Big Commerce onderzocht op basis van diverse bronnen – zoals Comscore – wat factoren zijn die de (online) koop beïnvloeden. De nummer 1 is een belangrijke factor: de kwaliteit van het product is voor 56% doorslaggevend voor de koop. Logisch. De nummer twee is welzeker opvallend en betreft gratis verscheping van het product bij een online koop.
De top 10
De nummer 3 ‘easy return’ richt zich op service en op plek 4 komen wij de invloed van de sociale media tegen: de reviews van de klanten. De nummer 5 is welzeker zeer opvallend en zegt dat voor 33% de visual search van grote invloed is. De afhandeling in de online shop is tevens van grote invloed bij de online koop waaronder de ‘checkout ease’.
Video
Kijken we naar de aankoop van tech-producten dan bekijkt 9 van de 10 de video’s voor de aankoop, 44% bekijkt branded content dat plaatjes bevat, 37% engaged met content die video’s bevat. 4 van de 5 kopers laat zich (ver)leiden door het ‘made in de USA’ label.