Hoofdstuk 8: Documentary- The Story of Content: Rise of the New Marketing #CMI

Documentary- The Story of Content: Rise of the New Marketing.

Specialisten met een duidelijke mening, zoals Seth Godin, zien contentmarketing als de enige vorm van marketing. Voorlopig mixt contentmarketing goed met bestaande middelen, zoals zoekmachinemarketing, sociale media marketing, videomarketing en e-mailmarketing. Omdat bijna alle middelen draaien om de inzet van content, is het doelgericht nadenken over de inzet van contentmarketing al snel een feit. Als we kijken naar de wereldwijde inzet van contentmarketing, dan is het duidelijk dat het middel niet meer weg is te denken in de marketingmix. Onderzoeken – uitgevoerd door het Content Marketing Institute (CMI), Marketingprofs en de eMarketer.com – tonen aan dat:

● Marketeers het budget voor contentmarketing jaarlijks vergroten.
● Een groot deel van de marketeers de productie en engagement van content de grootste uitdagingen vindt.
● Een grote meerderheid van de b2b-marketeers zet sociale media inzet voor het gebruik van contentmarketing, zoals de distributie en het opwekken van conversaties rondom een merk.


6802,story, content,CMI,HOM,Handboek Online Marketing,#6802, Documentary- The Story of Content: Rise of the New Marketing, 7801, #7801