Hoofdstuk 5 en 6 Consumentenbond: ‘Liever veiligheid boven gemak bij overboeken’ #usability #safe

Safe - Free photo on Pixabay

Uit een enquête van de Consumentenbond onder ruim 8000 consumenten blijkt de veiligheid een stuk belangrijker te zijn dan het gemak, bij overboeken. De bond schrijft op haar site: 

Consumenten vinden veiligheid belangrijker dan gemak en snelheid bij overboeken. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond onder ruim 8000 consumenten. 89% van de ondervraagden vindt dat banken het overboeken van grote bedragen naar onbekende rekeningen moeilijker moet maken. De Consumentenbond roept banken op hier werk van te maken.

Lees verder

Hoofdstuk 1 [COLUMN] De kloof tussen fysiek en online winkelen en meer ontwikkelingen in consumentengedrag #2021

Waar veel  Nederlanders het liefst fysiek wil blijven winkelen, is de kloof tussen online en offline shoppen kleiner dan ooit. Tijdens de lockdown ontdekten zelfs de mensen die nog nooit iets online hadden gekocht de voordelen van online shoppen. Het heeft daarmee voor verschuivingen in consumentengedrag gezorgd die niet alleen vandaag, maar ook tot ver in de toekomst impact kunnen hebben.

 

Lees verder

Hoofdstuk 12 ‘Kleine stijging luisteraars podcasts; intensiviteit luisteren neemt af!’ #social #media #nieuws

Onderzoek toont aan dat er een aantal veranderingen te constateren zijn rondom het luister- en kijkgedrag van podcasts. Er is een lichte stijging in aantal luisteraars te constateren in vergelijking met de vorige meting in mei 2021. Inmiddels luistert ongeveer 46% van de Nederlanders wel eens naar een podcast wat neerkomt op ongeveer 6,4 miljoen Nederlanders, in mei van dit jaar was luisterde 44% van de Nederlanders. Onder hoogopgeleiden is de stijging het hoogst, namelijk van 56% naar 69%. De meest populaire categorieën om te beluisteren, blijken net als in mei van dit jaar “nieuws & politiek” (27%) en ‘’verhalen’’ (23%). 

 

Lees verder

Hoofdstuk 1 Digital Quality of Life: ‘Nederland wereldwijd op de zesde plaats’

 

Nederland staat wereldwijd op de zesde plaats wat betreft digitale levenskwaliteit. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Quality of Life (DQL)-onderzoek in 85 landen van VPN-provider Surfshark in samenwerking met lokale partijen, waaronder het Nederlandse VPNdiensten.nl. Vooral op het gebied van internetkwaliteit en -veiligheid onderscheidt Nederland zich van andere staten. Op de aspecten internetbetaalbaarheid en digitale overheidsdiensten scoort ons land ondermaats.

Lees verder