Hoofdstuk 12 ‘Helft van de grote organisaties in Nederland vertrouwt op sociale media’ #trust #onderzoek

Uit onderzoek blijkt dat 56% van alle bedrijfsleiders vertrouwt op nieuwsberichten, blogs uit de branche en sociale media. Het gaat hier om informatie over de meest urgente cybersecurityproblemen die uit het dark web ontstaan, blijkt uit onderzoek van Kaspersky. De bevindingen laten zien dat er nog veel ontwikkelruimte is. Het bewustzijn moet worden omgezet in begrip, aangezien 43 procent van de C-level respondenten verklaarde dat zij termen als malware, phishing en ransomware nog steeds verwarrend vinden.

 

Lees verder

Hoofdstuk 1 en 14: IKEA goes augmented reality met hun catalogus (en meer voorbeelden) #AR #video #cases #voorbeelden

Augmented Reality Tablet Pc - Gratis afbeelding op Pixabay

 

 

Ooit zag de digitale catalogus van de IKEA er zo uit. Gewoon eenvoudig bladeren door de digitale catalogus dus met weinig spannends. Waar komen anno 2012 vooral sociale digitale beleving is, voldoet ook IKEA hieraan met een nieuwe iOS en Android-app. IKEA lanceerde in 2012 in de VS al hun eigen augmented reality app voor hun catalogus voor de genoemde platforms.

 

Nieuwe catalogus in Nederland

Tegenover Twinkle maakte Ikea-communicatiemanager Ogertschnig bekend dat het gratis drukwerk eind augustus in Nederland verspreid wordt gevolgd door een speciale Nederlandse versie van de mobiele augmented mobiele 3D- app.

Mogelijkheden

De augmented reality geeft de catalogus-gebruiker een virtueel tour langs en in kasten. Ook laat de nieuwee app ook video’s zien en instructievideo’s. In totaal zullen er wereldwijd honderden catalogi worden gelanceerd. worden. McCann is als bureau verantwoordelijk voor de digitale toevoeging.

Meer voorbeelden van augmented reality

Een betere CX creëren:

 

AR voor marketing en reclame:

 

LEGO en AR:

AR en verpakkingen:

 

Winkelen met AR:

 


#81404#81404 #ar #hom8 online,marketing,boek

Hoofdstuk 12 en Handboek Social: ‘De belangrijkste social media trends voor 2023 ‘

handboek social media trends

Het maken van een actieve online communities is cruciaal voor je merksucces in 2023. Dat zeggen social media marketeers in het ‘2023 Global Social Media Trends Report’. Het rapport is gebaseerd op onderzoek onder 1.269 social media marketeers in de EMEA-regio, waaronder 100 marketeers in de Benelux en Scandinavië. Een boek gebaseerd op de nieuwe trends, is het nieuwe Handboek Social Media Marketing, klik hier

 

 

Lees verder

Hoofdstuk 1 ‘Helft van Nederlandse organisaties slachtoffer succesvolle cyberaanval’ #cijfers

Bijna de helft van alle Nederlandse organisaties (48 procent) was het slachtoffer van een succesvolle cyberaanval, waarvan een deel zelfs meer dan eens (23 procent). Daarnaast schat 60 procent van deze bedrijven het risico om opnieuw slachtoffer te worden van een cyberaanval hoog in. Zo blijkt uit het Human Risk Review 2023, het jaarlijks terugkerende onderzoek van het platform voor security awareness en -training.

Daarnaast komt uit het onderzoek naar voren dat Nederlandse bedrijven vaker losgeld betalen dan andere Europese bedrijven. Bijna 46 procent van de Nederlandse bedrijven heeft al eens losgeld betaald aan cybercriminelen. Hiermee betalen Nederlandse bedrijven vaker losgeld dan bedrijven uit andere Europese landen zoals Duitsland (45 procent), Verenigd Koninkrijk (38 procent) en Frankrijk (30 procent).

Het onderzoek geeft een overzicht van de huidige cyberdreigingen en de beveiligingscultuur binnen bedrijven op basis van antwoorden van meer dan 1.000 IT-beveiligingsmanagers in Europa, diverse interviews met deskundigen en meer dan 8,4 miljoen datapunten van het SoSafe security awareness platform.

Lees verder

Hoofdstuk 12: [ONDERZOEK] ‘Helft grote organisaties in Nederland vertrouwt op sociale media’

 

Onderzoek zegt dat 56% van alle bedrijfsleiders vertrouwt op nieuwsberichten, blogs uit de branche en sociale media. Het gaat hier om informatie over de meest urgente cybersecurityproblemen die uit het dark web ontstaan, blijkt uit onderzoek van Kaspersky. De bevindingen laten zien dat er nog veel ontwikkelruimte is. Het bewustzijn moet worden omgezet in begrip, aangezien 43 procent van de C-level respondenten verklaarde dat zij termen als malware, phishing en ransomware nog steeds verwarrend vinden.

Voor mensen in onderdrukkende regimes waarbij grote delen van het internet zijn geblokkeerd, zijn dark webs van onschatbare waarde voor informatie en bescherming tegen vervolging. Maar het zijn ook uiterst geavanceerde en complexe netwerken die worden gebruikt voor ongure activiteiten. Ze bieden een ideale omgeving voor criminelen, weg van de nieuwsgierige ogen van de autoriteiten. Door het ontbreken van standaard indexering van webpagina’s zijn dark webs ondoorzoekbaar voor populaire zoekinstrumenten en is er veel expertise nodig om de lopende cybercriminele activiteiten in verschillende talen te kunnen ontcijferen en reverse-engineeren.

Lees verder