Hoofdstuk 1 [Onderzoek] ‘Nederlandse consumenten meer vertrouwd met artificial intelligence’

 

Nederlandse consumenten raken vertrouwd met artificial intelligence of gewoon ‘kunstmatige intelligentie’ genoemd. Dit stelt Capgemini in een nieuw rapport. De consultancy heeft in tien landen onderzoek gedaan naar de beleving van AI. 

70 procent van de respondenten geeft aan dat zij met AI te maken hebben gehad. Van deze groep is 69 procent tevreden over de interactie met AI. Een meerderheid zegt te wensen dat AI menselijker wordt (64%) of meer gecombineerd wordt met menselijke interactie (55%).  Goede AI kan zorgen voor meer omzet, maar daar hebben bedrijven volgens het onderzoek te weinig oog voor. Bedrijven houden weinig rekening met de zorgen en voorkeuren van klanten wanneer zij AI-technologie toepassen in de klantervaring. Zij richten zich namelijk vooral traditionele waarden als de implementatiekosten en het rendement op de investering.

Continue reading

Hoofdstuk 12: ‘Handleiding voor de ouders van Instagram-gebruikers’

 

Een handleiding voor ouders die hun kinderen moeten leren begrijpen in het omgaan met Instagram. Laat jongeren  nadenken over wat ze van sociale media vinden. En laat ze ook zien wat de content of reacties van andere gebruikers met hen doen. Sociale media netwerk Instagram heeft een handleiding online gezet. Deze is speciaal voor ouders van tieners en ouders uitleggen hoe je Instagram veilig kan gebruiken.

De handleiding opent met de vraag: “Wat is Instagram?”  Daarnaast biedt de spoedcursus meer informatie over privacy-instellingen, manieren om andere accounts te blokkeren en wat gebruikers kunnen doen als ze worden lastiggevallen. Ook staat er een uitleg hoe ouders met hun kinderen kunnen praten over Instagram.

Check

 Ook delen de makers van de app tien vragen waarmee ouders een gesprek over Instagram kunnen beginnen met hun kinderen. Zo kunnen ouders checken hoe hun zoon of dochter de app gebruikt. Volgens de makers kan je zo’n gesprek beginnen door te vragen of ze hun volgers kennen en waar ze over nadenken voor ze een foto plaatsen.

 

REVIEW HOM6 door Rein Hof Het @Handboek Online Marketing 6 is een ultieme beleving met naslagfunctie’ #HOM6 #Boom #leeromgeving

 

De titel zegt dan wel Uitgelezen, maar dat is niet helemaal de waarheid. Ik ben één van de gelukkigen die het dikke handboek al voor de officiële presentatie heeft mogen ontvangen en ik kan ook behoorlijk snel door een boek gaan. Maar dit is een monster van een handboek met duizenden extra bijlagen en opvallende augmented reality lagen! 

Multi-functioneel en het beleven van de extra’s

Auteur Patrick Peterseneigenaar van onder andere bureau AtMost, docent bij onder andere Beeckestijn Business School, NCOI, EURIB, Nyenrode Business Universiteit en diverse HBO’s in Nederland en België, heeft veel tijd, moeite en zorg gestoken in het totaal verbouwde deel zes van de reeks Handboek Online Marketing. Ik lees, of beter gezegd, ik lees de handboeken van de energieke Petersen al vanaf de eerste editie (2008, red). De frisse doorontwikkeling verrast mij iedere keer weer; het lijkt mij niet zo heel ingewikkeld om je boek iedere keer van wat meer pagina’s te voorzien en een vooruitlopende visie te ontwikkelen die inspireert en de lezer op een hoger niveau tilt. De extra’s die er deze keer  aan zijn toegevoegd – zoals webinar, exclusieve video-interviews met internationale expert, expert-case bijdrage en scoops van nieuwe marketingmodellen van de beste experts, 3000 digitale bijlagen en augmented reality-,  maken deze uitgave nóg meer de moeite waard. En dat voor verschillende lezersgroepen en dus verschilledne doelgroepen.

 

Lees hier verder!

Hoofdstuk 12: Interview @AtMostTV met ‘Enfant Terrible’ Andrew Keen ‘Sociale media are evil and overrated!’ (deel 1 en 2)

AtMostTV flashbacks naar interviews van eerdere edities waarin AtMost.TV diverse interessante video’s maakte waaronder met angryman Andrew Keen die al heel snel het verschijnsel 2.0 en social media als ‘overrated’ bestempelde:

‘Tijdens The Next Web spraken wij auteur, spreker en guru Andrew Keen. Hij wordt gezien als het ‘enfant terrible’ van de internetwereld en verklaarde al eerder 2.0 als een ware onzinnige hype. Keen is dus een man met mening, hieronder deel 1 en 2.