Hoofdstuk 1 [Onderzoek] ‘Jongeren bijna 4 uur per dag online’

Pin It

Afbeelding1-mediatijd-1

Kijken jongeren nog wel echt tv? Van alle media besteden we de meeste tijd aan het tv-kijken, bijna twee uur en drie kwartier per dag. Dat is live, uitgesteld en on-demand tv-kijken, ongeacht via welk apparaat. Het mag geen verrassing zijn dat kijkers uit de hogere leeftijdscategorieën de gemiddelde kijktijd behoorlijk beïnvloeden. Jongeren tussen 13 en 19 jaar besteden de meeste tijd op het online platform, 3 uur en 58 minuten. Gemiddeld kijkt deze groep 15 minuten per dag naar online video content zoals YouTube.     Continue reading

Het @Handboek Online Marketing bijna 1000 dagen in de top 100 van managementboeken

Pin It

95333

Ook #HOM5 heeft binnen 10 dagen de top 100 van managementboeken bereikt. Het @Handboek Online Marketing staat bijna 1000 dagen in de top 100 van managementboeken. Het #HOM5 is totaal vernieuwd, herschreven en kent de beste cases van de beste marketing-experts! Het meest gebruikte online marketingboek in het onderwijs telt inmiddels meer dan 600 pagina’s.

 

Overtuigd? 

 

Hoofdstuk 12 HEMA start samenwerking met vlogger Miss Lipgloss

Pin It

Foto-Cynthia-ilb-HighRes

HEMA Beauty en vlogger Miss Lipgloss – ooit top 3 Engaging Woman – slaan de handen ineen. Samen gaan ze de komende maanden met videocontent beautytips geven op gebied van kleur, innovaties en de nieuwste beautyproducten. In eerste instantie maakt Miss Lipgloss vijf vlogs voor HEMA. Deze video’s zijn niet alleen op de kanalen van HEMA te zien, maar worden ook verspreid via de social media-kanalen van Miss Lipgloss.

 

Continue reading

Pioniers projecten SIDN fonds 2016 zijn bekend! #crowdfund

Pin It

SIDN-fonds-2016

De uitslag van de Pioniers projecten van het SIDNfonds uit de eerste aanvraagronde van 2016 is bekend. 10 veelbelovende projecten zijn gehonoreerd en kunnen aan de slag met de uitwerking van hun idee! Na een zorgvuldige weging zijn de Pioniers projecten geselecteerd die het best aansluiten bij onze criteria en doelstellingen. De procedure voor de Potentials projecten loopt nog. Deze uitslag verwachten we begin juli bekend te kunnen maken.

Continue reading

[Onderzoek] ‘73% websites is overdag via live chat bereikbaar!’

Pin It

Live-Chat-Software-by-HelpOnClick

Livechat op sites lijken na een valse start spontaan weer succesvol te zijn. Is het de ongeduldige consument of…? LiveChat Pro, een facilitair contact center gespecialiseerd in live chat, heeft in mei 2016 onder 135 Nederlandse websites onderzoek gedaan naar de beschikbaarheid van die live chat. Dit is het derde jaar dat dit onderzoek uitgevoerd wordt. De websites, variërend van webshops en online reisbureaus tot bedrijfswebsites uit verschillende branches, boden in die periode hun bezoekers allemaal live chat aan. Uit dit onderzoek bleek dat bij 27% van de websites live chat overdag offline was, terwijl er wel live chat functionaliteit op de sites aangeboden werd. Vorig jaar lag dit percentage nog op 37%, en het jaar daarvoor op 42%.

Van de onderzochte sites was 70% ’s avonds niet via de live chat bereikbaar, terwijl in het weekend 72% onbereikbaar was.

Continue reading

Hoofdstuk 14 [Onderzoek] ‘Candy Crush meest gespeelde mobiel spel in Nederland, Wordfeud 2e!’

Pin It

heres-proof-that-candy-crush-influences-everything-including-religion

De game Candy Crush is in Nederland met 2 miljoen gebruikers de meest gespeelde game op de smartphone. Het is vooral populair bij vrouwen, het tevens populaire Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Nederlanders geven gemiddeld bijna 2 euro per maand uit aan games. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.349 Nederlanders.

Candy Crush grote winnaar

In Nederland spelen op dit moment 2 miljoen 18-plussers Candy Crush. Daarmee is het bij Nederlanders van 18 jaar en ouder het populairste spel. Twee op de drie (64%) Candy Crushers zijn vrouwen. De huidige gebruikers spelen het spel gemiddeld bijna 2 jaar. Vooral de eenvoud en dat je het alleen kunt spelen maakt het een succesvolle app. Wordfeud volgt met 1,7 miljoen actieve gebruikers. De Scrabble-variant is vooral populair bij ouderen. Ee´n op de drie 50-plussers die weleens een spel spelen, gebruikt deze game.

Continue reading