Bijlage Hoofdstuk 3 met de video over permission marketing door Seth Godin #Idea

Bijlage Hoofdstuk 3 bij het Handboek Online Marketing met de video over permission marketing (3 minuten):

 

 

 

6303, video, permission, HOM, Handboek Online Marketing, Online, geen basisboek, #6303

 

Hoofdstuk 12: ‘Flinke stijging van Social Media Phishing’

Afbeeldingsresultaat voor Social Media Phishing pixabay

De Social Media Phishing Test (SPT) is een gratis test helpt IT- en security professionals gebruikers te identificeren die vatbaar zijn voor phishing. In de SPT lijken de phishingmails afkomstig van social media sites zoals Facebook, LinkedIn of Twitter.

Hackers bedienen zich steeds vaker van social media om bedrijven aan te vallen. Het aantal aanvallen afkomstig van social media accounts is met maar liefst 43 procent toegenomen. Gebruikers vallen vaak ten prooi aan sociale media-gerelateerde programma’s omdat ze het gevoel hebben dat ze kunnen vertrouwen op berichten die afkomstig zijn van hun ‘geverifieerde’ connecties. Slachtoffers beseffen niet dat hackers door middel van scrapen persoonlijke informatie hebben bemachtigd en dat ze worden doorverwezen naar een landingspagina die er bijna als echt uitziet.

Sociale-mediaplatformen zijn gemeengoed geworden, maar veel gebruikers zijn zich niet bewust van de risico’s die het gebruik van verschillende platformen met zich meebrengt.

Aldus Stu Sjouwerman, CEO:

Ze zijn ook moeilijker te reguleren in een kantooromgeving, omdat werknemers vanaf hun telefoon of zelfs hun werkcomputer toegang hebben tot sociale media. Trainingen en tests zijn daarom noodzakelijk voor het verhogen van het veiligheidsbewustzijn op het gebied van social media.

Klik hier voor meer informatie over de STP.

Hoofdstuk 12: Tiktok? Facebook in cijfers en gedrag dominant!

In Nederland heerst Facebook  nagenoeg over het gehele speelveld van apps voor messaging en sociale netwerken en is een zeer dominante speler, zo blijkt uit het onlangs verschenen Dutch Apps Market-rapport. WhatsApp, Facebook, Instagram en Facebook Messenger kennen een installed base van tussen de 44 en 94 procent en blijven alternatieven zoals bijvoorbeeld iMessage, Skype, Telegram, Signal en Snapchat ver voor. De installed base van alternatieven komt niet verder dan 25 procent. Wanneer naar de marktontwikkelingen over de afgelopen jaren gekeken wordt, zijn diverse voorbeelden zichtbaar dat Facebook ter verdediging van zijn dominante positie maatregelen neemt, waarbij de toegevoegde waarde van opkomende concurrerende social- en messaging apps al in een vroeg stadium teniet wordt gedaan.

Facebook heeft diverse unieke functionaliteiten van concurrerende apps zoals bijvoorbeeld Skype en Snapchat geïntegreerd in de apps voor Facebook, WhatsApp, Instagram en ook Facebook Messenger. Daarmee heeft Facebook de afgelopen jaren zijn dominante positie vast kunnen houden, terwijl de concurrerende apps de installed base hebben zien dalen. Voorbeelden daarvan zijn de (video)belfunctie waar Skype al jaren om bekend stond en de stories-functie die feitelijk het bestaansrecht van Snapchat vormen.

 

Continue reading

Hoofdstuk 4 #IoT Europese primeur: ‘Bezorgrobot bedient zelf de lift’

Afbeeldingsresultaat voor sodexo bezorgrobot

Nederland heeft een Europese primeur: een robot die in een kantooromgeving actief is en zelf ook via de lift naar andere verdiepingen kan. Het is een bezorgrobot die wordt inzet in het kantoor van hun klant Aegon in Den Haag. De Sodexo bezorgrobot Relaybrengt bijvoorbeeld broodjes en drankjes van het restaurant naar de vergaderzaal op een andere verdieping. Het gaat om een experiment.

 

Continue reading

Hoofdstuk 8 en 10: [Opvallend] ‘Mode zoekmachine zoekt met online test naar sneakerexperts’

Met dan een miljoen zoekopdrachten per maand een jaarlijkse brancheomzet van 49 miljard euro, domineert de productcategorie sneakers de modewereld. Internationale mode zoekmachine Lyst wil haar data-gedreven inzichten over de wereldwijde sneakerverkoop aanvullen met de input van sneakerexperts. Op die manier blijft het bedrijf up-to-date over de nieuwste ontwikkelingen en opkomende trends. Hiervoor start zij een nieuwe community: de Sneaker Intelligence Unit. Om de juiste werknemers voor de unit te werven lanceert Lyst vandaag een online test als eerste stap van het sollicitatieproces.
Voor de Sneaker Intelligence Unit zoekt Lyst naar de meest gepassioneerde sneakerexperts over de hele wereld die met persoonlijke meningen en nieuwe perspectieven de data-gedreven inzichten van de wereldwijde sneakerverkoop van de mode-zoekmachine aanvullen.

Continue reading