Nederlands platform integreeert ChatGPT als eerste ter wereld

Een werknemerscommunicatieplatform integreert ChatGPT in de nieuwe (bèta)versie van hun platform. Hierdoor kunnen bedrijven nu via artificiële intelligentie (AI) communiceren met hun medewerkers. ChatGPT, dat ontwikkeld is door het Amerikaanse bedrijf OpenAI, maakt het mogelijk om op basis van enkele zoektermen automatisch teksten te genereren, te vertalen en samen te vatten. Ook geeft het suggesties voor afbeeldingen die toegevoegd kunnen worden.

Door de integratie van ChatGPT met het platform kunnen organisaties deze gecreëerde content met een druk op de knop delen via alle mogelijke communicatiekanalen, van bedrijfsapp tot narrowcastingschermen in een kantine. Het Nederlandse Netpresenter, opgericht door Frank Hoen, heeft hiermee de wereldwijde primeur.

AI  drijvende kracht

Buiten de integratie met de publieke ChatGPT bètaversie van OpenAI heeft Netpresenter meer artificiële intelligentie toegevoegd aan het platform. Zo is het platform in staat om te meten of de gedeelde informatie daadwerkelijk wordt geopend door medewerkers, blijft hangen en of er behoefte is aan meer verdieping of herhaling. Hiermee kan het platform automatisch de boodschap specifieker op hen afstemmen. Ook kan Netpresenter bijvoorbeeld bestaande content, of deze nu in Microsoft Teams, SharePoint of het intranet staat, samenvatten en delen met collega’s. Deze berichten worden vervolgens automatisch weergegeven op alle apparaten en schermen, zoals grote beeldschermen in een hal of screensavers van computers. Deze functionaliteit is met name handig voor het delen van cruciale informatie met medewerkers. Het systeem kan daarnaast ook ingezet worden in crisissituaties, zoals bij een cyberaanval of calamiteit.

 

 

Lees verder

Hoofdstuk 12 ‘Helft van de grote organisaties in Nederland vertrouwt op sociale media’ #trust #onderzoek

Uit onderzoek blijkt dat 56% van alle bedrijfsleiders vertrouwt op nieuwsberichten, blogs uit de branche en sociale media. Het gaat hier om informatie over de meest urgente cybersecurityproblemen die uit het dark web ontstaan, blijkt uit onderzoek van Kaspersky. De bevindingen laten zien dat er nog veel ontwikkelruimte is. Het bewustzijn moet worden omgezet in begrip, aangezien 43 procent van de C-level respondenten verklaarde dat zij termen als malware, phishing en ransomware nog steeds verwarrend vinden.

 

Lees verder

Hoofdstuk 1 ‘Vijf bepalende trends op het gebied van Customer Service’ #Hyperpersonalisatie #machineklanten

800+ Free Trend & Seo Images - Pixabay

 

 

Een  platformprovider voorspelt vijf bepalende trends op het gebied van Customer Service voor het komende jaar en de impact ervan op bedrijven, organisaties en de samenleving:

 

1 Hyperpersonalisatie breekt door in 2023

De klantenservice bevindt zich in het stadium van volwassenheid, vooral qua gebruik van apps. De volgende stap is hyperpersonalisatie waarbij automatisering steeds vaker de typische menselijke interactie vervangt. Je rijdt bijvoorbeeld door de drive-in van je favoriete fastfoodrestaurant en het systeem herkent op basis van het kenteken je laatste bestelling die automatisch op het scherm verschijnt. Wil je dezelfde bestelling nog een keer, maar dan met 10 procent korting? Met één klik op het scherm of een simpel ‘ja’, plaats je de bestelling. Veel sneller en meer gepersonaliseerd kan bijna niet.

 

Lees verder

Hoofdstuk 14 [ONDERZOEK] ‘Bijna twee-derde Nederlanders gebruikt telefoon op het toilet’

Wc Wc-Pot Toilet Spoel Het - Gratis afbeelding op Pixabay

Bijna twee-derde (64 procent) van de Nederlanders gebruikt wel eens de smartphone op het toilet.  Uit een onderzoek door NordVPN, waaronder gehouden in Nederland, blijkt dat wij de smartphone wel eens op de wc gebruiken. Nederland scoort vergeleken met de andere landen gemiddeld op de wc. Spanjaarden het hoogst met 80 procent. Duitsers het laagst (55 procent).

Naast social media (55 procent) zijn het nieuws lezen of ernaar luisteren (38 procent) het populairst onder Nederlanders op het toilet, gevolgd door het checken van e-mail voor werk of berichten op Microsoft Teams en Slack (26 procent).

Ook speelt een aanzienlijk deel van de Nederlanders wel eens games op de wc.