Deel 8 van het @Handboek Online Marketing is de complete gids voor werkende, strategische online marketing #tips #kit #extra #conversie

Het herschreven Handboek Online Marketing 8 (#HOM8) is het meest complete, prijswinnende, gestructureerd, modern en praktisch management- en studieboek. HOM8 biedt de gebruiker extra converterend inzicht op gebied van bijvoorbeeld influencermarketing, contentengagement en metaverse. Het kleurrijke handboek biedt de professional theoretische inzichten die worden omgezet in de praktijk aan de hand van duizenden bijlagen. Het crossmediale boek helpt een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren met de meest moderne middelen.

Vele bijlagen en handige extra’s

De meer dan 6000 bijlagen op de ondersteunende portal, maken van bestseller #HOM8 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategische online marketingmix! De achtste druk van deze bestseller is herschreven, kent gratis tools en templates, nieuwe cases, handige stappenplannen, expertvisies, extra digitale bijlagen en praktische marketingmodellen.

Lichte opmaak  met strakkere opbouw

Het boek is opnieuw ingericht. De opmaak is lichter; er is minder verstoring bij het lezen. Definitie kunnen uit de context worden gehaald en QR’s staan op relevante plekken in de zijlijn geplaatst. Door het nieuwe coated en dikkere papier (erg schaars) komen de afbeeldingen beter uit en ogen deze scherper.

 

 

Video: veel webinars en tutorials

Met de ruim 6000 bijlagen is het boek uniek in zijn soort en biedt het veel inspiratie en lesmateriaal. Bovenal is het vooral bedoeld ter inspiratie. Door de hoofdstukken heen linken de QR’s naar video-tutorials of expert-interviews die de stof nog eens visueel toelichten en benaderen.

 

 

Zeer actueel

De actuele EU-wetgeving die bepalend is voor de hedendaags online marketing is verwerkt, naast de richtlijnen van de AVG die de professional moet kennen. De gekoppelde social media accounts houden de lezer-gebruiker dagelijks up to date.

 

 

En?

En? Het verbouwde, hardcover, handzame, dikkere, crossmediale en strategische stap-voor-stap Handboek Online Marketing 8 #HOM8 met tools, templates, oefenomgeving, expertcases en meer Converterende online en digital marketing strategie in praktijk gebracht. Het eerste en meest verkochte boek over online marketing in Nederland en België, tevergeefs getracht na te maken 😉 Hybride en “lock-down proof!” en daarom in de lockdown-periode een boost gekregen.

Het boek kent een unieke crossmediale kit voor de lezer-gebruiker, docent-lecturer en online marketeer-professioneel en veel bijlagen ter inspiratie.

– Experts?
Onder andere Igor Beuker Steven Van Belleghem Hans Molenaar Henry Robben Richard Otto Mischa Coster Rik Vera en Cor Molenaar #disruptail en @marconderneemt

– Extra?
Het enige toekomstbestendige boek over online marketing en al jaren voorgeschreven bij veel top-opleidingen in Nederland en België. Een online oefenomgeving.
Veel extra materiaal, zoals webinars, onderzoeken en cases. Stap-voor-stap opbouw, zowel tekstueel als visueel. Per hoofdstuk Tools en Tips met unieke conversie-optimalisatie per middel. Modellen met stappenplan. Influencermarketing, virale seeding, contentformats die werken. Metaverse, mixed reality, big data analyses, ultieme SEO en social search, contentmarketing engagement, social media marketing, van AI naar customer experience, b2b en b2c…

 

En nog veel meer.

