Crossmediale campagne door uitgever Adformatie voor @Handboek Online Marketing #HOM5 begonnen!

Pin It

hom55

Video’s, blogs, wedstrijden, mails, persberichten en veel contacten met onderwijs. De campagne voor HOM5 is begonnen!

Strategisch denken in online marketing is een must. Disruptie kun je daadwerkelijk vormgeven, zoals dit sprankelende overzicht laat zien.

Prof.dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit

 

hom56png

Bestsellerauteur Patrick Petersen presenteert het Handboek Online Marketing 5.0 (HOM5). Het totaal herschreven handboek zit boordevol nieuwe cases van o.a. LinkedIn Benelux, Nationale-Nederlanden en Philips, nieuwe wetenschappelijke onderzoeken en statistieken. HOM5 deelt best practices uit de wereld van online marketing 5.0.

Lees dit boek als je:

  • Wilt leren hoe je een strategisch marketingplan kan opstellen met het inzetten van de juiste online middelen.
  • Aan de hand van praktische lessen een online marketingexpert wilt worden.

 

 

 

 

 

De lancering van de 5e ultradikke editie van bestseller @Handboek Online Marketing #HOM5 @Adformatie

Pin It

CjO5jRcXIAIZyjD

Auteur, spreker, marketeer en strateeg Patrick Petersen brengt een nieuw deel van zijn succesvolle Handboek Online Marketing uit. Het praktische Handboek Online Marketing 5.0 (HOM5) is een management- en studieboek dat vooruitstrevende theorie en marketingmodellen mixt met harde quickwins.

hom555model

Continue reading

Hoofdstuk 1: Google Home Speaker assistent moet jouw gezinslid worden #i/o

Pin It
MOUNTAIN VIEW, CA - MAY 18:  Google Vice President of Product Management Mario Queiroz shows the new Google Home during Google I/O 2016 at Shoreline Amphitheatre on May 19, 2016 in Mountain View, California. The annual Google I/O conference is runs through May 20.  (Photo by Justin Sullivan/Getty Images)

MOUNTAIN VIEW, CA – MAY 18: Google Vice President of Product Management Mario Queiroz shows the new Google Home during Google I/O 2016 at Shoreline Amphitheatre on May 19, 2016 in Mountain View, California. The annual Google I/O conference is runs through May 20. (Photo by Justin Sullivan/Getty Images)

Google rond deze dagen zijn ontwikkelaarsconferentie I/O af. Dit is het congres waar nieuwe diensten worden gelanceerd. Ook worden diverse codes veelal open aangeboden om door de Android-tech community te laten uitontwikkelen. Dag 1 gaf al direct een aardige lancering van een nieuwe product.

Een speaker

Google heeft de Google Home speaker angekondigd. Met Home kun je in huis muziek bedienen met spraak en heeft hij ook ondersteuning voor Assistant, de digitale assistent van Google. In de huiskamer kun je het device dus een vraag stellen. Het principe is niet nieuw, Amazon kent al een soortgelijk product. The Verge vergelijkt het product met Amazon’s Echo:   Continue reading

Volledige inhoudsopgave Handboek Online Marketing 5 #HOM5

Pin It

7a737423-e7f1-4a33-ba8f-6c77fcf0335c

 

Inhoudsopgave #HOM5

Dankwoord 7

Voorwoord 9

Introductie 13

1 Marketing, consumentengedrag en toekomstige

ontwikkelingen 30

1.1 Het ontstaan van het marketingdenken en (virtuele) marktplaatsen 34

1.2 Definities van marketing en het marketing-denken van Kotler en

Bartels 38

1.3 Van productie-, product- naar marketingdenken 43

1.4 Van massa naar een een-op-een aanpak 48

1.4.1 Van massamarketing naar direct marketing en CRM 56

1.4.2 Organisaties die direct marketing als missie toepassen 57

1.4.3 Social CRM en Big Data 59

1.4.4 De customer journey 60

1.5 Online succes en de online besteding in cijfers 61

1.5.1 De opkomst van m-commerce 66

1.5.2 Online verkoop, vergelijking en autoriteit 66

1.5.3 ShoppingTomorrow en het online koopgedrag 68

1.6 De ontwikkeling van moderne marketing: “It’s all about You!” 70

1.7 Maatschappelijke ontwikkelingen van invloed op marketing

1.7.1 Privacy, politiek, wetgeving en cookies 74

1.7.2 Cybersociologie 75

1.7.3 50 veranderingen van invloed op consumentengedrag en moderne

marketing 76

1.7.4 De invloed van multi- en crosschannel 80

1.8 De impact van dialoogmarketing 82

1.9 Een roadmap naar de toekomst van marketing 84

1.9.1 Tien toekomstontwikkelingen van marketing 86

1.10 EXPERTCASE Interview met Steven van Belleghem: When does

digital become human?

 

hom1

  Continue reading

Hoofdstuk 15 ‘YouTube wil eigen betaalzender lanceren’

Pin It

maxresdefault (12)

Na YouTube Red wil YouTube nu ook een eigen OTT-betaalzender lanceren. Het lijkt een logisch vervolg op hun Red project – en Google werkt al sinds 2012 aan een eigen betaalzender – en hiermee gaat het videokanaal van Google de concurrentie aan met Netflix, Apple TV en HBO.  Het zou in 2017 van start moeten gaan. Aldus Bloomberg.com:

The project, for which YouTube has already overhauled its technical architecture, is one of the online video giant’s biggest priorities and is slated to debut as soon as 2017, one of the people said. YouTube executives have discussed these plans with most major media companies, including Comcast Corp.’s NBCUniversal, Viacom Inc., Twenty-First Century Fox Inc. and CBS Corp., but have yet to secure any rights, said the people, who asked not to be identified because the talks are private.

 

Continue reading

Hoofdstuk 1 Dropbox Education nu ook en oplossing voor de onderwijsmarkt

Pin It

hero-poster-vfl1gZOAd

Ruim 5 miljoen gebruikers in Nederland, ruim 500 miljoen wereldwijd en een connectie met Facebook messenger. Dropbox timmert aan de weg waar het gaat om cloud-opslag. Nu introduceert Dropbox Education voor de onderwijsmarkt. De onderneming stelt al door ruim 4.000 onderwijsinstellingen wereldwijd te worden ingezet.  Continue reading