Een Amerikaans onderzoek dat tijdens de conferentie Foodservice Social Media Universe (#FSMU) 16-18 september 2012 in Chigago. Het congres richt zich op de social media in de restaurant-industrie. De conferentie heeft zicht gericht op concrete onderwerpen zoals:
- Brand monitoring
- Defining strategy
- Measuring effectiveness en ROI en het connecten en engagen van klanten in de genoemde industrie.
Een interessant onderzoek
Een gepubliceerd onderzoek tijdens dit congres toont dat vooral Starbucks zeer goed aanwezig is in de sociale media. Niet alleen aanwezig maar ook ‘engaging’. Meer dan 31 miljoen Likes op Facebook en zo’n 3 miljoen volgers op Twitter en meer dan 500.000 volgers op G+. Pinterest doet het bij de koffie-aanbieder met 12.000 volgers. Kijken we naar de invloedscore Klout dan heeft Taco Bell een grote invloed van 85. Op video en YouTube doet Burger King het goed met 27.000 volgers. In de top 10 van restaurants die het goed doen op de sociale media zien we Subway, KFC, McDonalds en Domino’s Pizza. De top 10 is bijna goed voor 1 miljard Likes. Opvallend is ook de maar 3% die incheckt met foursquare op een lokatie en de ruim 70% die de service wel kent. Klik door voor de gehele infographic.