Enorm handig docentmateriaal Handboek Online Marketing 6 – boek met slides, oefeningen, modellen, video’s…

Naast de vele oefeningen, de augmented reality, de 3000+ extra bijlagen bieden wij docenten die het HOM6 op de verplichte lijst zetten tevens exclusief docentmateriaal van 200+ PowerPoint slides.

Verschillen HOM5 <> HOM6

HOM6 kent aanzienlijke verbeteringen in vergelijking met HOM5 uit 2016.:

  • De globale structuur in het boek is gelijk gebleven, met de drie herkenbare delen (kader-trends, & traditioneel versus modern, de mix van middelen en planopbouw).
  • Didactisch kan gebruikt worden gemaakt van de augemented reality. Hiervoor gebruikt het boek de gratis – en kleine app – HP reveal. Deze app (van zo’n 60 mb) opent direct een camera. Houd vervolgens de smartphone of tablet boven de afbeelding met het HP augmented reality symbool en zie vervolgens wat er gebeurt.
  • Het boek is opnieuw geredigeerd door Boom uitgevers Amsterdam.
  • Het boek kent een focus op zowel Nederland als België. Dit is terug te zien in de verwerkte cijfers, trends en deelnemende experts uit beide landen.
  • Deel 1 heeft minder een focus op “oude marketing”, maar draait vooral de transitie van traditionele marketing naar moderne marketingvormen. De impact van verschijnselen, zoals IoT, machinelearning en mixed reality, worden daarbij uitgelicht.
  • In deel 1 en 2 is de structuur van het strategisch plan flink aangepast; de structuur is strakker, logischer en plaatst alle behandelde modellen duidelijker op zijn plek.
  • De structuur van het strategisch marketingplan is op basis van veelgebruikte structuren bij diverse post HBO-opleidingen in Nederland en België.
  • In deel 1 van het boek veel aandacht voor de privacywetgeving en de impact op (online) marketing. Hier wordt duidelijk aangegeven wat wel of niet mag.
  • Door het boek heen meer wetenschappelijk bijdragen die praktisch zijn gemaakt, zoals gedegen onderzoek op gebied van mixed reality in de online marketingmix.
  • De diverse onderdelen van het plan worden al in de relevante hoofdstukken toegelicht en geduid.
  • Onderdelen, zoals zoekmachinemarketing, contentmarketing, mobile marketing en sociale media, zijn gemoderniseerd en toekomstbestendig gemaakt. Dit onderscheidt het boek van veel andere uitgaven die achter te feiten aanlopen.
  • Het boek kent nu ruim 300 nieuwe bijlagen en in totaal 3000+ digitale bijlagen die op de ondersteunende website www.handboekonlinemarketing.nl zijn te vinden.
  • De ondersteunende website is aangepast voor beter gebruik via een smartphone of tablet.
  • Het boekformaat (hardcover wederom) is iets breder waardoor tekst en opmaak iets meer ” lucht krijgen “
  • De visuele opmaak is lichter gemaakt, waardoor het boek minder ” druk ”  oogt.

Hoofdstuk 12 [Social Insights] ‘Meer dan 20 procent wifi-hotspots #WK18-voetbalsteden is onveilig’ #WC18 #FIFA18

Volgens onderzoek van wordt data in 7.176 van de circa 32.000 openbare wifi-netwerken in de FIFA World Cup 2018 gaststeden niet versleuteld. Dit maakt netwerken mogelijk onveilig voor voetbalfans die deze steden bezoeken. Op basis van deze onderzoeksresultaten verzoekt Kaspersky Lab het voorzichtig omgaan met persoonlijke gegevens op het mobieltje tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Rusland dat 14 juni 2018 van start gaat. De onderzoeksuitkomsten laten zien dat Sint-Petersburg de meest onveilige wifi-stad is.

 

Continue reading

[Onderzoek] ‘Digitale ervaring essentieel; kloof tussen strategieën en digitale performance’

 

99 procent ziet inzicht in digitale ervaring als essentieel om deze succesvol te beheren; moderne infrastructuur is volgens 98 procent belangrijk voor verbetering van digitale performance. Dit blijkt uit de resultaten van de Riverbed Digital Performance Global Survey 2018. Daaruit blijkt dat bijna alle beslissingsbevoegden binnen bedrijven vinden dat digitale performance essentieel is voor de businessperformance. Nog eens 98 procent van hen is het eens (van wie 55 procent zeer eens) met de stelling dat digitaal – waaronder het leveren van digitale diensten en applicaties – essentieel is voor de toekomst van hun bedrijf. Echter, 95 procent van dezelfde beslissingsbevoegden geeft aan dat grote drempels – zoals budgetbeperkingen, legacy-netwerken en gebrek aan inzicht – hen belemmeren in het doorontwikkelen van digitale strategieën en het bieden van de performance en customer experience die tegenwoordig nodig zijn.

Het onderzoek

Aan het wereldwijde onderzoek deden duizend beslissingsbevoegden mee van bedrijven in negen landen met een omzet van 500 miljoen dollar of meer. Daaruit blijkt ook dat, hoewel digitale diensten en applicaties essentieel zijn voor toekomstig bedrijfssucces, tachtig procent van de respondenten toch ten minste een aantal keer per maand te maken heeft met storingen in digitale diensten en applicaties.   Continue reading

Hoofdstuk 14: [Onderzoek] ‘75% zzp’ers gebruikt bank-app; alleen 75-plusser bankiert meer via web dan app’

Ruim 75% van de zzp’ers (78 procent) maakt gebruik van een app om bankzaken te regelen. Of een zzp’er wel of geen bank-app gebruikt, is sterk afhankelijk van de leeftijd: hoe jonger de zzp’er, hoe vaker hij een app gebruikt om te bankieren. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 840 zzp’ers in samenwerking met Knab.

De zzp’ers die wel gebruikmaken van een bank-app, doen dat voornamelijk om betalingen te doen en inzicht te krijgen in hun financiën. Een kwart geeft aan hun bank-app ook te gebruiken om QR-codes te scannen en 1 op de 20 zzp’ers gebruikt de app zelfs om te beleggen.     Continue reading