Snap voelt de hete adem van Instagram in de nek. Time Warner kondigt een wereldwijde samenwerking aan met Snapchat. De komende twee jaar zullen de twee bedrijven gebruik maken van elkaars mediakanalen. Bovendien gaat Time Warner zogenaamde made-for-snap Shows maken; deze shows zullen vanuit diverse genres worden ingestoken, inclusief scripted drama en comedy. De deal heeft een positief effect op de beurskoers van Snap.
Time Warner will make shows such as scripted dramas and comedies for the ephemeral messaging and augmented reality platform. Snapchat will also get ads from HBO, Turner and Warner Bros. over the next two years, the companies said in a statement.
The deal is valued at $100 million, according to people familiar with the matter. The Wall Street Journal, which previously reported the news, said that talent like Ellen DeGeneres and Samantha Bee could be part of the arrangement.
Time Warner zal met onder meer zijn merken Warner Bros, HBO en Turner gaan adverteren via Snapchat.
Samenwerken
Snap werkt sinds eind 2016 samen met diverse grote contentbedrijven. Dit doen zij om premium mobiele content te verzorgen voor Shows to Snapchatters. Deze shows worden exclusief gefilmd en geproduceerd in het verticale format met een lengte van drie tot vijf minuten en zijn voorzien van allerlei expressieve vormen die aansluiten bij de manier hoe Snapchatters communiceren.
De samenwerking met Time Warner moet resulteren in een toename van het aantal dagelijkse shows. Op dit moment wordt er gemiddeld één per dag aangeboden. Aan het eind van dit jaar moet het gemiddelde op drie liggen.