Hoofdstuk 12: ONDERZOEK: ‘Sociale media leidt af op werk’


Werken en tussendoor wat Facebooken, jouw Twitter even scannen of je LinkedIn updaten. Sociale media leidt af op werkt. Voor velen juist het plezier in hun werk. Voor anderen een communicatiemiddel dat verslavend werkt -ook onder werktijd- en dus vaak afleidt. Microsoft deed in 2012 onderzoek naar het ‘Social Media Monster’.

Afleiding op werk

De gemiddelde afleiding van een werknemers is om de 10,5 minuut. Zo een 28% van de werkdag wordt besteed aan die afleiding van het werk. 45% van de werkenden uit dit Amerikaans onderzoek vinden dat ze teveel taken tegelijk moeten doen. De afronding van een taak duurt zo te lang. Men ervaart zo een vier onderbrekeningen per uur. Om na een onderbreking weer terug te komen in de taak kost zo een 23 minuten. Het zo

Aantal berichten per dag

Concreet kijkend naar de sociale media berichten kent Facebook zo een miljard updates per dag. Twitter verwerkt per dag 400 miljoen berichten. Een gemiddelde gebruiker op Facebook besteedt 405 minuten per maand aan het netwerk. Bij Twitter ligt dat gemiddeld op 89 minuten per maand.

 

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.