Hoofdstuk 1: Kopen en verkopen via Instagram #socialcommerce #tips

Verkopers op Instagram kunnen producten taggen. De shoppable tags leiden gebruikers naar een productpagina binnen Instagram, waar ze een omschrijving, afbeelding en prijs kunnen zien. Die kunnen het product zo direct kopen.

 

 

Je producten verkopen op Instagram

Met Instagram Shopping kunnen mensen je producten rechtstreeks via je foto’s en video’s kopen. Meer informatie over hoe je mensen kunt inspireren om te kopen wat je aanbiedt.

Licht je producten uit op Instagram met deze negen tips

In een enquête in opdracht van Facebook, Inc. gaf 81% van de respondenten aan dat Instagram hen helpt om producten en services te onderzoeken1. Dit zijn negen tips om je producten consistent uit te lichten in je berichten, zodat mensen je producten op Instagram kunnen leren kennen.

Ontwikkel een gewoonte voor het plaatsen van berichten over je producten.

Plaats regelmatig berichten over je producten, bijvoorbeeld op een bepaalde dag van de week, zodat leden van je community de gewoonte ontwikkelen om je producten regelmatig te bekijken.

Laat het proces van het maken van je producten zien.

Gebruik verhalen om je community een kijkje achter de schermen te geven en te laten zien wat er allemaal komt kijken bij het maken van je producten.

Laat alle varianten van je product zien.

Laat al je productopties zien, zodat je klanten kunnen kiezen uit een selectie verschillende kleuren, maten en materiaalsoorten.

Tip

10 oktober 2019

Je producten verkopen op Instagram

Met Instagram Shopping kunnen mensen je producten rechtstreeks via je foto’s en video’s kopen. Meer informatie over hoe je mensen kunt inspireren om te kopen wat je aanbiedt.

Licht je producten uit op Instagram met deze negen tips

In een enquête in opdracht van Facebook, Inc. gaf 81% van de respondenten aan dat Instagram hen helpt om producten en services te onderzoeken1. Dit zijn negen tips om je producten consistent uit te lichten in je berichten, zodat mensen je producten op Instagram kunnen leren kennen.

Ontwikkel een gewoonte voor het plaatsen van berichten over je producten.

Plaats regelmatig berichten over je producten, bijvoorbeeld op een bepaalde dag van de week, zodat leden van je community de gewoonte ontwikkelen om je producten regelmatig te bekijken.

Laat het proces van het maken van je producten zien.

Gebruik verhalen om je community een kijkje achter de schermen te geven en te laten zien wat er allemaal komt kijken bij het maken van je producten.

Laat alle varianten van je product zien.

Laat al je productopties zien, zodat je klanten kunnen kiezen uit een selectie verschillende kleuren, maten en materiaalsoorten.

Maak hoogtepunten voor verschillende producten.

Verhalen verdwijnen na 24 uur, maar je kunt op je profiel specifieke verhalen uitlichten waarin je bepaalde producten laat zien. Meer informatie over het toevoegen van hoogtepunten aan je profiel vind je hier.

Gebruik een achtergrond.

Bedenk welke kleuren en texturen je kunt gebruiken om je product eruit te laten springen, zoals een witte muur of een muur met een patroon. Je kunt simpelweg een lap stof gebruiken als achtergrond.

Toon meerdere producten met een flatlay.

Een flatlay is een van boven genomen foto van artikelen die op een plat oppervlak liggen. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze flatlay, die @tattly heeft gemaakt van de blikken doosjes die het bedrijf verkoopt.

Deel foto’s en video’s die klanten hebben geplaatst met je producten.

Als klanten je producten taggen in foto’s en video’s, vraag ze dan om toestemming om deze inhoud te delen op je Business-account.

Maak tutorials over de verschillende manieren waarop mensen je product kunnen gebruiken.

Gebruik verhalen om een stapsgewijze gids te maken of deel langere video’s op IGTV. (Update op 5 oktober 2021 om 10:00 uur PT: IGTV- en overzichtsvideo’s zijn gecombineerd tot één indeling, namelijk Instagram Video.)

Stimuleer interactie om vertrouwen te wekken.

Gebruik de vraagsticker in je verhalen, zodat mensen vragen kunnen stellen over je producten. Op deze manier kunnen mensen meer informatie krijgen over je producten en geef je ze meer vertrouwen om iets te kopen.

Verkoop je producten met Instagram Shopping met deze vier tips

In een enquête in opdracht van Facebook, Inc. gaf 83% van de ondervraagde respondenten aan dat Instagram, een voornamelijk visueel platform, hen helpt om nieuwe producten en services te ontdekken1. Dit is de reden dat Tattly, een bedrijf uit Brooklyn dat tijdelijke tattoos verkoopt, zich altijd heeft gericht op het tonen van zijn beste tattoo-ontwerpen op Instagram. De producttags van Instagram helpen het bedrijf hierbij, en zorgen dat de verkoop nog altijd groeit.

“Instagram Shopping is een geweldige manier om mensen van ons Instagram-overzicht naar onze website te leiden om de producten te kopen die ze daadwerkelijk in onze berichten zien,” vertelt Cristina Gomez, Creative Director bij Tattly. “Dankzij de shoppingfunctie kunnen we ons richten op de leuke kanten van Tattly, niet op de verkoopkant.”

Voeg producttags toe aan je foto’s of video’s in je overzicht en verhalen met Instagram Shopping om mensen te helpen je producten te kopen. Mensen kunnen de productnaam en de prijs van het artikel bekijken als ze op het product tikken.

Hoofdstuk 1: Wat is IoT en slimme textiel? #smart #textile

Als we de een-op-een aanpak van de direct marketingaanpak combineren met de nieuwe technologische mogelijkheden dan krijgen we een ultieme persoonlijke aanpak.

 

 

Zo biedt de Nederlandse luchthaven Schiphol een smartwatch-applicatie die hun Privium-leden persoonlijke informatie en functionaliteiten voor en tijdens hun vertrek vanaf de luchthaven biedt. Schiphol Privium is het serviceprogramma van Schiphol waarmee reizigers kunnen profiteren van voordelen die zorgen voor snelheid, comfort en voorrang tijdens hun reis. De applicatie toont het actuele nieuws in woord en beeld dat is afgestemd op het kleine schermformaat van het slimme horloge. Smartwatches worden overigens wearables genoemd. Andere voorbeelden van wearables zijn Smart Glasses, Mood-Monitoring Smartphone Bracelets en slim textiel.

 

8112

 

Hoofdstuk 14 [ONDERZOEK] ‘Bijna twee-derde Nederlanders gebruikt telefoon op het toilet’

Wc Wc-Pot Toilet Spoel Het - Gratis afbeelding op Pixabay

Bijna twee-derde (64 procent) van de Nederlanders gebruikt wel eens de smartphone op het toilet.  Uit een onderzoek door NordVPN, waaronder gehouden in Nederland, blijkt dat wij de smartphone wel eens op de wc gebruiken. Nederland scoort vergeleken met de andere landen gemiddeld op de wc. Spanjaarden het hoogst met 80 procent. Duitsers het laagst (55 procent).

Naast social media (55 procent) zijn het nieuws lezen of ernaar luisteren (38 procent) het populairst onder Nederlanders op het toilet, gevolgd door het checken van e-mail voor werk of berichten op Microsoft Teams en Slack (26 procent).

Ook speelt een aanzienlijk deel van de Nederlanders wel eens games op de wc.