Hoofstuk 7 en 8: 50.000 nominaties Dutch Podcast Awards 2021 #audiocontent

image

In de stemperiode zijn er ruim 50.000 nominaties uitgebracht voor de Dutch Podcast Awards editie 2021. Bijna twee keer zoveel dan tijdens de editie van 2020. Daarmee zijn de genomineerden voor de Dutch Podcast Awards bekend en is de verkiezing in een spannende fase terecht gekomen. Je favoriete podcasts naar de overwinning stemmen kan nu via podcastawards.nl.

Lees verder

Hoofdstuk 1: De customer journey of klantreis en touchpoint #model #HOM #boek

 

Het volgen van het pad dat de klant betreedt richting een aankoop wordt klantreis of customer journey genoemd. In die customer journey wordt het pad beschreven van het bewustzijn van een product of dienst, de overweging, de feitelijke koop en het eventueel loyaal gedrag. De klantreis bevat veelal 4 of 5 fasen.

Fasering in het algemeen:

●● De fase van klantbehoefte en awareness. De klant ervaart – en wordt zich bewust – van een behoefte en gaat richting de oriëntatie
op de behoeftebevrediging.

●● De (koop)oriëntatie. De klant gaat op zoek naar oplossingen voor zijn behoefte, oriënteert zich op aanbieders en verzamelt mogelijke
oplossingen voor zijn behoefte.

●● Afweging van alternatieven. De klant heeft inzicht in mogelijke oplossingen voor zijn behoefte en maakt een afweging op basis van
product, prijs, service, ervaringen, eigenschappen en emotionele overwegingen, zoals perceptie en merkidentiteit.

●● De aankoop. De klant heeft een keuze gemaakt en heeft een koopintentie voor een specifiek product of een bepaalde dienst en neemt het product of de dienst af.

●● De consumptie en service, de klant is in deze fase klaar om het product in gebruik te nemen. Indien het gebruik niet helemaal in orde is, ontstaan er vragen, verlangens en eventueel klachten. Is hij tevreden en blijft hij klant?

●● Evaluatie en advocacy, de klant heeft in deze fase het product of de dienst in gebruik genomen en heeft ervaringen opgedaan. Op basis hiervan overweegt hij een herhaalaankoop of fangedrag, zoals het plaatsen van een review of fysieke aanbeveling. Is er sprake van een WOW-effect?

 

Lees verder

Hoofdstuk 1,2 en 3 Customer Brand Loyalty Survey: ‘Klanten komen terug bij goede waarde product en goede service!’

Afbeeldingsresultaat voor customers pixabay

Juni 2019 zijn de resultaten van het Customer Brand Loyalty Survey, een onderzoek naar de verbondenheid die klanten voelen met een merk, gedeeld. Verschillende factoren zoals een aantrekkelijke website, een aanbeveling van een bekende of interessante kortingen zijn van groot belang om nieuwe klanten aan een merk te binden. Deze toegevoegde waarde die een merk biedt is tevens cruciaal om een éénmalige klant vervolgens om te zetten in een fan van dat merk. 

Liefde van een klant

Uit de Nederlandse resultaten van het onderzoek blijkt onder meer dat de liefde van een klant zeker niet voor eeuwig hoeft te zijn: 50% van de ondervraagden heeft favoriete merken, maar overweegt ook zeker andere opties. Wanneer consumenten te maken krijgen met een daling van de kwaliteit van producten, prijsverhogingen (44%) of een slechte klantenservice (29%) kan de relatie zo ernstig bekoelen dat ze zich wenden tot een ander merk en niet meer terugkomen. Ook lange levertijden van webshops (21%) en een slecht beleid voor retouren (20%) kunnen ertoe leiden dat een klant de webshop de rug toekeert.

