MENU HOM7: Cover | Banners | Flaptekst | Commerciele teksten | Video | Persbericht | Inhoud | 3D visuals | Extra materiaal zoals modellen |

Covers

Statisch 498 x 694 png >

 

424x600frontcover424 x 600 webshops artikel front cover

 

mini84x120hom7

84 x 120 preview webshops mini

 

hom7kleur

hom7fullkleur

cover 1192 * 797 statisch full jpg versie 20 04 2020

 

Banners

banner 728 * 90 statisch jpg 27 kb banner728x90
banner 728 * 90 statisch gif 31 kb gif

banner 300x250 kb

statisch png en jpg

pnghom7vierkant hom7300x250

 

 

Commerciële (mail)tekst:

-- voorgestelde commerciële (mail)tekst - 

Augustus 2020 is het zover. Het meest complete, inspirerende management- en studieboek op gebied van online marketing is dan voor u beschikbaar.  Deze keer met QR-codes voor het snel bekijken en bereiken van de digitale bijlagen.

Bijlage: een visueel sterkere brede frontcover voor bijvoorbeeld shops ed.

Het totaal vernieuwde en herziene, dikke Handboek Online Marketing 7 (HOM6, ISBN 9789024421169) is door het gebruik van Augmented Reality niet alleen een didactische revolutie; het boek is vooral volledig en actueel.

Na 2 jaar herschrijven en extra (docent-)materiaal produceren, zijn alle punten van kritiek, van zowel het onderwijs als ook lezers uit het bedrijfsleven, doorgevoerd in een totaal nieuw, fris en werkzaam handboek. 

Tien redenen om het HOM7 in te zetten:

  1. Gebruik van QR-codes die linken aan de bijlagen en zo online offline brengen in de beleving van het boek.
  2. Het HOM7 kent een handzaam formaat en inmiddels meer dan 3500 extra bijlagen op de ondersteunende website bij het boek.
  3. Naast breed docentmateriaal, nog eens extra (les)oefeningen aangeboden via de website en de auteur zelf.
  4. Het enige boek dat de inzet van online marketing op basis van de strenge  privacywetgeving (AVG/GDPR) toelicht en behandelt.
  5. Het enige boek dat zich b2b en b2c richt op Nederland en België, inclusief relevante experts.
  6. Met voorwoord door Prof.dr. Henry Robben en medewerking de beste experts en de beste cases, zoals andere Prof. dr. Steven van Belleghem, 3FM influencer Michiel Veenstra, customer centricity specialist en auteur Rik Vera,  Spotler, Prof. dr. Cor Molenaar, digitaal transformatie visionair Igor Beuker, The Next Web, Hunkemöller, Atkins Low Carb, LinkedIn Nederland en de Benelux, AtMost, AtMost.TV, Max Kohnstamm, voorzitter van de marketing literatuurprijs Drs. Hans Molenaar, auteur en docent Egbert Jan van Bel ,  Rijkswaterstaat, Thuiswinkel.org, Igor Beuker, Wijnand Jongen en Mischa Coster MA MS.
  7. Een heldere planstructuur en uitbreiding van veelgebruikte, praktische (online) marketingmodellen.
  8. De inzet van social influencers in converterende online marketingcampagnes.
  9. De creatie en het gebruik van engaging content in campagnes om de strenge sociale media algoritmen succesvol te “bestrijden”.
  10. Het enige boek met aandacht voor de strenge privacywetgeving (AVG/GDPR) en de mixed reality gelinkt aan mobile marketing.

Over de auteur

Patrick Petersen MA MSc is Senior Online Strateeg, crossmediaal marketeer, internet-ondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op de Integratie van internet binnen de marketing- en communicatiemix van grote organisaties. Dit resulteerde in diverse eigen marketingmodellen die hij voor tal van gerenommeerde organisaties, zoals Heijmans, TU Delft, IKEA Nederland en Delta Lloyd, succesvol in de praktijk bracht. Extra master studies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, brachten hem tot de integratiemodellen van Online Marketing en de Mixed Reality Customer Experience. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de Top 10 marketing influencer.

-- einde tekst --

Kunt u in 3 regels aangeven waar dit boek over gaat?

Het crossmediale en complete Handboek Online Marketing deel 7 gaat over de digitale transitie van de organisatie, de campagne maar ook online marketing zelf. De impact van Web 5.0 op de online marketingmix staat centraal in dit boek van bijna 500 pagina's en meer dan 3000 bijlagen. Het boekt bouwt op tot een werkend, Strategisch Online MarketingPlan en maakt gebruik van handige QR-codes.

Kunt u in 2 regels aangeven wat dit boek anders maakt dan andere boeken?

- Het HOM7 is een crossmediaal boek en het enige marketingboek dat een overzicht geeft van zowel inzichten in de online strategie, online marketingmix en praktische campagnevoering inclusief privacywetgeving.

- Het Handboek Online Marketing 7 is crossmediaal, maakt gebruik van augmented reality en kent 3500+ bijlagen en sociale media kanalen die dagelijks worden geüpdated 

Kunt u in 2 regels aangeven voor wie dit boek is geschreven?

- Het handboek is een studie- en managementboek voor de consultant, manager, student, online, communicatie- en marketingmanagers.

- voor iedereen die meer wil halen uit de inzet van online marketing; scoor met online!

Kunt u in 5 bullet points aangeven  waarom  de doelgroep dit boek zal moeten lezen?

