Hoofdstuk 12: Facebook koopt een blockchain-bedrijf

Afbeeldingsresultaat voor Chainspace

Facebook heeft startup Chainspace, overgenomen in de hoop de technologie te gebruiken op hun eigen sociale media netwerk.  Niet alleen Facebook verkent de inzet van blockchain, ook Google is bezig met een blockchain applicatie. De zoekmachinegigant is bezig met een zoekmachine voor de blockchain.

Schaling

Chainspace is een startup opgericht door onderzoekers van de University College London met focus op het oplossen van de schalingsproblemen van blockchain-technologie.   Blockchain zou moeten zorgen voor de beveiliging van data en transacties. De juiste schaling werkt echter nog tegen. Concreet kan betalingsverwerkers – zoals Visa – 2.000 betalingen per seconde verwerken, PayPal ruim 100 per seconde verwerken maar Bitcoin blijft steken op 18 transacties per seconde. De onderzoekers van Chainspace onderzochten daarom oplossingen zoals sharding.

Een groep

Facebook zou al een groep samen hebben gesteld om de technologie te onderzoeken.  De social media speler biedt posities met betrekking tot onderzoek naar blockchain-technologie, zoals een data engineer en software-ontwikkelaars.

De overname van Chainspace is de eerste ‘blockchain-overname’ voor Facebook. Het neemt echter alleen de werknemers van het bedrijf over en niet de technologie of producten.

 

Hoofdstuk 1 en 2: ‘MKB worstelt met de Algemene Verordening Gegevensbescherming’ #video

 

MKB-ondernemers worstelen nog enorm met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat zegt ondernemersorganisatie ONL, die signalen ontvangt dat veel kleine ondernemers niet weten hoe ze aan de privacyregelgeving moeten voldoen. Berichten over controles rondom AVG-verplichtingen en boetes zorgen voor groeiende bezorgdheid bij ondernemers. “Privacyregelgeving is ontzettend complex en veel kleine ondernemers hebben de impact van de AVG onderschat,” zegt ONL voorman Hans Biesheuvel. “Bij de totstandkoming van de AVG is niet aan deze ondernemers gedacht en die hebben nu een probleem”. Om de ondernemers hierin te ondersteunen komt ONL met een reeks korte praktische en gratis filmpjes. Hierin wordt simpel uitgelegd wat de AVG inhoudt, wat de verplichtingen zijn en hoe ondernemers kunnen voldoen aan de wetgeving. 

 

 

Continue reading

KORTING! Bestel nu het Handboek E-commerce: ‘Waardecreatie 2020 in een converterende, nieuwe klantreis’ #HECOM

 

Het dikke en presigieuze Handboek E-commerce draait om toekomstbestendige E-commerce 4.0 en waardecreatie op basis van E-business 2020. Patrick Petersen – de auteur van het Handboek Online Marketing – is de crossmediale auteur van het boek en kent bijdragen van de beste experts – zoals Drs. Wijnand Jongen, Pieter Zwart, Michel Schaeffer, Prof. dr. Cor Molenaar, Alex Bloemendal, Drs. Hans Molenaar en Alexander van Slooten  – en is voorzien van augmented reality lagen. Het toekomstgerichte, kleurrijke boek kent 1000+ bijlagen en sociale media kanalen die dagelijks worden geüpdated.

Het boek is een crossmediale beleving en neemt de lezer – op basis van cases, onderzoeken, modellen en de praktijk – mee in de wereld van E-commerce 4.0. Het veelzijdige handboek helpt de ondernemer, webshophouder, E-commerce, marketing en communicatie -manager en de student een winnend E-commerce Strategie Plan (EcSP) te construeren. De E-commerce marketing strategie wordt opgebouwd aan de hand van praktische voorbeelden, inspiratie door experts, modellen en heldere stappen. 

