[Video] Nieuwe webvideo Volvo trucks: The Flying Passenger #primeur

paraaaa

Volvo trucks kennen wij van de bekende video met Jean-Claude van Damme. De nieuwste video – uit een reeks met test – spelen een paraglider en een Volvo FH een hoofdrol. De truck moet de paraglider in de lucht houden en langs een helling omhoog trekken over bochtige bergwegen. The Flying Passenger gaat op 29 november 2016 in première op de digitale platforms van Volvo Trucks en is gemaakt door Forsman & Bodenfors. De test is een wereldprimeur en is de eerste keer dat een truck en een paraglider in een stunt figureren.

Hoofdstuk 1 en 2: [Video] POT: ‘Jouw drone peer-to-peer verzekeren!’ #social

pottt

Verzekeraar Reaal lanceert POT. Dit de eerste peer-to-peer verzekeringsapp waarmee je samen met een groep vrienden zelf onderling spullen kunt verzekeren zoals je drone of surfplank zonder tussenkomst van een verzekeraar. Met de sociale verzekering bepaal jij welke risico’s je met wie deelt en met welke inleg. Bij schade dien je via de app een claim en wordt deze door alle deelnemers beoordeeld; de meerderheid bepaalt of een claim wordt uitbetaald of niet. Blijft aan het einde van het jaar geld over, dan kan dit terug naar de deelnemers. POT maakt gebruik van de kracht van sociale netwerken door mensen samen risico op schade aan hun dierbare spullen te laten delen.

Continue reading

Hoofdstuk 3 en 4: VPRO Medialab gaat online gedrag meten met clickclickclick.click #tool #gedrag

unnamed-40
Ons online gedrag wordt vaak continu gemeten. Elke klik heeft waarde, elke muisbeweging wordt geanalyseerd. Maar hoe ver gaat dit? Wat zegt iemands klikgedrag over hem of haar? Moniker en VPRO Medialab creëerden Clickclickclick.click: een verslavende online ervaring waarin klikgedrag tot in de kleinste details geobserveerd en becommentarieerd wordt.

Continue reading

Hoofdstuk 1: Consumenten verwachten 33% bestedingen online te doen in 2021

 digital_retail_1

Net als in eerdere jaren voorziet de Nederlandse consument dat hij de komende jaren duidelijk meer online gaat kopen dan nu het geval is. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow. Waar in de eerste zes maanden van 2016 nog 22 procent van de consumentenbestedingen* via internet ging, ligt dit percentage volgens de shoppende Nederlander in 2021 op 32 procent. Een groei van meer dan 45 procent.

 

Continue reading

Hoofdstuk 14: Shazammen om kleding te vinden

app-1

Shazam kennen wij als app om muziek te vinden door via de app naar het geluid te luisteren. Nu kun je ook ASAP kleding (terug)vinden. Shazammen voor kleding kon al eerder, maar de app ASAP54 maakt het de gebruiker wel erg gemakkelijk.

screen696x696

Brazilië

De Braziliaan Daniela Cecilio lanceerde de app ASAP54. Het werkt hetzelfde als Shazam deze keer dan voor fashion; met de app maak je een foto van het item. De app gaat vervolgens zoeken naar vergelijkbare items. Handig in deze app is het direct kunnen opzoeken en bestellen van de kleding:

 

Here to solve your search for your next wardrobe must-have, using our app you can search over 5 million products from 600 of your favourite stores, from high street to high end, all in one place.

We’ve got three super simple ways of searching:
If you can you describe what you’re looking for, simply write the keywords into our search bar.

If you’ve seen an image that’s inspired you, search by either uploading the image straight from your phone, or connect your Instagram account to search using any post you’ve liked!

Finally, if a moment of inspiration is right in front of you, quickly snap a picture using the app to start a search.

ASAP54 is your fashion companion at your fingertips. As if you need any more convincing, here’s how ASAP54 will change the way you search and shop for fashion…