  • QR-codes voor de digitale bijlagen
  • Crossmediaal en 3500+ bijlagen
  • Actueel en toekomstbestendig
  • Een duidelijke structuur en planopbouw
  • Web 5.0 en de beste experts

 

Hieronder alles voor HOM6 uit 2018

 

Formaten Adfo groep conform mediaplan HOM6

Onderdeel a1-a4 mediaplan: Docentmailing (280x100 px jpg, 15kb)

Subject:Eindelijk Handboek Online Marketing 6: Actueel, volledig en veel oefeningen
Adfo1

Handboek Online Marketing 6: Actueel, volledig en veel oefeningen

De zesde editie van het Handboek Online Marketing (HOM6) is meer dan 630 pagina’s dik en is voorzien van Augmented Reality lagen. HOM6 is zeer actueel, gaat over de digitale transitie in de online marketingmix 5.0, kent 3000+ bijlagen, cases, docentmateriaal en de beste experts.

Meer info over HOM6 en meteen een docentexemplaar aanvragen? [http://www.handboekonlinemarketing.nl/onderwijs]

Reply to: info@handboekonlinemarketing.nl

 

Onderdeel b1-b2 mediaplan: (re)tweet

TweetAdfo
https://twitter.com/OnlineMarketeer/status/1021142719530446853

 

Onderdeel c1 en c2 mediaplan: banners 468*90px

Banners 468 * 60 animated en statisch in GIF of PNG

428 x 60 GIF static, 15 KB

 

 

468x60rol

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

428 x 60 PNG static, 14 KB

 

468x90static

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

 

428 x 60 PNG static, 9 KB

 

428x60staticpng

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

428 x 60 PNG animated, 29 KB

 

428x60staticpng

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

428 x 60 PNG static, 8 KB

 

428x60staticpng

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

 

428 x 60 PNG static, 13 KB

 

428x60staticzoomblue

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

Onderdeel d1 Nieuwsbrief Adfo shop (cover 100px breed, 72 dpi, 10 kb, kop 60 chars, body 300 chars)

Handboek Online Marketing 6 (+oefenomgeving + website)

AUTEUR: Patrick Petersen RDM MA MSc

frontcover
De zesde editie van het Handboek Online Marketing (HOM6) is voorzien van Augmented Reality lagen en gaat over de digitale transitie en de enorme impact van Web 5.0 op ons vakgebied. Online Marketig 5.0 is de rode draad en biedt de beste modellen, experts en oefeningen, inclusief 3000+ bijlagen.
Bekijk dit boek >

URL: gaat naar de Adfoshop

En variant (losse) boekentip actie mailing Adfo shop (cover 280x450px breed LET OP deze rekt uit!, auteur 280x150 breed 72 dpi)

Het crossmediale Handboek Online Marketing 6 is uit!

frontcover

AUTEUR: Patrick Petersen RDM MA MSc

frontcover
De zesde editie van dit praktische en actuele management- en studieboek is totaal vernieuwd en nog completer gemaakt. Het is een praktisch en cross-mediaal boek voorzien van een ondersteunende website (www.handboekonlinemarketing.nl), veel extra video’s, interviews, extra webinars, kleurrijke modellen en opvallende cases. Het Handboek Online Marketing 6 kent bovendien bijdragen van experts die de strategische visie op gebied van online marketing tot ver in de toekomst brengen. Een must voor iedere professional die wil scoren met toekomstbestendige online marketing!
“Strategisch denken in online marketing is een must. Dit boek geeft aan hoe je de volwassen-wording van social, content en mobile kunt toepassen voor jouw organisatie. Disruptie kun je daadwerkelijk vormgeven, zoals dit sprankelende overzicht laat zien.”
Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit
 

 

 

 

Onderdeel e1 en l1 en p1: Banner billboard header Adformatie.nl: Banners website 970 * 250 animated en statisch

Link banners: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

970 x 250 GIF static BB banner - 98 KB

GIF

970 x 250 GIF anim BB banner - 332 KB

GIF

970 x 250 JPG static BB banner - optimized - 83 KB
GIF
 
970 x 250 PNG static BB banner - optimized - 119kb
GIF

 

Banners mobiele website 320 * 100 animated en statisch

LINK: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

320 x 100 GIF animated, 62 KB

 

 

468x60rol

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

320 x 100 JPG static, 21 KB

 

468x90static

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

 

320 x 100 GIF animated, 908 KB

 

428x60staticpng

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

320 x 100 JPG static, 19 KB

428x60staticpng

Link: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

 

Onderdeel i1 mediaplan: Persbericht (mail of online); klik hier

 

Onderdeel f1 en j1 mediaplan: Advertorial met kop (60 chars), tekst (200 chars) en afbeelding (220x124px) rond de 50KB, schermdpi 72: 2 versies

Eindelijk een volledig handboek over Online Marketing 5.0

Het totaal vernieuwde en uitgebreide Handboek Online Marketing 6 is door het gebruik van Augmented Reality een didactische revolutie en maakt van Online Marketing 5.0 een beleving.

Adfo1

HOM6: 632 pagina's over online marketing en Web 5.0

Adfo1
De zesde editie van het Handboek Online Marketing (HOM6) is voorzien van Augmented Reality lagen en gaat over de digitale transitie en de enorme impact van Web 5.0 op ons crossmediale vakgebied.
 

