9 december 2010 spreekt Patrick Petersen in het fraaie Las Palmas in Rotterdam op een congres dat de verandering in reclame en het medialandschap aan de orde brengt door de invloed van sociale media, het programma:
09-dec-2010
10:30 | – | 11:00 | Inloop |
11:00 | – | 11:15 | Welkomstwoord |
11:15 | – | 12:00 | Patrick Petersen – ‘Resultaatgericht Social Media in een nieuw medialandschap’ |
12:00 | – | 12:45 | JW Alphenaar – ‘Actuele informatiebehoefte onder journalisten en bloggers’ |
12:45 | – | 13:45 | Lunch |
13:45 | – | 14:45 | Workshopronde 1 |
14:45 | – | 15:45 | Workshopronde 2 |
15:45 | – | 16:00 | Pauze |
16:00 | – | 16:30 | Plenaire afsluiting |
16:30 | – | 18:00 | Borrel |
meer info:
http://www.aanmelder.nl/congres_9_december/part_program
en:
‘Adverteren en pers benaderen in het nieuwe media landschap’
Op 9 december organiseert Rotterdam Festivals, voor alle marketing- en communicatie medewerkers van Rotterdamse culturele instellingen, festivals en gezelschappen een congres met de titel ‘Adverteren en pers benaderen in het nieuwe media landschap’. Het medialandschap verandert en dat brengt nieuwe kansen en beperkingen met zich mee voor de marketing van een culturele organisatie. Tijdens het congres wordt ingegaan op de kansen die dit biedt. Hierbij wordt met name aandacht besteed aan twee onderwerpen: online adverteren en pers benaderen.
Welke mogelijkheden zijn er op het gebied van online adverteren? Wat betekenen termen als retargeting en wat kunnen we met Google adwords? Wij bereiken ons publiek onder andere via de geschreven pers, maar is dat nog wel accuraat in het veranderende medialandschap? Hoe verzamelen journalisten hun informatie? Is het versturen van een persbericht nog wel doelmatig? Deze vragen en meer passeren tijdens het congres de revue.
Op het programma staan prikkelende sprekers als JW Alphenaar, PR en Social Media consultant en Patrick Petersen, online marketeer en o.a. blogger voor The Dutch Cowboys. De (interactieve) workshops zijn in handen van gespecialiseerde bureau’s als Makeyourmedia, ARA en Coopr.
Binnen de workshops wordt ingespeeld op een verschil in achtergrond van de aanwezigen. Zo zijn er workshops waar geen voorkennis is vereist en workshops die dieper op bepaalde onderwerpen ingaan. Kortom, er is voor iedereen wat te halen!
Ben je werkzaam in de Rotterdamse culturele sector als marketing- en communicatie medewerker schrijf je dan snel in, via deze link!