Hoofdstuk 12: [Video] Matcht jouw muziek met jouw Tinder swipe-gedrag?

choosic-0
Vanaf september 2016 is muziek van Spotify geïntegreerd in Tinder. Naast een match op swipe-gedrag, gemeenschappelijke vrienden en interesses, kunnen gebruikers van de dating-app hun perfecte match vinden op basis van muzikale overeenkomsten. Ook kan vanaf nu een anthem worden toegevoegd om het profiel extra persoonlijk te maken. Een anthem is dat ene nummer dat jouw persoonlijke verhaal vertelt, waar je een goed gevoel bij krijgt of waar je een mooie herinnering aan hebt.  

Continue reading

Aanpassingen portal HandboekOnlineMarketing.nl #gemak

zoekennn

Op basis van reacties van gebruikers hebben wij dit portal verfijnd:

  • Het overall webdesign is strakker gemaakt.
  • Het aanvragen van een docentexemplaar van het boek gaat nu via een strak online formulier.
  • Het aantal Social Share – buttons is beperkt, dit gaf op mobiele devices onnodige en lelijke verschuivingen.
  • Het lettertype (universeel) en de witruimte is aangepast om de online leesbaarheid te verbeteren.
  • Het aantal Categorieën is compacter gemaakt; zie de widget met Categorieën als Hoofdstuk 1 en In de pers.
  • In het Menu is de optie ZOEKEN opgenomen om – vooral via een mobiel device – snel naar het zoekformulier te kunnen surfen; er verschijnt een simpel en eenvoudig te bedienen zoekformulier in een eigen pagina’s.
  • Het aantal widgets in de rechterkolom (die op een breed scherm zichtbaar wordt) is beperkt, de pagina’s laden nu sneller.
  • De content per ‘pagina’ – zoals de homepage – is beperkt zodat er minder gescrold hoeft te worden.
  • Er is een opvallende Twitter-button geplaatst, deze leidt naar de Twitter.com/Handboek.

unnamed-14

Zie je/ziet u verbeterpunten? Tweet @Handboek of mail het info@handboekonlinemarketing.nl. Enjoy HOM!

 

Boek voorpublicatie op De Ondernemer: SCOREN MET SOCIAL MEDIA EN SOCIAL SELLING

deondnemerr

Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat: hoe maak je als bedrijf gebruik van al die social media? Het Handboek Social Marketing & Business, geschreven door online strateeg en ‘social media addict’ Patrick Petersen, helpt je een social media strategie te ontwikkelen en geeft inzicht in de succesfactoren van social media marketing. Met de hulp van specifieke cases en extra digitaal materiaal geeft het boek richting aan een transitie  van een gewone business naar een ‘social business’. Een voorpublicatie.

 Lees hier verder! 

[Hoofdstuk 12] SCHREEUWEN op Allo, de nieuwe slimme chat-app van Google

imagess

Deze chat-app werd al kenbaar gemaakt tijdens het I/O event van Google, eerder in 2016. Google Allo is een slimme berichten-app waarmee je meer kunt zeggen en doen en lijkt alle betere opties uit andere chat-apps te combineren. Zo kun je stickers, doodles en grote emoji’s en tekst gebruiken en ook SCHREEUWEN. Allo bevat de preview-versie van de nieuwe Google-assistent.

 

Inkt en stickers

Leef je creatief uit op de foto’s die je verstuurt door erop te tekenen of tekst toe te voegen. Zeg het met de perfecte sticker. De stickers in Google Allo zijn ontworpen door onafhankelijke kunstenaars en studio’s van over de hele wereld.

Continue reading

Auteur Handboek Online Marketing ge-interviewd door ManagementTeam magazine

autueinterv

Anderhalf jaar na de uitgave van het Handboek Social marketing & business wordt er al een herziene versie uitgebracht. Waarom zo snel? ‘Deels omdat het boek erg interactief is en we op die manier veel feedback van de lezers hebben ontvangen’, vertelt Petersen. ‘Dat zit verwerkt in de nieuwe versie.’

NEW SCHOOL MANAGERS

‘Het boek stuurt aan op een new school manager’, aldus Petersen. ‘Daar zijn er nog niet veel van, maar er komen steeds meer van dat soort managers.’ De new school manager is volgens Petersen een sociaal, eerlijk en oprecht geïnteresseerd persoon. Dat werkt ook door in de social media van het bedrijf. ‘Het is eigenlijk de essentie van een goede social media-strategie en van mijn boek. Je moet niet dóen alsof je sociaal bent met allerlei trucjes, je moet het ook echt zíjn. Je moet transparant communiceren en een open dialoog aangaan met je klanten, partners, fans en ook niet-fans aan de andere kant van het kanaal. Dat betekent dat je soms ook een confrontatie aan moet gaan en dat moet je wel durven.’

HIËRARCHIE ALS KNELPUNT

Contact zoeken met onze doelgroep via social media, doen we dat niet allemaal al? ‘Het is heel logisch en klinkt ook niet moeilijk, maar het gebeurt nog niet veel op de goede manier. Dat is het probleem bij veel grote bedrijven. Hoe kun je als organisatie eerlijk en open communiceren met je doelgroep, als je managers -de sturende en verantwoordelijke krachten- niet eens zelf achter de knoppen zitten die de vragen van je klanten beantwoorden? Daar hebben organisaties vaak social media-medewerkers voor, en die staan los van de verantwoordelijke manager. Stel: een manager maakt een fout en een klant heeft hierover een klacht. Dan kan de klant dus nooit de dialoog aangaan via social media met de manager. Een manager kan dan ook nooit een eerlijk excuus maken naar de klant toe, vanwege die tussenlaag van social media-medewerkers.’

Vanwege de hiërarchie in veel grote bedrijven is het lastig om als klant door te dringen. ‘Bij kleinere bedrijven in het mkb gaat dit makkelijker. Managers participeren hier vaak in het social media-proces, omdat het vaker voorkomt dat een medewerker of manager ook taken van andere functies op zich neemt.’

 

Lees hier verder…