Hoofdstuk 12: [ONDERZOEK] ‘Helft grote organisaties in Nederland vertrouwt op sociale media’

 

Onderzoek zegt dat 56% van alle bedrijfsleiders vertrouwt op nieuwsberichten, blogs uit de branche en sociale media. Het gaat hier om informatie over de meest urgente cybersecurityproblemen die uit het dark web ontstaan, blijkt uit onderzoek van Kaspersky. De bevindingen laten zien dat er nog veel ontwikkelruimte is. Het bewustzijn moet worden omgezet in begrip, aangezien 43 procent van de C-level respondenten verklaarde dat zij termen als malware, phishing en ransomware nog steeds verwarrend vinden.

Voor mensen in onderdrukkende regimes waarbij grote delen van het internet zijn geblokkeerd, zijn dark webs van onschatbare waarde voor informatie en bescherming tegen vervolging. Maar het zijn ook uiterst geavanceerde en complexe netwerken die worden gebruikt voor ongure activiteiten. Ze bieden een ideale omgeving voor criminelen, weg van de nieuwsgierige ogen van de autoriteiten. Door het ontbreken van standaard indexering van webpagina’s zijn dark webs ondoorzoekbaar voor populaire zoekinstrumenten en is er veel expertise nodig om de lopende cybercriminele activiteiten in verschillende talen te kunnen ontcijferen en reverse-engineeren.

Lees verder

Hoofdstuk 12: ‘Als jongeren minder social media gebruiken, zijn ze een stuk blijer met zichzelf’ #onderzoek

De perfecte uitingen op de sociale media van slanke, bloedmooie beroemdheden en influencers. Instagram en TikTok staan er vol mee. Ze hebben écht effect op het beeld dat jongeren hebben van hun lichaam. Het wordt er niet bepaald beter op.

In recent onderzoek waarbij pubers werd gevraagd hun dagelijkse schermtijd te halveren, bleken ze al na een paar weken veel positiever naar zichzelf in de spiegel te kijken. Ze voelden zich beter over hun gewicht en hun uiterlijk, vergeleken met leeftijdsgenoten die onveranderd door bleven scrollen op social media.

“De puberteit is een kwetsbare periode als het gaat om het ontstaan van problemen met het lichaamsbeeld, eetstoornissen en psychische aandoeningen. Jongeren kijken gemiddeld zes tot acht uur per dag naar een computer- of telefoonscherm. Een groot deel daarvan wordt besteed op sociale media. Deze bedrijven, zoals TikTok, Instagram, Facebook en Snapchat bombarderen hun gebruikers elke dag met de foto’s, video’s en teksten van honderden populaire accounts”, legt onderzoeker Goldfield uit.
Lees hier verder! 

 

 

 

 

 

 

Hoofdstuk 1 en 14: IKEA goes augmented reality met hun catalogus (en meer voorbeelden) #AR #video #cases #voorbeelden

Augmented Reality Tablet Pc - Gratis afbeelding op Pixabay

 

 

Ooit zag de digitale catalogus van de IKEA er zo uit. Gewoon eenvoudig bladeren door de digitale catalogus dus met weinig spannends. Waar komen anno 2012 vooral sociale digitale beleving is, voldoet ook IKEA hieraan met een nieuwe iOS en Android-app. IKEA lanceerde in 2012 in de VS al hun eigen augmented reality app voor hun catalogus voor de genoemde platforms.

 

Nieuwe catalogus in Nederland

Tegenover Twinkle maakte Ikea-communicatiemanager Ogertschnig bekend dat het gratis drukwerk eind augustus in Nederland verspreid wordt gevolgd door een speciale Nederlandse versie van de mobiele augmented mobiele 3D- app.

Mogelijkheden

De augmented reality geeft de catalogus-gebruiker een virtueel tour langs en in kasten. Ook laat de nieuwee app ook video’s zien en instructievideo’s. In totaal zullen er wereldwijd honderden catalogi worden gelanceerd. worden. McCann is als bureau verantwoordelijk voor de digitale toevoeging.

Meer voorbeelden van augmented reality

Een betere CX creëren:

 

AR voor marketing en reclame:

 

LEGO en AR:

AR en verpakkingen:

 

Winkelen met AR:

 


#81404#81404 #ar #hom8 online,marketing,boek

Hoofdstuk 12 ‘Helft van de grote organisaties in Nederland vertrouwt op sociale media’ #trust #onderzoek

Uit onderzoek blijkt dat 56% van alle bedrijfsleiders vertrouwt op nieuwsberichten, blogs uit de branche en sociale media. Het gaat hier om informatie over de meest urgente cybersecurityproblemen die uit het dark web ontstaan, blijkt uit onderzoek van Kaspersky. De bevindingen laten zien dat er nog veel ontwikkelruimte is. Het bewustzijn moet worden omgezet in begrip, aangezien 43 procent van de C-level respondenten verklaarde dat zij termen als malware, phishing en ransomware nog steeds verwarrend vinden.

 

Lees verder

Hoofdstuk 1 ‘Vijf bepalende trends op het gebied van Customer Service’ #Hyperpersonalisatie #machineklanten

800+ Free Trend & Seo Images - Pixabay

 

 

Een  platformprovider voorspelt vijf bepalende trends op het gebied van Customer Service voor het komende jaar en de impact ervan op bedrijven, organisaties en de samenleving:

 

1 Hyperpersonalisatie breekt door in 2023

De klantenservice bevindt zich in het stadium van volwassenheid, vooral qua gebruik van apps. De volgende stap is hyperpersonalisatie waarbij automatisering steeds vaker de typische menselijke interactie vervangt. Je rijdt bijvoorbeeld door de drive-in van je favoriete fastfoodrestaurant en het systeem herkent op basis van het kenteken je laatste bestelling die automatisch op het scherm verschijnt. Wil je dezelfde bestelling nog een keer, maar dan met 10 procent korting? Met één klik op het scherm of een simpel ‘ja’, plaats je de bestelling. Veel sneller en meer gepersonaliseerd kan bijna niet.

 

Lees verder