Hoofdstuk 4 #IoT Europese primeur: ‘Bezorgrobot bedient zelf de lift’

Afbeeldingsresultaat voor sodexo bezorgrobot

Nederland heeft een Europese primeur: een robot die in een kantooromgeving actief is en zelf ook via de lift naar andere verdiepingen kan. Het is een bezorgrobot die wordt inzet in het kantoor van hun klant Aegon in Den Haag. De Sodexo bezorgrobot Relaybrengt bijvoorbeeld broodjes en drankjes van het restaurant naar de vergaderzaal op een andere verdieping. Het gaat om een experiment.

 

Continue reading

UPDATE HP Reveal – augmented reality lagen over het Handboek Online Marketing #auras de NIEUWE 5 stappen

Zomer 2019 heeft de augmented reality studio van HP reveal – dat gebruikt wordt voor het tonen van de augmented reality lagen over het HOM6 – een update gekregen. Tijdens en rondom deze update heeft het verschijnen van  augmented reality lagen storingen gekend.  Veel aura’s – de lagen die verschijnen na het scannen met de HP reveal app – moesten worden vervangen. Dit heeft te maken met het overnemen van de Reveal studio door HP en het gebruik maken van verschillende resoluties in lagen.

Gerelateerde afbeelding

Indien de augmented reality lagen niet (goed) verschijnen, het advies:

  1. De huidige HP reveal app op uw apparaat te verwijderen en deze opnieuw te downloaden in de appstore (IOS en Android), https://www.hpreveal.com/  
  2. Maak een gratis account aan in de app en log hiermee in.
  3. Nieuw is dat het volgen van het account HOM verplicht is om het materiaal te kunnen zien; zoek nu in het Discover Auras zoekveld naar HOM en Follow (volg) dit account. Dit is een eenmalige handeling in uw Reveal Account, zie afbeelding hieronder.
  4. Klik op de vierkante knop onderaan in de app indien in het Handboek Online Marketing een augmented reality logo op de afbeelding is geplaatst, zie ook de afbeelding hieronder van de vierkante Explorer-knop uit HP reveal

Afbeeldingsresultaat voor button hp reveal

5. Nu verschijnt er een model, animatie of video over de afbeelding heen, zoals bovenaan is te zien door de cover van het HOM6 te scannen met HP reveal.

 

Het aanmaken van de account, het inloggen en volgen van de HOM auras lagen is een eenmalige handeling om in het vervolg direct de augmented lagen te kunnen scannen met de app.

 

Hoofdstuk 12: Engagement-cijfers per gen: ‘Zijn wij echt verslaafd aan sociale media?’

Dat de sociale  media veel tijd kosten, is duidelijk. Welk social media-platform behaalt echter de beste engagement-cijfers?  Even je Facebook checken terwijl je in de file staat, meteen over je Instagram-tijdlijn scrollen wanneer je vliegtuig landt of, de klassieker, je WhatsApp checken terwijl je met iemand in gesprek bent.

 

Lees hier verder! 

 

Hoofdstuk 1: ‘Een fantastische toekomst in 2039’ #VPRO #onderzoek

Een zesdelige serie vol speculatieve fictie, gevoed door visionaire wetenschappers en denkers van nu. Centraal staan de ethische dilemma’s waarmee de mensheid (mogelijk) zal worden geconfronteerd als gevolg van technologische en wetenschappelijke ontwikkelingen. Want, hoe fantastisch is de toekomst werkelijk?

Continue reading

Hoofdstuk 4 en 5 ‘Erasmus University (RSM) heeft een algoritme ontwikkeld om emotionele ervaringen van klanten te meten’

Veel beslissingen die we nemen komen voort uit emotie, maar het direct meten van menselijke emoties is niet eenvoudig. Een onderzoeksteam van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) heeft nu een methode ontwikkeld om van seconde tot seconde te meten hoe mensen reageren op een stimulus zoals een trailer van een film of een commercial. Deze methode kan in de toekomst van belang zijn voor het bedrijfsleven voor het meten van consumenten ervaringen.
Esther Eijlers, dr. Maarten Boksem en hoogleraar Ale Smidts van RSM hebben een nieuwe methode ontwikkeld voor het van moment tot moment meten van emoties in de hersenen met behulp van elektro-encefalografie (EEG). Ze verzamelden EEG-gegevens van 40 studenten terwijl die korte video’s bekeken die een bepaalde emotie moesten oproepen. Blijdschap, verdriet, angst en afkeer werden elk in vijf korte video’s door de deelnemers ervaren. Met machine learning technologie werden aan elke van de vier emoties een bepaalde frequentie en topografie van het EEG-signaal toegeschreven.  Eijlers zegt:
Uit onze resultaten is gebleken dat het algoritme dat we hebben ontwikkeld, kon classificeren welke emoties zouden worden ervaren tijdens het bekijken van de video’s.
Een mooie illustratie dat het ontwikkelde classificatie-algoritme inderdaad werkt, zagen we toen we deelnemers een stukje van de Pixar-animatiefilm ‘Up’ lieten zien. In de video wordt het verhaal verteld van een man en vrouw die veel ups en downs meemaken, trouwen en samen oud worden. We hadden een classificatie gemaakt in welke seconden deelnemers zich blij of verdrietig zouden voelen tijdens het bekijken van de video. Het bleek dat de emotionele reactie die we voorspeld hadden op basis van het algoritme van onze EEG-gegevens, overeenkwam met de positieve en negatieve stukken uit de verhaallijn.
Het meten van emoties is altijd al lastig geweest. Mensen zijn niet altijd eerlijk over hoe ze zich voelen en zelfs als ze dat wel zijn, is het vaak lastig om deze gevoelens onder woorden te brengen, vooral op het moment dat deze emotie ervaren wordt.
Door publicatie in het tijdschrift PlosOne is de methode nu ook beschikbaar om commercieel toegepast te worden. Het van moment tot moment nauwkeurig kunnen meten van emoties is voor organisaties zeer waardevol. Zij kunnen op deze manier inzicht krijgen in de emotionele impact die hun product, film, tv programma, reclame, website of klantenservice op hun klanten heeft en deze aanpassen als het niet de gewenste impact heeft.
Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) behoort tot de top 10 van Europese business schools. RSM richt zich op het ontwikkelen van zakelijke leiders met een internationale carrière die voor positieve verandering kunnen zorgen en zich op een innovatieve manier inzetten voor een duurzame toekomst. RSM biedt een breed scala aan bachelor, master, MBA, PhD en executive programma’s waarin studenten zich kunnen ontwikkelen tot kritische, creatieve, betrokken en samenwerkende denkers en doeners. RSM is gevestigd in de internationale havenstad Rotterdam, een bruisend knooppunt van bedrijven, logistiek en handel. Studievoorlichting en activiteiten van RSM voor toekomstige studenten, executives en alumni worden ook aangeboden vanuit ons kantoor in Chengdu, China. www.rsm.nl