Rufus is een deskundige winkelassistent, getraind op de productcatalogus van Amazon en informatie van over het hele web om vragen van klanten te beantwoorden over winkelbehoeften, producten en vergelijkingen, aanbevelingen te doen op basis van deze context, en productontdekking te vergemakkelijken in dezelfde Amazon-winkelervaring die klanten regelmatig gebruiken. Februari 2024 gelanceerd in bèta voor een kleine subset van klanten in de mobiele app van Amazon, zal Rufus geleidelijk worden uitgerold naar extra klanten in de Verenigde Staten in de komende weken.
Amazon gebruikt al meer dan 25 jaar AI uitgebreid om de klantervaringen te verbeteren. De gepersonaliseerde aanbevelingen die klanten krijgen bij het winkelen in de Amazon-winkel, de pickpaden in onze fulfilmentcenters, onze droneleveringen, de gesprekscapaciteiten van Alexa en onze kassavrije Amazon Go-winkels zijn slechts enkele voorbeelden van ervaringen die worden aangedreven door AI. En we geloven dat generatieve AI vrijwel alle klantervaringen die we kennen zal veranderen.
Het afgelopen jaar hebben we een aantal nieuwe generatieve AI-aangedreven mogelijkheden geïntroduceerd in de winkel van Amazon om het winkelen nog gemakkelijker en handiger te maken. Onze AI-gegenereerde recensiehighlights bieden klanten in één oogopslag de belangrijkste thema’s uit tientallen, honderden of zelfs duizenden recensies om hen snel inzicht te geven in klantinzichten. We hebben ook onlangs onze Fit Review Highlights-functie geïntroduceerd, die gepersonaliseerde maatbegeleiding en inzichten biedt zodat klanten kunnen bepalen welke maat het beste bij hen past. We gebruiken ook generatieve AI om productvermeldingen nog informatiever te maken voor klanten door onze verkooppartners te helpen met het schrijven van meer boeiende en effectieve titels en productbeschrijvingen, en het verrijken van bestaande vermeldingen.
Voortbouwend op deze AI-klantinnovaties, lanceren ze Rufus.
Rufus is een generatieve AI-aangedreven deskundige winkelassistent, getraind op de uitgebreide productcatalogus van Amazon, klantrecensies, community-vraag en antwoorden en informatie van over het hele web om klantvragen over verschillende winkelbehoeften en producten te beantwoorden, vergelijkingen te bieden en aanbevelingen te doen op basis van conversatiecontext.
Een hand houdt een positieve filmstrook vast met een foto van een Welsh Corgi genaamd Rufus, de eerste hond van Amazon. Hij draagt een hoed met het logo van amazon.com.
Leer in de video het verhaal achter Rufus bij Amazon. Duizenden honden vergezellen vandaag de medewerkers bij Amazon, maar in 1996 was er slechts één: een Welsh Corgi genaamd Rufus die door het eerste magazijn zwierf en van vergaderingen hield.
Van breed onderzoek aan het begin van een winkelreis zoals “waar moet ik op letten bij het kopen van hardloopschoenen?” tot vergelijkingen zoals “wat zijn de verschillen tussen trail- en wegrenningschoenen?” tot meer specifieke vragen zoals “zijn deze duurzaam?”, Rufus verbetert op een zinvolle manier hoe gemakkelijk het is voor klanten om de beste producten te vinden en te ontdekken die aan hun behoeften voldoen, geïntegreerd naadloos in dezelfde Amazon-winkelervaring die ze regelmatig gebruiken.
Met Rufus kunnen klanten:
- Leren waar ze op moeten letten bij het winkelen in productcategorieën: klanten kunnen meer algemeen productonderzoek doen op Amazon, door vragen te stellen zoals “waar moet ik op letten bij het kopen van koptelefoons?”, “waar moet ik op letten bij het detailleren van mijn auto thuis?”, of “wat zijn schone schoonheidsproducten?” en ontvang nuttige informatie om hun winkelmissie te begeleiden.
- Winkelen op basis van gelegenheid of doel: klanten kunnen zoeken naar en producten ontdekken op basis van activiteit, evenement, doel en andere specifieke gebruiksgevallen door een reeks vragen te stellen zoals “wat heb ik nodig voor golfen in koud weer?” of “ik wil een binnentuin beginnen.” Rufus stelt winkelbare productcategorieën voor – van golf-basislagen, jassen en handschoenen tot zaadstarters, potgrond en groeilampen – en gerelateerde vragen die klanten kunnen aanklikken om meer specifieke zoekopdrachten uit te voeren.
- Help bij het vergelijken van productcategorieën: klanten kunnen nu vragen “wat is het verschil tussen lipgloss en lipolie?” of “vergelijk druppel- met pour-over-koffiezetapparaten” zodat ze het type product kunnen vinden dat het beste bij hun behoeften past en nog zelfverzekerder aankoopbeslissingen kunnen nemen.
- De beste aanbevelingen vinden: klanten kunnen vragen om aanbevelingen voor precies wat ze nodig hebben, zoals “wat zijn goede cadeaus voor Valentijnsdag?” of “beste dinospeelgoed voor een 5-jarige.” Rufus genereert resultaten die zijn afgestemd op de specifieke vraag en maakt het snel en gemakkelijk voor klanten om meer verfijnde resultaten te bekijken.
- Vragen stellen over een specifiek product tijdens het bekijken van een productdetailpagina: klanten kunnen Rufus gebruiken om snel antwoorden te krijgen op specifieke vragen over individuele producten wanneer ze de productdetailpagina bekijken.