Hoofdstuk 12: [Presentatie] Mythe en onzin over sociale media

 

socialpresNiet de hele wereld is verslaafd aan het gebruik van social media.  Social media gaat ook niet zomaar vergelijksites vervangen en vooral niet SEO. We lijken er achter te komen dat sociale media welzeker een sterk middel vormt in de online strategie, maar dat het niet heilig is. De presentatie genaamd ‘War of Word’ (van Lee Odden van TopRank Online Marketing) toont dat we bestaande online middelen niet zomaar ‘dood’ moet verklaren.

SEO is niet dood

Allereerst is SEO niet dood. Met een harde conversie van 14% van de ge-interesseerden die vinden via zoekmachines is SEO nog steeds vitaal in de online mix. Search is nog steeds dé nummer 1 waar het gaat om traffic naar (content)sites. 93% van de online experiences begint online.  Sociale media zal voorlopig ook niet de zoekmachines vervangen.

seo2

Waar social goed voor is

Sociale media is welzeker goed voor het ontdekken van lokaties, producten en diensten. Het delen van ervaringen van eigen consumptie zorgt voor engagement. Dat b2b-klanten niet in de sociale media aanwezig zouden zijn is daarbij onzin. Ook het feit dat sociale media geen ROI zou hebben is ook niet waar. De realiteit is dat het ROI van social media marketing tijd kost. Daarbij heeft contentmarketing het effect dat er meer content wordt aangeboden en niet altijd meer kwaliteit. Ook content is daarbij consumptief met korte levensduur.

 

customerj

De presentatie ‘War of Words’:


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.