Hoofdstuk 1 Digital Quality of Life: ‘Nederland wereldwijd op de zesde plaats’

 

Nederland staat wereldwijd op de zesde plaats wat betreft digitale levenskwaliteit. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Quality of Life (DQL)-onderzoek in 85 landen van VPN-provider Surfshark in samenwerking met lokale partijen, waaronder het Nederlandse VPNdiensten.nl. Vooral op het gebied van internetkwaliteit en -veiligheid onderscheidt Nederland zich van andere staten. Op de aspecten internetbetaalbaarheid en digitale overheidsdiensten scoort ons land ondermaats.

Lees verder

Hoofdstuk 12: [ONDERZOEK] Ad equity-ranglijst: ‘TikTok, Amazon plus Instagram top 3’ #Kantar #onderzoek

Mediamerken wereldwijd met de hoogste Ad equity_Kantar_Media Reactions 2021

Kantar lanceert september 2021 de tweede editie van Media Reactions: Kantars wereldwijde Ad equity-ranglijst van mediakanalen en mediamerken. Ad equity staat voor de houding van consumenten ten opzichte van hun reclame-ervaring binnen specifieke platformen en advertentie-formats. Ondanks de prominente plaats die digitale platformen innemen in het dagelijks leven, blijven consumenten wereldwijd positiever staan tegenover reclame in offline kanalen zoals bioscopen, gesponsorde evenementen, tijdschriften en reclame op de winkelvloer (POS).

 

 

Lees verder

[ONDERZOEK] ‘Groei ondernemers stokt door onvoldoende marketingkennis’

Ondernemer Creativiteit Innovatie - Gratis foto op Pixabay

 

75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat. Tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis zijn de voornaamste redenen waardoor hun groei stokt, zo blijkt uit onderzoek onder 1.297 kleine ondernemers.

“Ik ben geschrokken van het feit dat zoveel kleine bedrijven niet tevreden zijn over hun bedrijfsresultaat”, zegt Digital community expert Maartje Blijleven van We love communities. Om ondernemers te helpen deze stagnatie te doorbreken en wel groei te realiseren, organiseert zij van 6 tot 9 september de gratis challenge ‘Boost je online community’.

Lees verder

Hoofdstuk 1: Nederlandse e-commercemarkt profiteert van groei online uitgaven #WWV21

De maatregelen rond de COVID-19-uitbraak hebben opnieuw gezorgd voor een flinke boost in de online consumentenbestedingen. Niet alleen waren er in Q1 van dit jaar bijna 1 miljoen nieuwe online kopers ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar het gemiddeld besteed bedrag per online koper is ook sterk gestegen. De groei (+ 34%) bij Nederlandse webwinkels is beduidend hoger dan bij internationale webwinkels (+10%). Dit blijkt uit de meest recente versie van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders en in samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.

Lees verder

Hoofdstuk 12: Farmvloggers geven boeren en boerinnen een unieke inkijk in het leven op een agrarisch bedrijf

Logo

Farmvloggers geven boeren en boerinnen een unieke inkijk in het leven op een agrarisch bedrijf. Wat gebeurt er eigenlijk dagelijks op een boerderij? Wanneer wordt de melk van koeien opgehaald en lopen biologische varkens binnen of buiten? Wie zijn eigenlijk de klanten van een boer? In de serie Foodvalley 

De deelnemende boeren en boerinnen hebben een vlogcursus gevolgd, zodat zij zelf hun verhaal kunnen maken en delen. In 2021 wordt iedere maand een aflevering van de serie gepubliceerd. In iedere aflevering staat een actueel onderwerp centraal. Het doel van de serie is om mensen kennis te laten maken met de boeren in de regio.

Van winter naar de lente

In de eerste aflevering leggen boerinnen Conny van de Top uit Lunteren en Jannie Bos uit Putten uit hoe op het boerenerf wordt voorbereid op de lente, naast de bijzonderheden van dit moment. De kippen van Conny blijven nu bijvoorbeeld binnen vanwege de vogelgriep. Thuiswerken is voor de boerinnen weinig nieuws, maar een bedrijf runnen en je kinderen helpen met thuisonderwijs is wel een uitdaging!

De serie is mogelijk gemaakt door Landbouwnetwerk Regio Foodvalley in samenwerking met Vallei Boert Bewust, LTO Gelderse Vallei, Regio Foodvalley en Golypoon.

 

De video’s zijn te vinden op www.landbouwnetwerkregiofoodvalley.nl/farmvloggers