Hoofdstuk 2,3 en 12: TOP 10: online engaging en invloedrijke ‘Airlines’

Klout publiceert regelmatig leuke lijsten. Met ruim 100 miljoen gebruikers is de invloedscore van Klout dan ook niet meer weg te denken bij online inzichten of richtingen op gebied van invloed. Wat zegt onderstaande top 10 van vliegtuigmaatschappijen wereldwijd?

Of je voorstander of anti-Klout bent, de indexscore geeft wel een richting van de social account die dialogen aangaan, actief zijn en daarbij ook nog eens digitaal engagen. Nu care en contact steeds meer digitaal wordt, maar in ‘digitale engagement’ de term ‘digitaal’ eigenlijk wel weg.

De top 10 en de KLM

Service, aandacht voor de klant en luisteren lijken de manieren te zijn om als ‘airline’ wereldwijd te engagen. Trots mogen wij zijn op de KLM die zichzelf met ludieke sociale media campagnes in de wereldwijde top 10 heeft geplaatst.

Resultaat

Tas verloren? Snelle vraag? Te laat? Je beleving delen? Vraag stellen aan de Twittercare? Digitaal contact wordt nog belangrijker dan ooit en heeft snelle en directe engagement en betrokkenheid bij en van het merk als resultaat. De top 10:

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.