Hoofdstuk 1,2,3,4 en 12: Social Proof wordt dé trend van 2012

De psychologie achter Social Commerce is een fraaie die ook voor sociale media ‘engagement’ in het algemeen kan gelden. De term ‘engagement’ die te vaak en te snel in zomaar een presentatie over sociale media wordt gedropt maar te weinig wordt toegelicht. Want.. veel accounts, fanpages, campagnes en dialogen stranden juist omdat die engagement er niet is.. of snel wegzakt.

2012 krijgt wederom een boost in de aanpak van sociale media. Toch moeten wij keihard kritisch blijven kijken naar sociale media marketing. Want.. sociale media en de ‘crowd’ laat zich niet zomaar sturen en engaged niet zomaar omdat jij in de offline-wereld zo een goed image hebt. Je moet meer van stal halen om die blackbox van de gebruiker anno 2012 te prikkelen. Tabjuice.com maakte een mooi overzicht met elementen die voor Social Commerce Psychologie vitaal zijn. Hoe krijgt tijdens ‘social shopping’ en het voortraject als ook client satisfaction natraject nu dat merk Top Of Mind.

 

 

Geef een reactie