram inzetten om hun dagelijkse belevenis te delen en te laten Liken. Dit levert in deze parodie hilarische momenten op.

Continue reading

Hoofdstuk 12: LEGO Ideas crowdsourcing portal levert set animatieserie Adventure Time #CartoonNetwork

Pin It

https-2F2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com2Fuploads2Fcard2Fimage2F1435672F21308_Adventure-Time_PR_Image_BG_withLogo

LEGO Ideas – het bekende crowdsource-portal van LEGO – heeft een opvallend product opgeleverd. Op dit portal kun je vrij een idee aanleveren gemaakt met of voor LEGO. Bij zo’n 10.000 stemmen wordt jouw product een hit en overweegt LEGO het te lanceren en produceren.

Discover proposals for new LEGO sets created by fans just like you! Support your favorites, give feedback, and share ideas with your friends so they get noticed. The more active you are, the more Clutch Power you earn.

 

Zo ook The Lego Adventure Time set ($44.99 USD). Het is een setje van LEGO-figuren uit de gelijknamige serie rondom het Candy Kingdom. Adventure Time  is een Amerikaanse animated serie op Cartoon Network.

 

Continue reading

REVIEW: #HOM5: het Handboek Online Marketing wordt volwassen

Pin It

3DCoverlboekvoorhangendreflc (1)

Docent, boekrecensent en marketeer Bouke Vlierhuis schreef een review over het Handboek Online Marketing 5:

Het HOM5 is de vijfde druk van Patrick Petersens Handboek Online Marketing. De eerste druk verscheen in 2009 en het boek is sindsdien steeds aangevuld en verbeterd.

Als je doceert, sta je midden in de samenleving. Dat bleek maar weer toen ik dacht rustig met mijn gezin van een maaltijd te kunnen genieten bij het uitstekende Mayur Kitchen. ‘Ik heb gehoord dat je vet veel kunt verdienen als online marketeer. Waarom staat u dan bij ons les te geven?’ De vraag werd gesteld door de ober, tevens een van mijn studenten online marketing aan Windesheim.

Brutale vraag

Een brutale vraag, maar ik moet toegeven dat ik er ook wel eens over nagedacht heb. Daardoor had ik gelukkig, tussen twee happen biryani door, ook een antwoord paraat. Ik geef ten eerste les omdat ik zie dat er nog heel veel bedrijven en ondernemers zijn met veel te weinig kennis van de mogelijkheden van het web. Ik wil dus dat onze nieuwe generatie verkopers, marketeers, retail managers, financials en ondernemers digitaal goed beslagen ten ijs komt.

De structuur? 

Continue reading

Hoofdstuk 12: 30 juni is het weer Social Media Dag #SMDay

Pin It

socialmediday

Vandaag 30 juni 2016 vieren wij alweer Social Media Dag. De hashtag die het meeviert is #SMDay. Ooit in 1997 tikte wij met SixDegrees.com het eerste ‘echte’ social media netwerk af. Dit Wikipediaatje vertelt:

SixDegrees.com was a social network service website that lasted from 1997[2] to 2001 and was based on the Web of Contactsmodel of social networking. It was named after the six degrees of separation concept and allowed users to list friends, family members and acquaintances both on the site and externally; external contacts were invited to join the site. Users could send messages and post bulletin board items to people in their first, second, and third degrees, and see their connection to any other user on the site. It was one of the first manifestations of social networking websites in the format now seen today. Six Degrees was followed by more successful social networking sites based on the “social-circles network model” such as Friendster, MySpace, LinkedIn, XING, and Facebook.

Continue reading