Hoofdstuk 1: ‘Onderzoek naar het crosschannel shoppen door consumenten’ #onderzoek

 

Gebruikers maken in het verken- en aankoopproces onverminderd vaak gebruik van verschillende apparaten. Crosschannel gaat alles door elkaar en gebruiken ze bijvoorbeeld mobiele apparaten, radio en tv door elkaar. Om voor te zorgen dat een websitebezoek leidt tot een aankoop, is het belangrijk een consument tijdens dit proces op al zijn of haar apparaten te kunnen herkennen als zijnde dezelfde gebruiker. Op een desktop, maar met name ook binnen mobiele browsers en apps. Dit blijkt uit de recente Global Commerce Review, uitgevoerd door Criteo

Continue reading

Auteur Patrick Petersen Top 10 marketinginfluencer Meltwater en doen gratis webinar

 

In 2018 is een emailtje af en toe of een dagelijks tweet echt niet voldoende op het gebied van digital marketing. Een uitgedachte digitale strategie en een passende marketing mix zijn nu belangrijker dan ooit om resultaten uit je marketingactiviteiten te halen.  Continue reading

Hoofdstuk 1: [Social Insights] ‘Mannen misbruiken gegevens van ex vaker’

Nu de rol van online-accounts en verbonden apparaten groter wordt in ons dagelijks leven, is het voor mensen met een relatie moeilijker dan ooit om de grenzen van hun privacy te bepalen. Vooral bij een scheiding. Wat gebeurt er als ze uit elkaar gaan? Volgens wereldwijd onderzoek heeft 21 procent van de respondenten hun ex-partner bespioneerd via een online account waartoe ze toegang hadden. Wraak is een belangrijke motivator voor verlatenen, maar dit is slechts het topje van de ijsberg als we het hebben over privacyrisico’s na een breuk. 

Continue reading