LINK: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

 

Onderdeel k1 1/1 advertentie print Adfo magazine, klik hier voor de drukklare PDF (14/8)

hom6_cmyk

 

Download hier de 1/2 advertentie HOM6

1op2

 

Banners rectangles website 300 * 250 animated en statisch

Link banners: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

300x250grijssoberpnganim

300 x 250 GIF anim 967 KB

300x250pn

300 x 250 PNG anim 5651 KB

300x250sstatic

300 x 250 PNG static 21 KB

300x250basisboekje_gifanim

300 x 250 GIF anim 873 KB

300x250opsomming

300 x 250 PNG anim 7491 KB

300x250pngstaticbasisboekje

300 x 250 PNG static 28 KB

300x250gif_v2

300 x 250 GIF anim 618 KB

 

300 x 250 MP4 anim

300x250pnganim

300 x 250 PNG anim 2391 KB

300x250png

300 x 250 PNG static 150 KB

300x250png_2_sky

300 x 250 PNG static 34 KB

 

 

 

 

 

Cover HOM6 visuals

Full cover #HOM6 - versie 01 07 2018 en 2x 10 rug -
klik hier voor de pdf

hom6

Inzicht snijvlakken cover boek (rug)

hulplijnen18062018

 

Banners in verschillende formaten

 

Alle banner urls naar: https://www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909

 

970 x 250 GIF anim header banner

GIF

970 x 250 MP4 video anim header banner

 

970 x 250 GIF anim header banner

GIF

970 x 250 MP4 video anim header banner

 

 

428 x 60 GIF anim

428 x 60 PNG anim

428 x 60 PNG static

(onder andere voor in mailings of mobile)

468x60rol

468x60png

468x60rol

428 x 60 GIF anim

428 x 60 PNG anim

428 x 60 PNG static

 

428x60gif

428x60staticpng

468x90static

428 x 60 GIF anim

428 x 60 PNG static

 

428x60gif

428x60staticpng

428 x 60 GIF anim

428 x 60 PNG static

 

428x60gif

428x60staticpng

428 x 60 GIF anim

428 x 60 PNG static

 

428x60animbluezoom

428x60staticzoomblue

728 x 90 PNG anim

728 x 90 GIF anim

(leaderboard, onder andere voor als header banner)

728x90bluerollendebladzijden

728x90opbouw

728 x 90 PNG anim

728 x 90 GIF anim

 

728x90png_pak_stone_zoom

gif728x90_pakzoomblue

300x250grijssoberpnganim

300 x 250 GIF anim

(voor ondere columns-Wordpress of in-text)

300x250pn

300 x 250 PNG anim

300x250sstatic

300 x 250 PNG static

300x250basisboekje_gifanim

300 x 250 GIF anim

300x250opsomming

300 x 250 PNG anim

300x250pngstaticbasisboekje

300 x 250 PNG static

250x250gifanim

250 x 250 GIF anim

 

250 x 250 MP4 anim

250x250pngstatic

250 x 250 PNG static

300x250gif_v2

300 x 250 GIF anim

 

300 x 250 MP4 anim

300x250pnganim

300 x 250 PNG anim

300x250png

300 x 250 PNG static

300x250png_2_sky

300 x 250 PNG static

300x250png_2_sky

300 x 250 PNG static

728 x 90 PNG static

728 x 90 GIF anim

728 x 90 MP4 anim

728 x 90 PNG anim

728x90static

728x90_anim

 

728x90pnganimsky

HOM6 gif HOM6 png

Adv 1/1 print 225 x 280 mm

HOM6adv

Commerciële (mail)tekst en bulletteksten

 

Commerciële (mail)tekst:

-- voorgestelde commerciële (mail)tekst - 

Augustus 2018 is het zover. Het meest volledige, inspirerende management- en studieboek op gebied van online marketing is dan voor u beschikbaar.  

Bijlage: een visueel sterkere brede frontcover voor bijvoorbeeld shops ed.

Het totaal vernieuwde en herziene, dikke Handboek Online Marketing 6 (HOM6, ISBN 9789024421169) is door het gebruik van Augmented Reality niet alleen een didactische revolutie; het boek is vooral volledig en actueel.

Na 1,5 jaar herschrijven en extra (docent-)materiaal produceren, zijn alle punten van kritiek, van zowel het onderwijs als ook lezers uit het bedrijfsleven, doorgevoerd in een totaal nieuw, fris en werkzaam handboek. 

Tien redenen om het HOM6 in te zetten:

  1. Gebruik van Augmented Reality-lagen die online offline brengen in de beleving van het boek.
  2. Het HOM6 is extra dik en kent inmiddels meer dan 3000 extra bijlagen op de ondersteunende website bij het boek.
  3. Naast breed docentmateriaal, nog eens extra (les)oefeningen aangeboden via de website van uitgever Boom.
  4. Het enige boek dat de inzet van online marketing op basis van de strenge  privacywetgeving (AVG/GDPR) toelicht en behandelt.
  5. Het enige boek dat zich b2b en b2c richt op Nederland en België, inclusief relevante experts.
  6. Met voorwoord door Prof.dr. Henry Robben en medewerking de beste experts en de beste cases, zoals andere Prof. dr. Steven van Belleghem, 3FM influencer Michiel Veenstra, customer centricity specialist en auteur Rik Vera,  Spotler, Prof. dr. Cor Molenaar, digitaal transformatie visionair Igor Beuker, The Next Web, Hunkemöller, Atkins Low Carb, LinkedIn Nederland en de Benelux, AtMost, AtMost.TV, Max Kohnstamm, voorzitter van de marketing literatuurprijs Drs. Hans Molenaar, auteur en docent Egbert Jan van Bel ,  Rijkswaterstaat, Thuiswinkel.org, Igor Beuker, Wijnand Jongen en Mischa Coster MA MS.
  7. Een heldere planstructuur en uitbreiding van veelgebruikte, praktische (online) marketingmodellen.
  8. De inzet van social influencers in converterende online marketingcampagnes.
  9. De creatie en het gebruik van engaging content in campagnes om de strenge sociale media algoritmen succesvol te “bestrijden”.
  10. Het enige boek met aandacht voor de strenge privacywetgeving (AVG/GDPR) en de mixed reality gelinkt aan mobile marketing.

