#5119 Diverse bluepapers van Shopping Tomorrow

shoppigg

Diverse bluepapers van Shopping Tomorrow:

Meer winst door inkoop & supply chain

Uit onderzoek van de expertgroep ‘Inkoop en Supply Chain’ blijkt dat je je netto winstpercentage in absolute termen met 5 tot 10% kunt verhogen door de toepassing van slimme best practices. De belangrijkste best practices die een impact hebben op netto winstgevendheid zijn inkoopstrategie en -consolidatie en extreem gebruik van ICT. Lees meer in de bluepaper.

Van performance advertising naar performance marketing

De expertgroep ‘Performance Advertising’ komt tot de conclusie dat de term achterhaald is en stelt een herdefinitie voor: Performance Marketing. De groep komt tot zeven belangrijke verschillen. De focus verschuift bijvoorbeeld van het transactiemoment naar het sturen op de gehele customer journey. Ook de weg naar het aankoopmoment valt onder Performance Marketing. Lees de andere verschillen in de bluepaper!

Grote voordelen voor merken die direct verkopen aan de consument

De expertgroep ‘Direct Brands’ van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft interessante aanbevelingen voor merken: Ieder merk moet online een directe relatie opbouwen met de eindconsument en het online direct verkopen grondig overwegen. Waarom? Dat lees je in de bluepaper.

Geef een reactie