Hoofdstuk 1-5 en hoofdstuk 12: 10 scanbare regels voor social media business implementatie

regelsoihoionsumer

Social media kan een super smeermiddel zijn in de online mix (zie hoofdstuk 12 van het HOM). Zetten we het beweeglijke middel langdurig in om daadwerkelijk een ROI te bereiken en vooral…: sociale media onze bedrijfsprocessen te laten beïnvloeden dan spreken we van een Social Business. Het is niet even een blog optuigen of een Twitter-account aanmaken. Sociale media is een manier van denken en vooral.. een manier van klanten of ‘people’ bereiken en vasthouden. Vooruitlopend op de nieuwe druk van het Handboek Online Marketing -met nog meer uitdieping en praktische tips op gebied van sociale media- 10 scanbare regels voor social media implementatie waar de internationale specialisten het overeens zijn:

1 ‘Control? We must learn to let go!’

2  Create ‘Social media breaks in businesses that are very similar to smoke breaks.’

3 ‘Listen first’

4 ‘We don’t grow into creativity, we grow out of it’

5 ‘We need to invite customers into our companies’

6 ‘Find an Internal Evangelist’

7 ‘Innovation can come from anywhere in your organisation’

8 ‘Radical innovations are changing markets’

9 ‘Using a social networking application as easy, that doesn’t mean developing a strategy is simple’

10 ‘The loss of control you fear is already in the past’

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.