Over de auteur

Patrick Petersen MA MSc is Senior Online Strateeg, crossmediaal marketeer, internet-ondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op de Integratie van internet binnen de marketing- en communicatiemix van grote organisaties. Dit resulteerde in diverse eigen marketingmodellen die hij voor tal van gerenommeerde organisaties, zoals Heijmans, TU Delft, IKEA Nederland en Delta Lloyd, succesvol in de praktijk bracht. Extra master studies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, brachten hem tot de integratiemodellen van Online Marketing en de Mixed Reality Customer Experience. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de Top 10 marketing influencer.

-- einde tekst --

Kunt u in 3 regels aangeven waar dit boek over gaat?

Het Handboek Online Marketing deel 6 gaat over de digitale transitie van de organisatie, de campagne maar ook online marketing zelf. De impact van Web 5.0 op de online marketingmix staat centraal in dit boek van 632 pagina's en meer dan 3000 bijlagen. Het boekt bouwt op tot een werkend, Strategisch Online MarketingPlan en maakt gebruik van augmented reality lagen.

Kunt u in 2 regels aangeven wat dit boek anders maakt dan andere boeken?

- Het HOM6 is een crossmediaal boek en het enige marketingboek dat een overzicht geeft van zowel inzichten in de online strategie, online marketingmix en praktische campagnevoering inclusief privacywetgeving.

- Het Handboek Online Marketing 6.0 is crossmediaal, maakt gebruik van augmented reality en kent 3000+ bijlagen en sociale media kanalen die dagelijks worden geüpdated 

Kunt u in 2 regels aangeven voor wie dit boek is geschreven?

- Het handboek is een studie- en managementboek voor de consultant, manager, student, online, communicatie- en marketingmanagers.

- voor iedereen die meer wil halen uit de inzet van online marketing; scoor met online!

Kunt u in 5 bullet points aangeven  waarom  de doelgroep dit boek zal moeten lezen?

  • De beste experts
  • Crossmediaal en 3000+ bijlagen
  • Actueel en toekomstbestendig
  • Een duidelijke structuur en planopbouw
  • Web 5.0

 

 

Video trailer

 

Flaptekst cover versie 15 06 2018

Het Handboek Online Marketing 6 (HOM6) is een modern en praktisch management- en studieboek.
Het biedt de professional een theoretische basis en praktische tips en tools om een effectieve
online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. De Augmented Reality en meer dan 3000 bijlagen op de ondersteunende website, maken van het HOM6 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategischeonline marketingmix! De zesde druk van deze bestseller is geheel herzien, met onder andere nieuwe cases, onderwerpen, toekomstvisies, extra digitale bijlagen en strategische marketingmodellen.

"Het Handboek Online Marketing neemt mij mee door nieuwe werelden. Het boek laat zien hoe het vakgebied marketing en communicatie nieuwe en succesvolle wegen inslaat."
Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School

"Strategisch denken in online marketing is een must. Dit boek geeft aan hoe je de volwassenwording van social, content en mobile kunt toepassen voor jouw organisatie. Disruptie kun je daadwerkelijk vormgeven, zoals dit sprankelende overzicht laat zien."
Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit

"Eindelijk een digital marketingboek dat ook de disruptie in de retail en het veranderend koopgedrag
behandelt!"
Prof. dr. Cor Molenaar, auteur van onder andere Kijken, kijken… anders kopen

"Het Handboek Online Marketing is het enige marketingboek dat de digitale transformatie en online marketingkansen helder uitlegt."
Igor Beuker, spreker en host op gebied van digital transformatie

Patrick Petersen MA MSc is senior online strateeg, crossmediaal marketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op de Integratie van internet binnen de marketing- en communicatiemix van grote organisaties. Dit resulteerde in diverse eigen marketingmodellen die hij voor tal van gerenommeerde organisaties, zoals Heijmans, TU Delft, IKEA Nederland en Delta Lloyd, succesvol in de praktijk bracht. Extra master-studies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, brachten hem tot de integratiemodellen van Online Marketing en de Mixed Reality Experience. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot een top 10 marketing influencer.