 

Lees verder

Hoofdstuk 12: Farmvloggers geven boeren en boerinnen een unieke inkijk in het leven op een agrarisch bedrijf

Logo

Farmvloggers geven boeren en boerinnen een unieke inkijk in het leven op een agrarisch bedrijf. Wat gebeurt er eigenlijk dagelijks op een boerderij? Wanneer wordt de melk van koeien opgehaald en lopen biologische varkens binnen of buiten? Wie zijn eigenlijk de klanten van een boer? In de serie Foodvalley 

De deelnemende boeren en boerinnen hebben een vlogcursus gevolgd, zodat zij zelf hun verhaal kunnen maken en delen. In 2021 wordt iedere maand een aflevering van de serie gepubliceerd. In iedere aflevering staat een actueel onderwerp centraal. Het doel van de serie is om mensen kennis te laten maken met de boeren in de regio.

Van winter naar de lente

In de eerste aflevering leggen boerinnen Conny van de Top uit Lunteren en Jannie Bos uit Putten uit hoe op het boerenerf wordt voorbereid op de lente, naast de bijzonderheden van dit moment. De kippen van Conny blijven nu bijvoorbeeld binnen vanwege de vogelgriep. Thuiswerken is voor de boerinnen weinig nieuws, maar een bedrijf runnen en je kinderen helpen met thuisonderwijs is wel een uitdaging!

De serie is mogelijk gemaakt door Landbouwnetwerk Regio Foodvalley in samenwerking met Vallei Boert Bewust, LTO Gelderse Vallei, Regio Foodvalley en Golypoon.

 

De video’s zijn te vinden op www.landbouwnetwerkregiofoodvalley.nl/farmvloggers

Hoofdstuk 12: 5 handige TikTok tips van TechGirl

Tiktok Foto's - Download gratis afbeeldingen - Pixabay

Hashtags? Dansjes? Grappige video’s? Blogger TechGirl deelt 5 handige tips om meer volgers te krijgen op TikTok; het snelgroeiende netwerk dat vooral onder jongeren zeer populair is.

Voordat we jou 5 tips geven om meer volgers op TikTok te krijgen, eerst even dit. Bij TikTok heb je de Following page (Volgend) met alle video’s van de personen die je volgt en de For You Page (Voor jou) met video’s van onbekenden. En deze laatste is belangrijk in het creëren van meer volgers. Op de For You Page laat TikTok namelijk video’s zien waarvan zij denken dat je die graag wilt zien. Hoe meer views en likes, des te groter de kans dat jouw video op de For You Page terechtkomt! En daar moeten jouw video’s dus terechtkomen….. op de For You Page van anderen!

 

1. Challenges en Trends

Challenges en Trends zijn enorm belangrijk op TikTok. Je vindt ze op de For You Page door te zoeken naar video’s met bijvoorbeeld hetzelfde liedje, geluid of video-effect. Meestal hebben ze zelfs een eigen hashtag. Heb je zo’n challenge of trend gevonden, dan is het belangrijk dat je hier als één van de eersten aan meedoet. Je kan dan zomaar ineens enorm veel views krijgen. Wat er vervolgens weer voor zorgt dat het algoritme van TikTok jouw video er tussenuit pikt en jouw video op de For You Page staat.

2. Hashtags

Plaats altijd hashtags bij je video op TikTok. Deze kunnen namelijk van invloed zijn op het algoritme van TikTok. Maar welke hashtags moet je dan gebruiken? Ten eerste moet je hashtags gebruiken die echt iets over de content van je video zeggen. Zorg er wel voor dat je trending hashtags gebruikt die ook door anderen gebruikt worden. Je checkt dit heel eenvoudig door de hashtag in te typen en vervolgens de suggesties te checken. Achter de suggestie staat hoe vaak deze hashtag is gebruikt. Is deze maar 3 keer gebruikt dan is deze dus niet echt trendy. Is hij echter miljoenen keren gebruikt dan kun je hem beter ook niet gebruiken, je video valt dan niet meer op. Zoek hierin een middenweg en kijk vooral ook welke hashtags andere TikTokkers gebruiken.

 

Lees hier verder!