Hoofdstuk 16: MOA lanceert nieuw platform: #datascience + #analytics + #insights = #dailydatabytes

 

Waar mainstream marcom en media platformen het zwaar hebben, winnen de gespecialiseerde platformen aan terrein. Zo lanceert de MOA een nieuw digitaal platform met het laatste
nieuws en achtergronden over data-science, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in het vakgebied.

Het platform vervangt het magazine Clou en de wekelijkse nieuwsbrief ClouToday en krijgt de naam Daily Data Bytes. De MOA wil met Daily Data Bytes, juist in deze onzekere tijd, houvast bieden middels kennis en informatie over consument en markt. Met daarnaast volop aandacht voor de laatste ontwikkelingen in het vakgebied van research en data en voor wetenschappelijke inzichten. Met bijdragen uit het vakgebied, in de vorm van blogs en artikelen, wil Daily Data Bytes ook daadwerkelijk een platform zijn voor en door de gehele research- en data-branche.

Lees verder

Hoofdstuk 12: Op de(desktop) WhatsAppen zonder telefoon-koppeling #beta

Binnenkort maakt WhatsApp het mogelijk te appen zonder de koppeling met een telefoonverbinding en met meerdere apparaten. Zo meldt WhatsAppBeta.

 

WhatsApp is working on a feature that allows to use your WhatsApp account on multiple devices at the same time, without requiring an active Internet connection on the main device. Today, WhatsApp is working on the possibility to offer WhatsApp Web BETA to their users, so they can try the multi-device feature. Unfortunately the feature isn’t available yet, but we can offer a preview. When WhatsApp is ready to offer a public WhatsApp Web Beta, in WhatsApp Web/Desktop settings (on WhatsApp for Android), there will be a new option to join the beta.

Je kan waarschijnlijk tot vier apparaten tegelijk gebruiken met WhatsApp. De nieuwe optie verschijnt begin 2021 in de bètaversie van WhatsApp.

 

 

Hoofdstuk 1: ‘Omzet tv plus video steeg in 2020, helft huishoudens heeft video on demand omarmd’ #home-entertainment

Televisie Afstandsbediening Live - Gratis afbeelding op Pixabay

Zo een 47% van alle Nederlandse huishoudens had eind 2020 een abonnement op een SVOD-dienst en meer dan een op de vijf (22%) had een abonnement op twee of meer van de diensten, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper. Onder meer door de grotere markt voor home entertainment vanwege de coronavirusbeperkingen en de lancering van nieuwe streamingdiensten groeide de totale markt voor betaalde tv- en videodiensten in Nederland in 2020 met 8 procent naar een waarde van bijna EUR 2,5 miljard.

Lees verder

Hoofdstuk 1: ‘Zakelijk Nederland bestelt voor de helft producten online’ #cijfers #trends

B2b-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke online bestelling heeft geplaatst of geaccordeerd, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48%. Kantoorartikelen en computers blijven hierbij populaire categorieën, maar ook grotere en specialistische producten worden vaak online gekocht. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2020, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers dat Multiscope in opdracht van Thuiswinkel.org, PostNL, De Nieuwe Zaak en Currence uitvoerde onder 3.899 Nederlandse werknemers.

Lees verder