 

Inhoudsopgave versie 15 06 2018

 

 

Inhoudsopgave HOM6 - ISBN 9789024421169   
(versie 15 06 2018) Klik hier voor een Worddoc

 

Dankwoord7
Voorwoord9
Introductie en gebruik van het HOM13
Voor wie is het HOM geschikt?14

Inhoudsopgave #HOM6 18

1 Transitie van traditionele naar moderne marketing30
1.1 Online marketing: Van fysieke naar virtuele marktplaats 34
1.2 Het marketingdenken en de waardecreatie 35
1.2.1 Grondleggers van het marketingdenken 39
1.3 Van productie-, product- naar marketingdenken45
1.4 Van massamarketing naar een een-op-een aanpak49
1.4.1 Van massamarketing naar een een-op-een aanpak55
1.4.2 Van massamarketing naar direct marketing en klantrelatie 57
1.4.3 Organisaties die direct marketing als missie toepassen58
1.4.4 Customer Relationship Management en Big data59
1.4.5 De klantreis of customer journey 60
1.5 De online besteding in Nederland en België in cijfers62
1.5.1 De opkomst van m-commerce65
1.5.2 Online verkoop, vergelijking en autoriteit67
1.5.3 ShoppingTomorrow, het online koopgedrag en disruptail68
1.6 Moderne marketing: "It's all about You!"70
1.7 Maatschappelijke ontwikkelingen van invloed op marketing72
1.7.1 Privacy, politiek, wetgeving, cookies, AP, ACM en AVG/GDPR73
1.7.2 De AVG en online marketing75
1.7.3 Cybersociologie en cybersecurity77
1.8 Veranderingen in modern consumentengedrag78
1.8.1 Consumentengedrag: De invloed van multi- en crosschannel 82
1.8.2 De impact van dialoogmarketing 84
1.9 De toekomst van marketing: Big data machine learning en de mixed reality 86
1.9.1 De impact van digitale transitie op de marketingaanpak88
1.10 EXPERTCASE Steven van Belleghem: When does digital become human?
HOM opdrachten hoofdstuk 1 93

2 De connected consument en transitie naar moderne marketing94
2.1 Traditionele marketinginzichten als fundament95
2.1.1 Verschillen tussen traditionele en moderne marketing97
2.2 Wereldwijde instanties die inzicht geven in de transitie van traditionele naar moderne marketingvormen 100
2.3 De transitie in marketingdenken104
2.3.1 Het Productieconcept 104
2.3.2 Het Productconcept 105
2.3.3 Het Verkoopconcept 105
2.3.4 Het Marketingconcept 106
2.3.5 Het Online concept 106
2.3.6 De connected prosumer en het Marktplaatsconcept107
2.3.7 De Generatie Connected en het Marktplaatsconcept 108
2.3.8 Gen C, social proof, screenagers en The Age of the Customer109
2.3.9 Factoren die nieuwe marketingconcepten beïnvloeden112
2.4 De traditionele marketingmix 114
2.4.1 De P van Product115
2.4.2 De P van Prijs119
2.4.3 De P van Promotie122
2.4.4 De P van Plaats124
2.5 De extra P's van de retail marketingmix 125
2.6 De marketing P's van de organisatie in transitie126
2.6.1 Drie duurzame marketing P's 127
2.6.2 Het model van de 10 P's voor het internet130
2.7 Van P's naar de stappen van een strategisch (online) marketingplan135
2.7.1 De strategieën van Porter en de Ansoff matrix138
2.7.2 De groeistrategie en de Ansoff matrix140
2.7.3 De SWOT-analyse en het vervolg142
2.7.4 Het SMART-principe143
2.7.5 De confrontatiematrix activeert de SWOT-analyse144
2.7.6 De doelstelling en marketingstrategie146
2.7.7 De beperkingen van traditionele marketing147
2.7.8 De kansen van moderne en online marketing148
2.7.9 De transitie: Het Business Model Canvas 149
2.7.10 Het invullen van het Business Model Canvas 150
2.8 De transitie naar nieuwe vormen van marketing152
2.8.1 De kernwaarden van de moderne marketing153
2.8.2 Eisen aan de moderne marketeer154
2.9 EXPERTCASE met drs. Hans Molenaar over de inrichting van het digital b2c en b2b marketingplan156
HOM opdrachten hoofdstuk 2 159
3 Het stappenplan van een online marketingstrategie en de 4 C's160
3.1 Het growth hacken van de oude economie162
3.1.1 Randvoorwaarden: De digitale langetermijnstrategie is not done163
3.1.2 Kenmerken van marketingmanagement en het hoger doel164
3.1.3 Quotes over de praktijk van de marketingstrategie166
3.1.4 De moderne marketingstrategie draait om een brede betrokkenheid169
3.2 Randvoorwaarden: Eigenschappen succesvolle online marketing171
3.3 Randvoorwaarden: De plaats van online marketing172
3.3.1 Nog meer randvoorwaarden aan de implementatie van een succesvolle online marketingstrategie175
3.4 Randvoorwaarden: De I-dentiteit, Focus en Visie om tot een online marketingstrategie te komen177
3.4.1 De I-dentiteit binnen de online marketingstrategie178
3.4.2 De Focus binnen de online marketingstrategie179
3.4.3 De Visie binnen de online marketingstrategie180
3.4.4 Overige succesfactoren binnen de online marketingstrategie181
3.4.5 Sluit een iPACT voor online succes182
3.5 De stappen van een Strategisch Online MarketingPlan (STOMP)184
3.6 Stap 14: De implementatie en de strategie omzetten naar campagnetactiek met REAN193
3.7 Stap 15: Implementatie en invulling van de online marketingmix met het 4C-model. 195
3.7.1 Het 4C-model 195
3.7.2 De C van Cost195
3.7.3 De C van Convenience196
3.7.4 De C van Consumer value197
3.7.5 De C van Communication 200
3.8 Stap 16: Implementatie Internet Scorecard internetstrategie 202
3.8.1 De Scorecard voor omzetting van de internetstrategie204
3.10 Stap 18: Implementatie door middel van een campagne en planning
3.11 Stap 19: Budgettering & Business case207
3.12 Stap 20: Eindevaluatie 207
3.13 EXPERTCASE met Rik Vera: "In een 5.0 wereld staat elke klant centraal: Connect to many, engage individuals!" 208
HOM opdrachten hoofdstuk 3 215

