Hoofdstuk 8 en 12 [Infographic] De groei van het visual web #contentmarketing

How-to-Tap-into-the-Marketing-Power-of-the-Visual-Web-Infographic

Het web – en vooral social media – wordt steeds visueler. In 1994 zijn de  foto’s op het web voor het eerst beschikbaar geworden en sinds dit jaar ook bepalende geweest in de het contentaanbod online.  Instagram, de massa aan foto’s op Facebook en Pinterest blijven maar doorgroeien. Niet een beetje maar veelal explosief. Zo had Flickr (gestart in 2002, overgenomen door Yahoo! in 2005) mei 2013 zo een 8 miljard foto’s online. 

Groei van het web

Tussen 2011 en 2012 is het aantal mobiele Pinterest-gebruikers met 6000% gestegen, het aantal unieke bezoekers met 1000%. In 2013 is deze groei doorgezet. Had Instagram (begonnen in 2010 in 2012 door Facebook gekocht) in 2012 nog 100 miljoen gebruikers, zomer 2013 zijn zij door de 150 miljoen online (actieve) gebruikers gegaan.  Oktober 2013 had Instagram meer dan 16 miljard foto’s online en ruim 100 miljoen actieve gebruikers per maand.  The visual web lijkt dus vooral mobiel te groeien en daar de content te maken en delen.

Visuele toekomst? 

De maker van onderstaande Infographic – ON – verspelt overduidelijk dat het visuele web niet meer verdwijnt. Zomer 2013 is het maken en delen van visuele content (in de social media) geexplodeerd. De visuele zoekmachines zullen toenemen in belangrijkheid!

 

the-growth-of-the-visual-web-infographic

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.