 

Continue reading

Hoofdstuk 12 ‘Chatbots vaker als communicatiekanaal binnen klantenservice’

 

Chatbots gaan de meeste groei doormaken als communicatiekanaal binnen klantenservice. Dat verwachten Nederlandse kantoormedewerkers, 34 procent zet zijn geld in op chatbots. Op de tweede plaats staan webchat en WhatsApp met beiden 24 procent. Ondanks de hooggespannen verwachtingen rondom chatbots, maakt op dit moment slechts 10 procent van hen vaak gebruik van dit communicatiekanaal. Daarmee staan chatbots onderaan de lijst van momenteel ingezette communicatiemiddelen. Deze cijfers komen voort uit het onderzoek Customer Contact Radar dat PeterConnects heeft gedaan om in kaart te brengen hoe het veld van klantcontact er in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland uit ziet.   

Chatbots en AI 

Uit het onderzoek blijkt dat de meningen zeer verdeeld zijn over in hoeverre chatbots en AI positieve ontwikkelingen zijn voor klantcontact. Zo vindt 50 procent van de ondervraagden het een positieve ontwikkeling. Met name receptionisten en telefonisten denken meer tijd over te hebben door de inzet van chatbots (64%). Ook servicedeskmedewerkers zijn positief en verwachten dat zij meer tijd krijgen voor andere zaken (60%). 38 procent verwacht echter dat de inzet van chatbots het werk van klantcontactmedewerkers helemaal overbodig gaat maken.

 

Continue reading

Patrick Petersen RMD MA MSc komt met Handboek E-commerce : E-business 2020, machine learning en meer conversie in de klantreis

 

304 pagina’s + website met 1000+ digitale bijlagen en augmented reality

ISBN: 9789024401727 | € 39,95

Het dikke en presigieuze Handboek E-commerce draait om toekomstbestendige E-commerce 4.0 en waardecreatie op basis van E-business 2020. Het crossmediale boek is crossmediaal, kent bijdragen van de beste experts – zoals Drs. Wijnand Jongen, Pieter Zwart, Michel Schaeffer, Prof. dr. Cor Molenaar, Alex Bloemendal, Drs. Hans Molenaar en Alexander van Slooten  – en is voorzien van augmented reality lagen. Het toekomstgerichte, kleurrijke boek kent 1000+ bijlagen en sociale media kanalen die dagelijks worden geüpdated.

Het boek is een crossmediale beleving en neemt de lezer – op basis van cases, onderzoeken, modellen en de praktijk – mee in de wereld van E-commerce 4.0. Het veelzijdige handboek helpt de ondernemer, webshophouder, E-commerce, marketing en communicatie -manager en de student een winnend E-commerce Strategie Plan (EcSP) te construeren. De E-commerce marketing strategie wordt opgebouwd aan de hand van praktische voorbeelden, inspiratie door experts, modellen en heldere stappen.

Om E-commerce 4.0 goed toe te kunnen passen is actuele kennis van het optimaliseren van de Customer Journey Mapping en cross-conversie-optimalisatie belangrijker dan ooit. Het boek gaat uitgebreid in op de moderne waarde creatie en sell-side van de toekomstige E-business omgeving op basis van onderscheidende waarde creatie gelinkt aan de gloednieuwe Waardeketen 2020. Ook is er veel aandacht voor promotie op basis van een moderne E-commerce Marketingmix van 20 P’s, REAN en het toepasbare 4C-model van Commerce, Consumenten-gedrag, Channels en Conversie.

Uniek aan dit boek:

  • De beste experts op gebied van E-commerce 4.0 en E-business 2020
  • Crossmediaal, augmented reality lagen en 1000+ bijlagen
  • Actueel en toekomstbestendige E-commerce marketing inzichten
  • Een duidelijke structuur en planopbouw (E-Commerce Stratetegie Plan)
  • Inspiratie door de beste E-commerce experts uit Nederland en België

Inclusief bijbehorende website met extra materiaal! www.handboekecommerce.nl

Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=qnDT2w72dDw

Cover:

http://www.handboekecommerce.nl/boek_ebusiness_shop_optimalisatie_commerce/wp-content/uploads/2019/01/coverhom6__.png

Bestel hem nu!