4 De evolutie van het web en de impact op de online mix 216
4.1 Het WWW en het W3C217
4.1.1 Uitvinder Tim Berners-Lee218
4.1.2. Nog meer richtlijnen219
4.1.3 Validatie van programmeercode voor een betere vindbaarheid219
4.2 Web 1.0: Internet als online presentatie222
4.3 De gouden internetjaren 1995-2000 225
4.4 After the boom' 2000-2004 226
4.4.1 Web 2.0: De opkomst van het bloggen en online bankieren227
4.4.2 Na 2004: Web 2.0228
4.4.3 Kenmerken van Web 2.0 230
4.4.4 Van Web 2.0 naar 3.0232
4.4.5 Social networking en communities tijdens Web 2.0 en Web 3.0232
4.4.6 Kenmerken en de invloed van sociale media 236
4.5 De opkomst van crowdfunding, crowdsourcing en intelligence239
4.5.1 Crowdfunding240
4.5.2 User-generated content241
4.5.3 Collaboration en sharing241
4.6 Visuele en technische kenmerken Web 3.0243
4.7 Web 3.0? De toekomst met het Web 4.0!244
4.7.1 Web 4.0: Het relevant worden van Internet of Things 246
4.7.2 Web 4.0: Het relevant worden van Internet of Things 248
4.8 Web 5.0: Als machine learning en IoT tot AI leiden250
4.9 EXPERTCASE strateeg, spreker, host en ondernemer Igor Beuker 252
HOM opdrachten hoofdstuk 4259

5 Doelstellingen, conversie, 5R en de online marketingmix 260
5.1 Van 4 C's naar 10 C's261
5.2 Van doelen naar meetbare doelstellingen261
5.2.1 Met SMART van een doel een doelstelling maken263
5.2.2 De afgeleide doelstellingen265
5.2.3 De gekwantificeerde online doelstellingen266
5.2.4 Overzicht van online mediabestedingen268
5.3 Een introductie van de online marketing middelen270
5.3.1 De website zelf en het ICT-model in de online marketingmix271
5.3.2 Virale marketing in de online marketingmix276
5.3.3 Contentmarketing en engagement in de online marketingmix277
5.3.4 E-mailmarketing in de online marketingmix 278
5.3.5 Zoekmachinemarketing in de online marketingmix280
5.3.6 Microsites in de online marketingmix 282
5.3.7 Sociale media, influencers en blogging283
5.3.8 Digital advertising in de online marketingmix284
5.3.9 Affiliates in de online marketingmix285
5.3.10 Mobile marketing, mixed reality en IoT286
5.4 Introductie van conversiedoel, KPI en conversiepaden288
5.4.1 Online conversie, funnel en het activeringsproces 289
5.4.2 Het conversieproces en AIDA291
5.4.3 Van customer journey naar discover-engage294
5.4.4 Conversiedoelen en het conversieproces295
5.4.5 Het klantproces, de moderne klantreis en het WOW-effect299
5.5 Het 5R-model van succes301
5.6 EXPERTCASE met auteur, spreker en futurist Wijnand Jongen, CEO en oprichter van Thuiswinkel.org304
HOM opdrachten hoofdstuk 5309
6 ICT-model, weboptimalisatie, lead nurturing en inbound310
6.1 Het ICT-model en de componenten311
6.1.1 De I van Informatie uit het ICT-model 312
6.1.2 De C van Communicatie uit het ICT-model 313
6.1.3 De T van Transactie uit het ICT-model 315
6.1.4 De verhoudingen van het model 317
6.2 De usability van het web317
6.2.1 Wat is usability voor het web?318
6.2.2 De componenten van usability320
6.2.3 De hoofdaspecten van usability voor het web322
6.2.4 Usability en weboptimalisatie: Do's en don'ts 323
6.3 Accessibility en ontwerpen voor persona's 325
6.3.1 Het Nederlandse Waarmerk drempelvrij.nl325
6.3.2 Keirsey's iNtuïtieve toegang voor elk type326
6.3.3 Het Sex and the City-model van types327
6.4 Interaction design is waar digitaal menselijk wordt328
6.4.1 Van interaction design naar online persuasion329
6.4.2 Van interaction design naar lead generatie via de call-to-actions331
6.5 Weboptimalisatie, customer journey en lead nurturing332
6.5.1 Lead nurturing en klantprofielen333
6.5.2 De customer journey, funnel en inbound marketing335
6.5.3 Een lead nurturing campagne opstellen336
6.5.4 Lead nurturing in de praktijk337
6.6 Het 5R-model, ICT-model en de eigen website339
6.7 EXPERTCASE met prof. dr. Cor Molenaar over disruptretail en het overleven in het digitale tijdperk340
HOM opdrachten hoofdstuk 6 345
7 Virale marketing en online engagement346
7.1 Virale marketing: Buzzen, hypen en fluisteren349
7.1.1 Virale marketing creëert verdiende aandacht in de online mix351
7.1.2 Redenen om virale marketing in te zetten 353
7.2 Virale marketing en emotionele engagement354
7.2.1 Het versterken van online engagement355
7.2.2 Social influencers en brand ambassadors357
7.2.3 De connected customer: Engage or die!358
7.3 Het E-model: Voorwaarden virale marketingcampagne359
7.3.1 De 8 E's van het E-model361
7.4 De vormen van virale marketing362
7.4.1 Doelstellingen en de flow van virale marketing363
7.4.2 Het virale concept tactisch inzetten365
7.5 De tien do's van virale marketingcampagnes366
7.5.1 De tien don'ts van virale marketingcampagnes367
7.6 Plan van aanpak368
7.6.1 Het seeden - of zaaien - van een viral369
7.7 Het 5R-model en virale marketing370
7.8 EXPERTCASE Mischa Coster MA MSc, mediapsycholoog 372
HOM opdrachten hoofdstuk 7375
8 Contentmarketing, storytelling en engaging content 376
8.1 Het nut van contentmarketing in de mix377
8.1.1 De soorten content: Curated, branded en user-generated 382
8.2 De randvoorwaarden: De social business die inspireert 385
8.2.1 Social brands, likeability en engaging content386
8.3 Het doel en het stappenplan van de contentstrategie389
8.3.1 De hoofddoelen van contentmarketing390
8.3.2 De randvoorwaarden aan de content- en channelmix394
8.4 Het 6C-model om de strategie en mix uit te werken396
8.4.1 Uitleg van het 6C-model396
8.5 Boeien en binden met storytelling398
8.5.1 Tone-of-voice van de content401
8.5.2 Veelgebruikte contentformats402
8.5.3 De creatie van content engagement403
8.5.4 Snackcontent wordt snel begrepen 405
8.5.5 Onderzoek en statistieken405
8.5.6 Recensies405
8.5.7 How-to's (met tips) 406
8.5.8 Overzichten of (top)lijsten406
8.5.9 Een soundbite406
8.5.10 Interviews en vlogs met experts of BN'ers 407
8.5.11 De meme of de inhaker407
8.5.12 Case(studie)s407
8.5.13 Infographics408
8.6 Het 5R-model en de contentstrategie409
8.7 EXPERTCASE René Boonstra transmediale storytelling Inholland 410
8.7.1 Case: Creative Business we are, Hogeschool Inholland413
HOM opdrachten hoofdstuk 8 419
9 E-mailmarketing 420
9.1 De wetgeving en e-mailmarketing423
9.1.1 Redenen om e-mailmarketing in te zetten424
9.1.2 E-mailmarketing in de online marketingmix425
9.2 Het meten van het resultaat van e-mailmarketing 426
9.2.1 Alle mailrates op een rij427
9.2.2 Nog meer opvallende feiten en het consumentengedrag 432
9.3 Big data en de onderdelen van e-mailmarketing433
9.3.1 Doelen van e-mailmarketing435
9.3.2 Het kwantificeren van doelstellingen436
9.4 De vormen van e-mailmarketing437
9.4.1 De buzz als vorm van e-mailmarketing437
9.4.2 De retentie als vorm van e-mailmarketing438
9.4.3 De nieuwsbrief als vorm van e-mailmarketing439
9.4.4 De acquisitiemailing440
9.4.5 De virale mail441
9.4.6 De vragenlijst442
9.5 De tien succesfactoren van e-mailmarketing442
9.6 Het 5R-model en de e-mailmarketing444
9.7 E-mail en multichannel: 600 aanmeldingen Atkins Low Carb Dieet445
HOM opdrachten hoofdstuk 9451

