Hoofdstuk 8 en 12 [VIDEO] Patrick Petersen interviewt dj-producer-contentmarketeer Sam Feldt

Sam Feldt (Boxtel, 1993) is geboren als Sammy Renders en begon na zijn studie aan de Avans Hogeschool een succesvolle carrière als dj en producer. Tijdens deze editie van The Next Web was Feldt een van de panelgasten die spraken over de ontwikkeling van engaging content en de soms dubieuze rol van de grote social media platformen, zoals Facebook en Snapchat. Die met hun algoritmes keuzes bepalen, maar vooral het organisch verkeer in de weg zitten. 

 

Lees verder

Hoofdstuk 12: [ONDERZOEK] Ad equity-ranglijst: ‘TikTok, Amazon plus Instagram top 3’ #Kantar #onderzoek

Mediamerken wereldwijd met de hoogste Ad equity_Kantar_Media Reactions 2021

Kantar lanceert september 2021 de tweede editie van Media Reactions: Kantars wereldwijde Ad equity-ranglijst van mediakanalen en mediamerken. Ad equity staat voor de houding van consumenten ten opzichte van hun reclame-ervaring binnen specifieke platformen en advertentie-formats. Ondanks de prominente plaats die digitale platformen innemen in het dagelijks leven, blijven consumenten wereldwijd positiever staan tegenover reclame in offline kanalen zoals bioscopen, gesponsorde evenementen, tijdschriften en reclame op de winkelvloer (POS).

 

 

Lees verder

Hoofdstuk 12: ‘Er komen autoreply emoji’s in chatberichten WhatsApp’

Whatsapp Figuur Silhouet - Gratis afbeelding op Pixabay

Met een lachend gezichtje reageren op een grap, zonder daarvoor een`echt nieuw bericht te versturen?

WhatsApp werkt aan de mogelijkheid om met emoji’s op specifieke berichten te reageren. De website WABetaInfo heeft een recente testversie van WhatsApp onderzocht en daarvan de eerste beelden getoond. De emoji-reactie worden op een eerder bericht in een chatvenster geplakt. WABetaInfo benoemt de chatbubbles:

Lees verder

[ONDERZOEK] ‘Groei ondernemers stokt door onvoldoende marketingkennis’

Ondernemer Creativiteit Innovatie - Gratis foto op Pixabay

 

75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat. Tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis zijn de voornaamste redenen waardoor hun groei stokt, zo blijkt uit onderzoek onder 1.297 kleine ondernemers.

“Ik ben geschrokken van het feit dat zoveel kleine bedrijven niet tevreden zijn over hun bedrijfsresultaat”, zegt Digital community expert Maartje Blijleven van We love communities. Om ondernemers te helpen deze stagnatie te doorbreken en wel groei te realiseren, organiseert zij van 6 tot 9 september de gratis challenge ‘Boost je online community’.

Het onderzoek van We Love Communicaties leidt tot nieuwe inzichten in ondernemerschap. De belangrijkste onderzoeksresultaten:

  • 75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat, 54 procent geeft het resultaat van hun bedrijf zelfs een onvoldoende als rapportcijfer.
  • Een derde van het aantal respondenten zegt de juiste marketingkennis te missen om hun bedrijf te laten groeien. Tijdgebrek om de kennis op te doen is de onderliggende reden.
  • De respondenten geven aan dat zij een community willen opzetten om betere zichtbaarheid te realiseren en meer klanten en omzet te behalen.
  • Een derde van de ondervraagde ondernemers heeft een community en haalt daar 11 procent van haar klanten uit.
  • 60 procent van de ondervraagde ondernemers wil leren hoe zij een community kunnen op- en uitbouwen.

Lees verder

Hoofdstuk 1 Digitale nomaden blijven binnen de landsgrenzen

Digitale nomaden zijn gewend om wereldwijd op afstand te werken op de manier die zij prettig vinden. De corona-pandemie heeft ze hierin beperkt, waardoor ze de voorkeur gaven aan binnenlandse locaties.  Een toonaangevend leverancier van netwerktechnologieën, is voor hen een goede zakenpartner met zijn producten die garant staan voor een ononderbroken, snelle en veilige internetverbinding. En dat is natuurlijk een van de belangrijkste criteria voor digitale nomaden.

Lees verder