Hoofdstuk 12: Foodblogger zet crowdfunding in voor eetgelegenheid Rotterdam

Op Instagram was ze al een paar jaar actief, maar pas 1in 2015 lanceerde Yonca Özbilge de blog Happy Earth Kitchen. Aan de hand van verhalen, recepten en food fotografie deelt ze hier haar passie voor plantaardig, onbewerkt eten. Na het organiseren van een aantal succesvolle kookworkshops, events en een Pop-Up Restaurant, begon ze de zoektocht naar een permanente plek in Rotterdam.
Happy Earth opent de deuren in maart op de Zwaanshals te Rotterdam. Een 100% plantaardige winkel en eetgelegenheid met uitsluitend onbewerkte, ongeraffineerde producten. Je kunt er terecht voor je biologische boodschappen; voor een voedzaam ontbijtje, lunch of maaltijd; voor kleurrijke mylkshakes, sappen & smoothies en voor workshops & events.

Continue reading

Hoofdstuk 12 [Video] De Efteling gebruikt crowdsourcing voor zoektocht nieuw sprookje

De Efteling in Kaatsheuvel weet het even niet meer. Samen met het publiek zijn zij op zoekend naar nieuwe sprookjes en roept iedereen op om mee te zoeken, maar vooral ook om mee te schrijven. Met de ‘Sprookjesschrijfwedstrijd der Lage Landen’ mag je een verhaal insturen. De verhalen worden door boekenschrijver Paul van Loon – en ook prinses Laurentien – gebruikt voor een nieuw sprookjesboek: De Sprookjessprokkelaar.  Continue reading

Schrijf in! VOL=VOL #SMC076 7 februari 2017: @Onlinemarketeer #city #social #online

Dinsdag 7 februari 2017 is er vabaf 19:00 uur tot 22:00 uur wederom een Social Media Club te Breda. Een vol programma’s met boeiende sprekers en bindende onderwerpen. Inschrijven kan hier!

BESCHRIJVING

  • Onderwerpen: Citymarketing & Online marketing
  • Sprekers: Roger Bloem & JP Schaddé (Cityguys.nl) en Patrick Petersen (@Onlinemarketeer)
  • Tickets: entree is € 5 per persoon, waarvoor je 2 consumptiebonnen ontvangt. Betalen direct bij binnenkomst. Extra donaties zijn altijd welkom en dragen bij aan de kwaliteit en bestaan van SMC Breda. 

Cityguys zorgen ervoor dat jij precies weet wat de tofste, lekkerste, leukste en chillste locaties zijn van Amsterdam en Rotterdam. Om dit allemaal voor je uit te zoeken zijn zij dus dagelijks op pad om de tofste plekken te spotten.

JP Schaddé

Jean-Paul Schaddé van Dooren is vooral bekend als marketingkoning en natuurlijk om zijn bescheiden persoonlijkheid. Als je met JP op stap bent heb je het idee dat hij elke bartender in Amsterdam kent. Dit is ook logisch als je weet dat JP midden in het centrum van Amsterdam woont en -daar hij geen koffie apparaat thuis heeft en zijn koelkast niet voller is dan een blikje 7up & een fles champagne- voor elk drankje de deur uit gaat. JP heeft voor jou alle fijne hotelbars,kroegen, cocktailbars en plaatsen waar je koffie moet drinken in kaart heeft gebracht. JP kan je herkennen door zijn imposante baard die vergezeld wordt met krulsnor.

Roger Bloem

Roger Bloem eet elke dag buiten de deur en heeft hij al voor je uitgezocht waar je de beste brunch, steak, spareribs of hamburgereet en wat de meest relaxte rooftops of chillste plekkenzijn. Roger werkt al sinds zijn 15e in de horeca/foodservice, ooit in de keuken en tegenwoordig als marketeer. Roger heeft de laatste paar jaar voor de merken SWIRL’S, Smullers en Burger King gewerkt en brengt graag mensen bij elkaar. Dit zie je ook terugkomen in events als de Cityguys Pizzabiketour. Als marketeer van Burger King was hij de bedenker van het concept whopperwoensdag.


Patrick Petersen

Patrick Petersen (@OnlineMarketeer op Twitter) is ervaren online marketeer (b2b en b2c), consultant, docent en veelgevraagd spreker op gebied van online strategie, local en social media, zoekmachine-marketing, usability, content marketing en mobile marketing. Ondernemer, bestseller auteur (Adformatie), oprichter platform SocialMedia.nl, blogger, columnist voor Marketingtribune en webTV-maker voor AtMostTV.

Naast zijn scherpe columns kenmerken de optredens van Patrick Petersen zich door een nuchtere mix van lachen en leren. Naast zijn scherpe columns kenmerken de optredens van Patrick Petersen zich door een nuchtere mix van lachen en leren. In 2015 is hij door onderzoeksbureau Meltwater uitgeroepen tot de nummer 1 Contentmarketeer.


Wij zijn supertrots dat deze drie Nederlandse toppers ons komen bezoeken! Wees er snel bij, want vol = vol.

Programma

19:00 uur – Inloop
19:30 uur – Spreker 1: Roger Bloem & JP Schaddé
20:00 uur – Pauze
20:15 uur – Spreker 2: Patrick Petersen
20:45 uur – Borrel
22:00 uur – Einde

Schrijf je nu in!

Continue reading

Hoofdstuk 1 [Onderzoek] ‘Nederlanders banger voor cybercrime dan fysieke misdaad’

Zo een 57 procent van de Nederlanders verwacht eerder slachtoffer te worden van cybercrime dan van een fysieke misdaad. Dit blijkt uit onderzoek vanBIT, specialist in colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing. 58 procent van de Nederlanders vindt het waarschijnlijker dat een cybercrimineel de bankgegevens achterhaalt dan dat een inbreker het huis binnendringt (42%). Tevens verwacht de meerderheid (80%) de gestolen portemonnee eerder terug dan dat een cybercrimineel de kwaadwillig verwijderde bestanden terugzet (20%). Hoewel Nederlanders angstig zijn voor cybercrime, gaat een derde er bij de aankoop van een nieuw device ten onrechte vanuit dat de beveiliging al geregeld is.  Continue reading