10 Zoekmachinemarketing: SEO, SEA en SEP 452
10.1 De essentie van Search Engine Marketing (SEM)453
10.2 Search Engine Optimalisation (SEO) en indexering456
10.2.1 Een straf voor te veel SEO457
10.2.2 De marktaandelen van de zoekmachines 457
10.2.3 Hoofdregels voor Search Engine Optimalisation (SEO)458
10.2.4 Search Engine Optimalisation en consumentengedrag460
10.2.5 MOZ en de autoriteit461
10.2.6 Het belang van social search462
10.3 Gratis SEO-advies door Google463
10.3.1 Meer zoekanalyses en hulpprogramma's464
10.4 De do's van SEO465
10.4.1 De structuur voor een snelle indexering467
10.4.2 De don'ts van SEO469
10.5 Search Engine Advertising (SEA)470
10.5.1 De kwaliteitsscore van SEA471
10.5.2 Redenen om Search Engine Advertising in te zetten472
10.5.3 Do's voor SEA473
10.5.4 Don'ts voor de optimalisatie van Search Engine Advertising474
10.6 Varianten van Search Engine Positioning (SEP)475
10.7 Het 5R-model en de zoekmachinemarketing477
10.8 EXPERTCASE met Hunkemöller & SEO-specialist Eduard Blacquière478
HOM opdrachten hoofdstuk 10481
11 Microsites, landingspagina en short funneling 482
11.1 Infobesity en de noodzaak van een microsite483
11.2 De definitie en het doel van een microsite484
11.3 Short funneling en de vormen van een microsite486
11.3.1 De landingspagina als microsite486
11.3.2 De taalversie als microsite 488
11.3.3 De focussite en sociale media 489
11.3.4 Vormen van microsites: de virale site490
11.4 Microsites: het kwaliteitsnetwerk voor SEO491
11.5 Het 5R-model en de microsite492
11.6 EXPERTCASE bureau AtMost: de microsite Nesselande Bereikbaar493
HOM opdrachten hoofdstuk 11495

