[ONDERZOEK] ‘Ongestructureerde informatie staat optimale customer experience in de weg’

Een meerderheid van de managers zeggen te moeten werken met gefragmenteerde informatie waardoor het lastig is een eenduidig klantbeeld te realiseren. Dit staat een goede klantbeleving in de weg. Dit blijkt uit onderzoek van low-code specialist onder ruim 500 managers werkzaam bij Nederlandse ondernemingen. USoft stelt met haar low-code ontwikkelplatform organisaties in staat om op basis van relevante informatie op het juiste moment in te spelen op de wensen van de klant.

De helft (51%) van de managers geeft aan dat hun klanten een snellere service verwachten dan zij kunnen leveren.

 

Ook zegt 44 procent  dat het tempo waarin de verwachtingen van de klant veranderen moeilijk is bij te houden. Uit het onderzoek komen verschillende oorzaken naar voren. Naast een versnipperd klantbeeld, speelt ook het feit dat IT-systemen als eilanden functioneren een kwart (24%) van de managers parten. Hierdoor verloopt de integratie tussen afdelingen als sales en marketing bijvoorbeeld moeizaam.

Lees verder

Hoofdstuk 1 [DIGITALE TRANSFORMATIE] Apple-reseller maakt van online shoppen échte winkelervaring

Image

Na hybride werken doet nu ook hybride winkelen zijn intrede. De grootste Apple Premium Reseller van Europa, introduceert als eerste winkelketen van Nederland de mogelijkheid om online te shoppen, met de persoonlijke aandacht en service van de fysieke winkels.

Per direct is het mogelijk om via de website van de reseller direct persoonlijk advies te krijgen van een van de experts in de winkels. Met behulp van een geavanceerd platform krijgen online klanten op hun telefoon, tablet of laptop met één klik een videoverbinding met een medewerker in een van de 50 filialen in Nederland. Met een iPhone op een selfiestick neemt deze de klant vervolgens mee door de winkel. Hij helpt bij het kiezen van de juiste configuratie MacBook, iPhone of iPad, adviseert welk hoesje of kabeltje er het beste bij past en zet de bestelling klaar voor verzending. Via een betaallink rekent de klant af, waarna de bestelling meestal de volgende dag al thuis wordt afgeleverd.

 

Lees verder

Hoofdstuk 14 [ONDERZOEK] ‘Bijna twee-derde Nederlanders gebruikt telefoon op het toilet’

Wc Wc-Pot Toilet Spoel Het - Gratis afbeelding op Pixabay

Bijna twee-derde (64 procent) van de Nederlanders gebruikt wel eens de smartphone op het toilet.  Uit een onderzoek door NordVPN, waaronder gehouden in Nederland, blijkt dat wij de smartphone wel eens op de wc gebruiken. Nederland scoort vergeleken met de andere landen gemiddeld op de wc. Spanjaarden het hoogst met 80 procent. Duitsers het laagst (55 procent).

Naast social media (55 procent) zijn het nieuws lezen of ernaar luisteren (38 procent) het populairst onder Nederlanders op het toilet, gevolgd door het checken van e-mail voor werk of berichten op Microsoft Teams en Slack (26 procent).

Ook speelt een aanzienlijk deel van de Nederlanders wel eens games op de wc.

Officieel persbericht en uitreiking Handboek Online Marketing 8 door drs. Hans Molenaar tijdens de Webwinkel Vakdagen #boek

Online marketingboek

Uniek crossmediaal boek mixt tech, purpose en mixed reality met de succesvolle online marketingmix

Eindelijk een crossmediale boek dat, naast de strategische online marketing, tech, analytics en groeiend mixed reality bij elkaar brengt. Deel 8 van het prijswinnende boek kent bijdragen van de beste experts uit Nederland en België. Tijdens de Webwinkel Vakdagen 2022 in de Jaarbeurs, heeft drs. Hans Molenaar het eerste exemplaar uitgereikt aan de auteur en senior marketingtransitie expert Patrick Petersen RDM MA Msc..

 

 

Lees verder

ONDERWIJS Handboek Online Marketing in het Onderwijs: lesmateriaal en de versie-wijzigingen

Aanvraagformulier docentexemplaar Handboek Online Marketing 8

 

Het Handboek Online Marketing deel 8 is totaal herzien. Docenten en experts uit de praktijk hebben meegeholpen de strategische opbouw, leer- en leesstructuur, de online marketingmix en toekomstbestendige te verbeteren. Het crossmediaal gebruik en de veranderingen worden in dit artikel als ook in de digitale brochure ( zie optimale_inzet_HOM8_brochure ) toegelicht. 

 

Het HOM8 kent naast de diverse oefeningen, expertcases, voorbeelden en actuele onderzoeken, ook:

  • een eigen online toets omgeving;
  • de beste experts met cases en toekomstvisie;
  • diverse praktijkoefeningen en tools;
  • op www.handboekonlinemarketing.nl duizenden extra digitale bijlagen;
  • op pinterest.com/handboek een verzameling van extra infographics en visuele tips en tools;
  • per hoofdstuk links naar video-webinars met extra uitleg in het Nederlands en Engels;
  • data-analyses en meer praktische manieren van analyseren;
  • inzichten in de meest moderne online marketingmix.

 

 

 

Lees verder