Woensdag 27 september 2017: Experts praten je bij tijdens de Social Media Club 030 Bootcamp #SMC030

Een overvolle en leerzame avond met 5 TED-achtige talks van 30 minuten, van 5 vooraanstaande experts!  Na deze avond heb je, zo na de zomervakantie, weer een vliegende start op Social Media gebied. Een echte social media bootcamp dus!  Hoe zet je Linkedin het beste in, wat zijn de nieuwtjes rondom Facebook, waarom is Twitter nog steeds super handig, wat maakt Snapchat zo ontzettend leuk en wat kun je allemaal met Instagram? Deze en nog veel meer onderwerpen zullen experts in 30 minuten met je doornemen. Over value for money gesproken!

SPREKERS (en dat zijn niet de minste!!)

Richard van der Blom – LinkedIn Expert  

LinkedIn is niet meer weg te denken uit het mondiale sociale medialandschap. Inmiddels staan er 7 miljoen Nederlanders en 500 miljoen mensen wereldwijd op LinkedIn. Welke kansen biedt dat ondernemers om hun diensten en producten onder de aandacht te brengen? Hoe etaleer je je kennis op LinkedIn om business te genereren. Hoe werkt het algoritme van LinkedIn voor wat betreft zoekopdrachten en content? En wat zijn te verwachten ontwikkelingen nu Microsoft de touwtjes in handen heeft?

Richard van der Blom is al sinds 2008 dagelijks actief met LinkedIn voor organisaties in binnen- en buitenland. Hij is Social Selling en LinkedIn trainer en neemt ons vanavond in sneltreinvaart (30 minuten) mee langs een aantal belangrijke inzichten waar je meteen je voordeel mee kunt doen. Daar ben jij toch zeker ook bij?       Continue reading

Hoofdstuk 1 en 14 [Onderzoek] ’49 procent automobilisten ergert zich aan gebruik smartphone’

 

Zo een 49 procent van de Nederlandse automobilisten ergert zich aan het gebruik van de smartphone door medeweggebruikers. Drie op de tien automobilisten gebruikt zelf de smartphone wel eens op een als onveilig beschouwde manier. Dat blijkt uit het jaarlijkse Auto&Verkeer onderzoek van verzekeraar Allsecur.

 

Continue reading

Hoofdstuk 4 en 5: [Onderzoek] Nederlandse ondernemer: strategie over toekomst bedrijf is onduidelijk

De ondernemers in Nederland hebben de strategische toekomstplannen van hun bedrijf niet in het vizier. Deze plannen zijn door de meerderheid nog niet vormgegeven (54%), zo blijkt uit onderzoek van Teamleader. Slechts 10 procent van het mkb heeft een perfect beeld van wat de volgende stap moet worden. Een kleine groep heeft hier wel een idee van, maar heeft dat beeld nog niet concreet ingevuld (37%).

Tijd om na te denken

Als ondernemer is het belangrijk om duidelijk te hebben waar de managementinspanningen zich op moeten richten. Toch wordt hier door ondernemend Nederland nauwelijks de tijd voor genomen. Bijna de helft van het midden- en kleinbedrijf (47%) denkt hier slechts enkele keren per maand over na, of zelfs nog minder dan eens per maand. 31 procent denkt er wekelijks over na. Voor een kleine groep spoken de toekomstplannen dagelijks door het hoofd (22%). Opvallend is dat maar liefst een kwart nog helemaal geen tijd heeft besteed aan het vormgeven van toekomstplannen.

Als de ondernemers worden gevraagd naar de timing, blijkt dat het weekend voor de meesten heilig is. 89 procent doet het denkwerk over een volgende stap op doordeweekse dagen. Tevens wordt de vrije tijd (ochtenden en avonden) niet besteed aan het creëren van toekomstplannen: ondernemers doen dat voornamelijk tijdens kantooruren (38%).    Continue reading

Hoofdstuk 1,2 en 6: Online marketing en Sales Funnel: succesvol voor zelfstandige

Vroeger had je heel veel experts nodig om een online ervaring te creëren. Kijk maar naar een webdesigner, programmeur, data-analist, grafisch vormgever en allerlei soorten software. Dat is een behoorlijke grote investering waardoor het niet voor elke ondernemer is weggelegd. Dit soort investeringen is vaak alleen haalbaar voor grote bedrijven of MKB. En dan hebben we het nog niet eens over de extra investering om dit ook echt een “unieke” ervaring te maken.    Continue reading

Hoofdstuk 12: ‘Snapchat is onder jongeren nog steeds springlevend!’

Het is deze maand september 2017 precies zes jaar geleden dat de laatste belangrijke toevoeging aan het social-media-landschap uitkwam. In september 2011 kwam namelijk de eerste versie van Snapchat uit. Een app waarbij vanaf de start één ding heel duidelijk was: deze app is bedoeld voor jongeren. Sterker nog: oprichter Evan Spiegel heeft wel eens gezegd dat de interface van Snapchat bewust zo onduidelijk is, zodat enkel de doelgroep met de app om kan gaan.

En juist het feit dat de gebruikersgroep van Snapchat zo ontzettend jong is, zorgt ervoor dat de app consequent niet op zijn waarde wordt geschat. Niet onregelmatig hoor ik mensen roepen dat Snapchat ‘geweest’ is en dat de succesvolle kopie van Snapchat Stories door Instagram ervoor heeft gezorgd dat de app nu doodbloedt. Niks is echter minder waar: Snapchat is nog springlevend. 

 

Lees hier verder!