12 Sociale media marketing en social selling 496
12.1 Negatieve bijeffecten van sociale media498
12.1.1 De impact van sociale media499
12.1.2 Sociale media in Nederland en België500
12.1.3 De impact van social media influencers 502
12.2 Het S.O.C.I.A.L.-model en social business503
12.2.1 De sociale media strategie en kenmerken504
12.3 Doelgerichte sociale media marketing505
12.3.1 Doelstellingen 506
12.3.2 Middelen in een social media mix508
12.3.3 Het gedrag van de doelgroep: Joiners en Creators508
12.3.4 Middel in de social media mix: Bloggen510
12.3.5 Middel in de social media mix: Microblog en social messaging511
12.3.6 Middel in de social media mix: De wiki512
12.3.7 Middel in de social media mix: Social news513
12.3.8 Middel in de sociale media mix: Webcast, livestreams en RSS514
12.3.9 Middel in de social media mix: Crowdsourcing en collaboratie516
12.3.10 Middel in de social media mix: Beleving met visual storytelling516
12.4 Het monitoren van social media517
12.4.1 Sociale media monitoring tools517
12.5 Het P.O.S.T. -model voor de sociale media strategie518
12.5.1 De P van People518
12.5.2 De O van Objectives519
12.5.3 De S van Strategy 519
12.5.4 De T van Technology520
12.6 Van strategie naar campagne met het B-model 521
12.7 Trends en innovatie met sociale media522
12.8 Het 5R-model en sociale media marketing523
12.9 EXPERTCASE Marcel Molenaar, Country Manager LinkedIn Benelux524
HOM opdrachten van hoofdstuk 12529

13 Digital advertising, affiliates en performance based530
13.1 Ontwikkelingen en cijfers531
13.1.1 Trends in digital advertising534
13.2.1 Afrekenmodellen538
13.3 Banners en overlays540
13.3.1 Betaalde (tekst)links543
13.4 De affiliates en performance based advertising544
13.5 5R-model toegepast op digital advertising en affiliates546
HOM opdrachten hoofdstuk 13

14 Mobile & voice marketing, plus de mixed reality548
14.1 Connected, slimme IoT en mobility 549
14.1.1 Nog meer connected ontwikkelingen552
14.1.2 De opkomst van voice marketing553
14.1.3 Technologie: De opkomst van de apps in de app economy553
14.1.4 Van de technologie naar de mobile marketingmarktcijfers555
14.2 Mobility en meer consumentengedrag557
14.2.1 De customer journey: Het begrijpen van mobility als experience558
14.3 Mobile marketing in de mix560
14.3.1 Mobile advertising en de middelen in de mix 561
14.4 De zeven stappen van een strategie562
14.4.1 Het 5C-model van mobile marketing 564
14.4.2 Van strategie, via 5 C's, naar de doelen en de tactiek565
14.4.3 Van doel naar tactiek: Brand awareness567
14.4.4 Van doel naar tactiek: M-commerce567
14.4.5 Van doel naar tactiek: Just-in-time-service568
14.4.6 Van doel naar tactiek: Mobile advertising569
14.4.7 Van doel naar tactiek: Crossmultichannel (en social tv)570
14.4.8 Van doel naar tactiek: Just-in-case 570
14.4.9 Van doel naar tactiek: SoLoMo-tactiek, social location based mobile (shareable) exposure 571
14.4.10 Van doel naar tactiek: Mobile advertising 572
14.5 Het 5R-model en mobile marketing574
14.6 EXPERTCASE Highstreet, winkelen vanuit de luie stoel 575
HOM opdrachten hoofdstuk 14577

15 Online video en vloggen578

15.1 Online gedrag, online video en cijfers 579
15.2 De opkomst van online video marketing 581
15.2.1. De voor- en nadelen van online video marketing583
15.2.2 De middelen van online video marketing 584
15.2.3 Marketingmogelijkheden online video584
15.2.4 Hoofdregels online video marketing585
15.3 Doelen en vormen van online video advertising587
15.3.1 Acht tips om online video te laten converteren588
15.4 Het 5R-model van online video advertising590
15.5 EXPERTCASE met #3FM DJ, ondernemer, influencer en vlogger Michiel Veenstra 591
HOM opdrachten hoofdstuk 15595
16 Het Strategisch Online Marketingplan596
16.1 Het maken van een plan596
16.2 Stap 1-4: Aanwezige doelen, de rol en randvoorwaarden597
16.3 Stap 5-7: De transitie en eerste organisatie-analyse601
16.4 Stap 8-10: De uitgebreide interne en externe analyse605
16.5 Stap 11-14: De doelgroep, klantreis, persona('s) en implementatie 609
16.6 Stap 15: De implementatie en invulling van de online marketingmix met het 4C-model. 611
16.6.1 Het 5R-model gebruiken als toetsing 614
16.7 Stap 16: Implementatie met de Internet Scorecard om de internetstrategie
actiegericht te maken614
16.8 Stap 17: Implementatie met de Online Strategy Map615
16.9 Stap 18: Implementatie door middel van een campagne en planning615
16.10 Stap 19: Budgettering & Business case616
16.11 Stap 20: De eindevaluatie 617

Uitgebreid register #HOM6 618

-/-

 

 

3D visuals

3D materiaal HOM6 - en frontcover versie 6/6/2018

frontcover

v2_3d_662018

v1_3d_662018

 

3d

 

 

Extra visuals zoals modellen

hoehom6

 

 

MODELLEN

swot

am