HBO-ervaring met het Handboek Online Marketing in de lessen

Ik gebruik het op een HBO. Het is een kleine HBO met kleine klassen max. 15 man. Wat mij opvalt is dat de leerlingen erg blij zijn met de schema’s en de rijtjes. Het puntgewijs neerzetten bevalt ze heel goed. Omgekeerd is het lastig om ze op de site naar het extra materiaal te laten kijken. Dat moet echt met een gerichte opdracht. Terwijl ze in de klas redelijk aandachtig de filmpjes volgen wanneer ik die projecteer.

Wat lastig is bij het HBO onderwijs is dat wanneer je het hebt over visie en missie , ze daar niets bij kunnen voorstellen. De praktijk ervaring ontbreekt.

Ik had het probleem dat ik al bezig was met de lessen voordat ik het boek heb aangeschaft (de beste uit een selectie van 7 boeken, compliment) dus dat in eerste instantie het ze sommige dingen al behandeld hadden en andere niet. En dan merk je dat ieder zijn invalshoek heeft en eigen opbouw, en volgend jaar ga ik vanaf het begin met het boek aan de ganag want dat is voor de leerlingen duidelijk beter.

Wat ze heel graag zien zijn hele campagnes, degene uit mijn eigen ervaring waarbij je de aanloop de gevoeligheden en de eigenaardigheden van de opdrachtgever en het product kan laten zien, gevolgd door de uiteindelijke camagne en de resultaten, vallen het best. Dus in het zoeken naar het materiaal is dat een goede richtlijn. Maar ook de promofilmpjes zoals http://www.kitkat-jesus.nl/ over een viral, vallen goed.

Dus ervaring na anderhalve maand lesgeven; zeer positief.

Dre Kampfraath

HBO Docent Online Marketing, the New School HBO Amsterdam

Geef een reactie