 

 

 

“Strategisch denken in online marketing is een must. Dit boek geeft aan hoe je de volwassenwording van social, content en mobile kunt toepassen voor jouw organisatie. Disruptie kun je daadwerkelijk vormgeven, zoals dit sprankelende overzicht laat zien.”
Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit

“Het Handboek Online Marketing neemt mij mee door nieuwe werelden. Het boek laat zien hoe het vakgebied marketing en communicatie nieuwe en succesvolle wegen inslaat.”
Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School

“Het Handboek Online Marketing is het enige marketingboek dat de digitale transformatie en online marketing-
kansen helder uitlegt.”
Igor Beuker, spreker en host op het gebied van digital transformatie

“Eindelijk een digital marketingboek dat ook de disruptie in de retail en het veranderend koopgedrag behandelt!”
Prof. dr. Cor Molenaar, auteur van onder andere Kijken, kijken… anders kopen

Handboek Online Marketing mediapartner: [EVENT] #TNW22 staat de toekomst van tech bovenaan de agenda in techstad Amsterdamse: ‘What’s Next in Tech?’

 

Juni 2022 is het weer tijd voor een van de grootste tech-evenementen van het jaar. Op 16 en 17 juni zet The Next Web Conference 2022 techstad Amsterdam weer op zijn kop. 10.000 bezoekers strijken dan neer op het festivalterrein om te luisteren naar 150+ sprekers en samen met innovatieve startups, investeerders, solution providers en overheden één belangrijke vraag te beantwoorden: ‘What’s Next in Tech?’

 

Lees verder

Hoofdstuk 1: “Consumenten dansen op de vulkaan; financieel onzekere tijd weerhoudt ons niet om geld uit te geven nu alles weer kan!”

 

 

Waar het consumentenvertrouwen de eerste maanden van 2022 daalde tot het laagste niveau ooit, geven we weer steeds meer geld uit aan ervaringen die ons in de afgelopen twee jaar zijn ontzegd. Na jaren van beperkingen is de behoefte aan o.a. lekker uit eten gaan, culturele activiteiten en vakanties groot. En dat zien we terug in de Monitor Consumentengedrag, een initiatief van Validators en VU Amsterdam. We kunnen dus weer een hoop, maar leven tegelijkertijd in een onzekere tijd die er juist voor zou kunnen zorgen dat we wat terughoudend zijn met geld uitgeven. Voor marketeers lijkt het een behoorlijke uitdaging: het lijkt nu goed te gaan, maar economisch zwaar weer ligt mogelijk op de loer. Hoe ga je daar als marketeer mee om?

 

Lees verder

Hoofdstuk 1 [DIGITALE TRANSFORMATIE] Apple-reseller maakt van online shoppen échte winkelervaring

Image

Na hybride werken doet nu ook hybride winkelen zijn intrede. De grootste Apple Premium Reseller van Europa, introduceert als eerste winkelketen van Nederland de mogelijkheid om online te shoppen, met de persoonlijke aandacht en service van de fysieke winkels.

Per direct is het mogelijk om via de website van de reseller direct persoonlijk advies te krijgen van een van de experts in de winkels. Met behulp van een geavanceerd platform krijgen online klanten op hun telefoon, tablet of laptop met één klik een videoverbinding met een medewerker in een van de 50 filialen in Nederland. Met een iPhone op een selfiestick neemt deze de klant vervolgens mee door de winkel. Hij helpt bij het kiezen van de juiste configuratie MacBook, iPhone of iPad, adviseert welk hoesje of kabeltje er het beste bij past en zet de bestelling klaar voor verzending. Via een betaallink rekent de klant af, waarna de bestelling meestal de volgende dag al thuis wordt afgeleverd.

 

Lees verder

Hoofdstuk 12 [HOW TO] Wat zijn de beste tijden om jouw content te delen op Instagram en LinkedIn?

Best times to post on Instagram Global 2022

Waar anno 2022 ruim vier miljard consumenten regelmatig te vinden zijn op de sociale media, is het nog een raadsel wat nu de betere tijden zijn om jouw content op de socials aan te bieden. April 2022 deed Social Sprout een onderzoek. Ondanks dat dit vooral de Amerikaanse situatie kenmerkt, is het handig te weten welke dagen engaging zijn in Central Time (CST):

We worked closely with our data science team to review findings and trends in social media usage over the past year from Sprout Social’s more than 30,000 customers and understand when their content was most and least frequently engaged with, broken out by platform and industry.

 

Lees verder