Hoofdstuk 12 [HowTo] Facebook: wat wel en wat niet doen!? #infographic

Facebook-1111

Facebook wordt een complexer social media netwerk. De mogelijkheden nemen toe en wordt wellicht wel heel snel een marktplaats. Niet teveel delen, niet te commercieel zijn en snel reageren zijn de basis voor een aankomende engagement op Facebook. Wees vermakelijk, toon interesse en niet teveel sell, sell, sell. Duidelijk. Verticalresponse heeft een aardige infographic gemaakt met wat nu wel doen.. en wat beter niet!  

Wat moet je niet doen

Niet constant willen verkopen of promoten. Sell, sell, sell is not done op Facebook. Wees vooral sociaal. Post niet te vaak en koop geen likes of comments.  Bouw jouw netwerk organisch uit. Dit kost tijd, maar werkt wel. Kijk uit voor te lange posts op Facebook. Maak het scanbaar.

Wat wel doen op Facebook!

80% van je post dienen social te zijn, aldus de makers van deze lijst. Beperk maar 20% tot communicatie over je producten en diensten. Probeer vooral binnen een uur te reageren. De notificaties krijg je meestal direct. Doe het niet later dan na 24 uur want anders komt het wel heel erg ongeïnteresseerd over. Houd het kort. Facebook posts met minder dan 80 tekens krijgen 66% meer engagement. Stel vragen, wek interactie op en post niet meer dan 1 of 2 keer per dag.

 

 

do-this-not-that-facebook-edition

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.